Toon posts:

Intel weigert nog steeds om de antitrustboete te betalen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Intel had in het verleden met allerlei bedrijen die kant en klare PC's verkopen afgesproken dat ze Intel-CPU's erin zetten (wij geven jullie een korting als jullie een Intel-CPU kiezen), dit in de periode (jaren 0) waarin AMD de betere CPU's verkocht.
De Europese Commissie besloot daarom - naar mijn mening zeer terecht - in 2009 om een boete op te leggen aan Intel. Zeven jaar later is Intel nog steeds aan het procederen.

http://www.theinquirer.ne...t-fine-from-six-years-ago

Mijn opvatting: Intel heeft valsgespeeld en het is hierop betrapt, het bedrijf moet nu niet zo kinderachtig doen en gewoon die boete betalen. Ik vermoed dat Intel ook wel weet dat het niet onder de boete uit gaat komen maar dat het bedrijf tijd rekt in de hoop dat de boete lager uitvalt.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Modbreak:Dit soort flames laten we maar achterwege

[ Voor 82% gewijzigd door Edmin op 24-06-2016 01:33 ]

Verwijderd

Als ze de boete in 2009 meteen betaald hadden hadden ze een winstdaling of misschien verlies in de boeken over dat jaar en had het aandeel misschien een klap gekregen of men had niet zoveel dollars/euro's meteen ter beschikking(die bedrijven hebben niet alles op de bank(en), hebben ook aandelen(AMD lol).

Iedereen heeft het recht om in hoger beroep te gaan, alleen kan dan met je eigenwijze arrogante houding tot teleurstelling van de rechter de straf(boete) hoger uitvallen.

En uiteraard gaat Intel indien ze geen miljard euro keiharde cash in de kluis hadden geen betalingsregeling treffen met de EU en ook nog rente betalen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, 1 miljard boete... Daarvoor kan je heel lang doorprocederen want als je er na 10 jaar zeg 10% vanaf krijgt dan zijn al je advocaatskosten van die jaren betaalt en je hebt nog minder verlies ook.

Maar als je het echt irriteert dan stel ik gewoon voor dat jij morgen Intell opbelt en even zegt dat jij die boete wel voor hun betaald. Zolang het hun geld is mogen zij het doen zoals zij het willen.

Bottom line : Zij willen het nu niet betalen, ze hoeven het nu ook niet te betalen. En wat jij ervan denkt is pas relevant als je aanbiedt om het te gaan betalen.