17inch gaming laptop met minimaal GTX 970m, maximaal €1500,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een gamelaptop van maximaal 1500 euro. Het moet een laptopvervanger zijn met een scherm van 17.3 inch en minimaal een GTX970m of vergelijkbare (AMD?) kaart, maar liever een 980m. Gewicht is niet belangrijk. Ik heb zelf nog een samsung SSD liggen, dus een HDD is eventueel een optie, zodat ik dat zelf later kan aanpassen.

Ik had zelf het volgende gevonden, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie, aangezien de prijs( 1.278,00€ ) toch wel een stuk lager is dan vergelijkbare modellen met een gtx 980m. Kunnen jullie met me meekijken?

http://laptopparts4less.f...menstellen-build-to-order

Ik sta open voor alternatieven. Vooral de GPU is dus belangrijk en uiteraard minimaal een i7. Verder weet ik niet of je het verschil tussen een skylake en haswell gaat merken, wat denken jullie?

Ook ben ik benieuwd hoeveel RAM je minimaal moet hebben om een beetje te kunnen gamen. Ook twijfel ik wat beter is, 1 x 8gb of 2 x 4 bijvoorbeeld.

Alvast bedankt voor het advies!

Met vriendelijke groet, Striks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Dus alleen voor gamen?
I5 is meer dan genoeg, maar als je het geld hebt voor een goede i7 ofwel geen U variant, want dat is gewoon een Dual core ipv een quad core.

8GB ram zou genoeg moeten zijn, maar voor de toekomst als het in het budget past, is 16GB the way to go. Maar, dit kan je later altijd nog toevoegen.

Die builder link geeft niks. Dus zien we niet wat je gekozen hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 23-06-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt de link helemaal niet?
Ik heb alleen de gtx 980 aangeklikt, de rest heb ik op standaard laten staan. Dan kom ik op die prijs. Maakt het verder uit, 1 x 8 gb of 2 x 4 gb? Ook met het oog op een toekomstige uitbreiding?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hij opent, dus dan moet de 980 nog aangeklikt worden.
Zoals ik al zei. Een Dual-core i7 is een wassen neus, dan kun je net zo goed een i5 nemen. Het begint pas vanaf de quad-core i7. Je bent in mijn ogen met je eisen een stuk meer kwijt.
Als je later wilt upgraden, ga dan voor 1x 8GB. Dan kun je er later nog 1 bij zetten. Dual channel doet wel iets, maar niet veel extra voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:55:
Zoals ik al zei. Een Dual-core i7 is een wassen neus, dan kun je net zo goed een i5 nemen. Het begint pas vanaf de quad-core i7. Je bent in mijn ogen met je eisen een stuk meer kwijt.
De getoonde mogelijke varianten van de processoren zijn allemaal i7 m of mq (geen u), zegt dat nog iets?

Welk deel van mijn eisen maakt het duurder?

Is de laptop die ik voor ogen had in de link en goede optie in jouw ogen? Dus met alleen een gtx 980m, en verder alle opties standaard? Zie ik dan nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Kijk maar eens goed wat er staat. Zie je overigens dat bij skylake de M variant Dual-core is. De mq is quad.
Ik vind hem iig vrij prijzig met een Dual-core. Als dat je keuze is, kun je beter naar een i5 kijken.
Verder zou je hem vrij standaard kunnen houden.

Ik zou er verder in moeten duiken (lees, niet op mijn mobiel) om je een andere optie te laten zien.
Je zou bij Alienware kunnen kijken of een dell xps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
https://www.alternate.nl/...IbQ87Ocv80CFRIUGwodAksBMw

Zelf in het bezit van deze laptop en geen haar spijt ; zeer koel, mooi scherm (IPS) en een zeer goede bouwkwaliteit. Wel 100 euro boven budget. Wat geheugen betreft: 2x4GB is in regel sneller omdat je dan gebruik maakt van dual channel itt 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende setup gekozen:
17.3" FHD (1920x1080) non-glare LED
nVidia GTX 980M 8.0Gb GDDR5 Optimus (+279,00€)
Intel Quad Core i7-4700MQ (2.40-3.40Ghz) 6Mb cache (+69,00€)
Crucial 16Gb DDR3 1600Mhz (2x 8Gb) (+59,00€)
Crucial BX200 240Gb SSD
Geen mSata SSD
8x SATA DVDbrander
Intel Wifi AC-7260 (+19,00€)

Alles voor 1425 euro. Het lijkt te mooi om waar je zijn. Kunnen jullie daar iets over zeggen?
Dan heb ik toch een stuk meer dan wat wouter aangeeft, toch?
Pagina: 1