Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Sinds enkele maanden heb ik een Android One toestel met Android 6 Marshmallow: een General Mobile Android One 4G.

Een prima dingetje en doet normaliter waar ik het voor nodig heb. 16GB intern geheugen is aardig, maar adaptive storage is net iets handiger met een Sandisk 64GB kaartje.

Vanmiddag heb ik nog een bestand van 300MB op de SD-kaart kunnen zetten, maar nu ik vanavond ineens een ander bestand van 300MB er op wil zetten blijkt de hele kaart ineens op read-only mode te staan. Alle apps kunnen nu niet meer schrijven naar de kaart.

Dit gevonden document legt uit dat het zo nu en dan eens gebeurd op Android en dat je dan je SD_kaart via de computer kunt herstellen door scandisk toe te passen: http://forums.androidcent...-can-t-write-sd-card.html
Leuk en aardig, maar de voor adaptive storage speciaal geformateerde SD_kaart kan dus niet door de laptop met Windows 10 gelezen worden.

Ik kan hier verder ook weinig over vinden op internet. Heeft iemand voor mij nog andere ideeën dan de Micro-SD kaart te formatteren?

Alle reacties

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Met een format tooltje moet formatteren altijd lukken, ook al kan je OS de data niet lezen. Zoek naar eens op sd formatter.

Verder zal je toch via je telefoon de kaart opnieuw als adaptive storage moeten formatteren, kan dat nu niet via het instellingen menu?

Strava