Toon posts:

Rookgasafvoer CV in achtergevel appartement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien we hier op Tweakers samen alles weten open ik dit topic. Ik ben bezig met een 30er jaren appartement die geen CV installatie heeft. Aangezien de woning volledig gestript zal worden is het aantrekkelijk om meteen CV aan te leggen. Echter zit ik met het volgende probleem: waar moet de rookgasafvoer heen.

In de oude schoorstenen heb ik geen vertrouwen dus eigenlijk heb ik het liefste dat deze door de achtergevel naar buiten gaat. Nu zie ik hier in de wijk geregeld schoorstenen van 1,5m lang dus mijn vraag is, is dit zomaar toegestaan?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij ons hebben ze een PVC buis doorheen de schoorsteen geduwd. Deze was nodig voor de HR ketel.

Dat is misschien een (beter) alternatief?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Chevy454 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 06:11:
Bij ons hebben ze een PVC buis doorheen de schoorsteen geduwd. Deze was nodig voor de HR ketel.

Dat is misschien een (beter) alternatief?
Zo wordt het ook gedaan in het jaren 30/40 gebouw waar ik in woon

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 17:04
Ga naar een erkende installateur die kan op de juiste manier een rga plaatsen en volgens de rogafa voorschriften

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
En niet vergeten je VvE om toestemming te vragen want de buitenkant van het gebouw ga je niet over.