PSN Subaccount en leeftijdrestricties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb voor m'n zoontje ( 8 ) een sub-account aangemaakt op mijn PSN. Allemaal gelukt en gekoppeld aan z'n lokale account op de PS4.

Nou wilde hij The Crew gaan spelen. Dat spel heeft online functies nodig, en heeft een leeftijdrestrictie van 12. Hij krijgt nu dus de melding dat de game niet gespeeld kan worden vanwegen deze leeftijdsrestricties.

Kan ik, als master-account ergens opgeven dat ie dat wel mag? Ik heb bij het ouderlijk toezicht het niveau al op "Toestaan" gezet, waardoor alles toegestaan zou moeten zijn. Maar dat helpt in dit geval niet

Als noodoplossing heb ik nu een extra PSN account voor hem gemaakt. En hierbij natuurlijk gelogen over z'n leeftijd. Want ja... ik wil bepalen welke spellen hij mag spelen, niet dat cijfertje op de doos.

Maar is het mogelijk om een lokaal account te ontkoppelen, en opnieuw aan een ander PSN account te koppelen? Als ik een nieuw lokaal account moet aanmaken is hij natuurlijk ook z'n savegames kwijt (is gelukkig nog niet veel, we hebben dat ding nog geen week :P ), maar dat is wel vervelend.

Samengevat:
Kan ik als ouder de leeftijdsrestricties van een subaccount opheffen?
Zo nee, en er vanuitgaande dat ik geen geboortedatum meer aan mag passen, kan ik een lokaal account van PSN wisselen, zodat z'n savegames behouden blijven?