Beste Tweakers, graag zou ik wat advies willen hebben op onderstaande configuratie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc moet ik kunnen gebruiken voor zowel mijn werk waarbij ik een hoop virtuele machines wil kunnen aanmaken (vandaar de 64GB) (mbv VMWare WS of Hyper-V) Maar ook belangrijk is dat ik er fatsoenlijk spellen mee kan spelen. Hoeft van mij niet top van de top te zijn (vandaar een 970 GTX en geen 1070/1080). Verder maak ik er graag elektronische muziek mee. (mbv Ableton Live)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000-2300 euro incl btw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem wat items mee uit mijn huidige pc:
- 2x Samsung MZ-7PD256 (voor mijn VM's)
- RME HDSPe AIO (prof geluidskaart)
- 2x 24inch Dell monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Licenties heb ik voldoende in de vorm van Microsoft Action Pack.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoveel mogelijk gebruik makend van A-merk producten is voor mij van belang. Verder hecht ik veel waarde aan de betrouwbaar van de spullen. Ik kies het liefst wel voor Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case staat eigenlijk vast. Wellicht een rare on onhandige keuze, maar ik heb er op dit moment nog 1 en die bevalt super. (welke naar mijn vriendin gaat, als in het doorschuif principe
)
Wat ik heel erg belangrijk vind is dat het systeem stil & koel is.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, maar vind het leuk als hij het kan
Wat verwacht je van ons?
Memory zou ik het liefst anders willen hebben. Het hoeft van mij geen 3000 Mhz te zijn en vind 2666 Mhz meer dan zat. Maar ik kon op de support page van Asus alleen deze kit vinden, die wat mij betreft te duur is. Wat is jullie advies?
Aan dit moederbord ben ik niet gehecht, wellicht zijn er betere, niet zo zeer voor overklokbaarheid, maar wel stabiliteit. (en ik moet voldoende fans kunnen aansluiten) Ik heb nogal wat ellende gehad met mijn gigabyte (GA-Z87x-OC moederbord). Dus het liefst een top merk. Is ASUS dat ?
Dus kortom graag advies en een andere blik op deze configuratie o.a. voor wat betreft performance en stabiliteit. Ik geef liever 100 euro meer uit voor een systeem wat goed stabiel is, dan dat ik in de toekomst ellende heb.
Verder begreep ik dat de Samsung SM951 (NVMe) 256GB snel te heet wordt!? Is dit idd zo?
Super bedankt allemaal!!!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc moet ik kunnen gebruiken voor zowel mijn werk waarbij ik een hoop virtuele machines wil kunnen aanmaken (vandaar de 64GB) (mbv VMWare WS of Hyper-V) Maar ook belangrijk is dat ik er fatsoenlijk spellen mee kan spelen. Hoeft van mij niet top van de top te zijn (vandaar een 970 GTX en geen 1070/1080). Verder maak ik er graag elektronische muziek mee. (mbv Ableton Live)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000-2300 euro incl btw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem wat items mee uit mijn huidige pc:
- 2x Samsung MZ-7PD256 (voor mijn VM's)
- RME HDSPe AIO (prof geluidskaart)
- 2x 24inch Dell monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 348,80 | € 348,80 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 183,80 | € 183,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 284,89 | € 284,89 |
| 1 | HGST Deskstar NAS, 3TB | € 121,72 | € 121,72 |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 176,50 | € 176,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,80 | € 44,80 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Front Base | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3000C15 | € 371,- | € 371,- |
| 1 | LG GH24NSD1 Zwart Zwart | € 10,95 | € 10,95 |
| 1 | Seasonic Platinum Series 860 Watt | € 193,95 | € 193,95 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 120,95 | € 120,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.907,35 | |
Licenties heb ik voldoende in de vorm van Microsoft Action Pack.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoveel mogelijk gebruik makend van A-merk producten is voor mij van belang. Verder hecht ik veel waarde aan de betrouwbaar van de spullen. Ik kies het liefst wel voor Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case staat eigenlijk vast. Wellicht een rare on onhandige keuze, maar ik heb er op dit moment nog 1 en die bevalt super. (welke naar mijn vriendin gaat, als in het doorschuif principe
Wat ik heel erg belangrijk vind is dat het systeem stil & koel is.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, maar vind het leuk als hij het kan
Wat verwacht je van ons?
Memory zou ik het liefst anders willen hebben. Het hoeft van mij geen 3000 Mhz te zijn en vind 2666 Mhz meer dan zat. Maar ik kon op de support page van Asus alleen deze kit vinden, die wat mij betreft te duur is. Wat is jullie advies?
Aan dit moederbord ben ik niet gehecht, wellicht zijn er betere, niet zo zeer voor overklokbaarheid, maar wel stabiliteit. (en ik moet voldoende fans kunnen aansluiten) Ik heb nogal wat ellende gehad met mijn gigabyte (GA-Z87x-OC moederbord). Dus het liefst een top merk. Is ASUS dat ?
Dus kortom graag advies en een andere blik op deze configuratie o.a. voor wat betreft performance en stabiliteit. Ik geef liever 100 euro meer uit voor een systeem wat goed stabiel is, dan dat ik in de toekomst ellende heb.
Verder begreep ik dat de Samsung SM951 (NVMe) 256GB snel te heet wordt!? Is dit idd zo?
Super bedankt allemaal!!!