Toon posts:

Syteem temperatuur te hoog (te weinig airflow?).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha gasten, hoe staat het leven?

Ik heb een probleempje met mijn PCtje.

Ik heb eventjes een screenshot gemaakt van de situatie in full stressed toestand.

Afbeeldingslocatie: http://ro2.freeservers.com/Image1.jpg

De Core Voltage is 1.80 de I/O is 3.56 de rest gewoon op default, mijn system tmp 41 graden en mijn CPU temp 59 graden!

De voltages staan ook op de screenshot en voor de rest zie sig (CPU loopt nu op 1120 en kan op 8 x 150 = 1200 Mhz met deze I/O v.

Met I/O 3.60 t/m 3.90 kan ik op 1200 Mhz redelijk tot zeer stabiel draaien totdat hij overhit raakt en er mee stopt. Ik denk dat koeling het probleem is. Ik heb een WBK 38 op 7 volt (default = 12 volt (5v+12v maakt 7v). Een Blorb op de GF2mx. En een klein fannetje op mr Northbrigde (enige uitlaat is de voedingsfan).

Suggesties zijn welkom :)!

Verwijderd

Je laatste opmerking is gelijk de belangrijkste:
[..] (enige uitlaat is de voedingsfan)[..]
De warmte afvoeren is nog altijd belangrijker dan lucht aanvoeren. Met andere woorden; de warmte blijft lekker hangen in je computer, de koude lucht wordt netjes afgevoerd want die beweegt en gaat van onder naar boven en de temperatuur in je kast blijft lekker oplopen.

N.B. Plaatjes kun je ook kleiner maken!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
deze temp is idd best hoog, zoals je zelf al zegt, als je een beetje redelijke koeler koopt hou je zo'n ding wel onder de 50 graden en een stuk stabieler.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40

scorpionv

This space for rent

N.B. Plaatjes kun je ook kleiner maken!
Alt-PrintScreen ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
eek wat hoog zeg, enkele delta fans doen wonderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan komen we bij de casefans right?

Btw, de speed van die fan is die van de blue orb, die zit op mn mobo 1e connector. De WBK 38 zit aan de voeding!

Ik vraag me btw ook af of Artic silver 2 veel zal helpen!

Eigenlijk maakt mijn kast al veel lawaai, daarom moet die casefan niet al te veel extra herrie gaan maken.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Antwoord op je vraag,
Te weinig airflow: Ja :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Geen airflow volgens mij....

Verwijderd

Topicstarter
Nu blaas ik lucht de kast in met een 80 x 80 +- 2800 rpm fan. De temperatuur is nu op 1160 55 graadjes! De andere temperatuur was gemeten op 1120 zonder deze nieuwe fan!

Ik ga ook nog lucht proberen af te zuigen!

Verwijderd

Topicstarter
Lucht afzuigen werkt beter. 1160 stressed op 52 graden. Met een syteem temp van ongeveer 34 graadjes.

Nu bezig met testen op 150 x 8 = 1200.

We wachten gespannen af!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

Ik heb mijn delta fan EN op mijn mobo EN op mijn voeding aangesloten. Ik haal nl de stroom van mijn voeding en de rpm gaat naar mijn mobo. Sorry was offtopic

Maar als ik jou was zou ik aan de voorkant van je kast een 80mm of 120mm fan maken. Een 80 kan je waarschijnlijk zo bevestigen.
zal al een hoop schelen denk ik
Pagina: 1