Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 11:06
Beste tweakers,

Vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn computer niet wil opstarten en dan ook werkelijk geen kik geeft na het indrukken van de powerknop. Ik vermoed dat het wel met de onweersstorm hier in de regio Zuid-Holland van afgelopen nacht te maken heeft, bij meerdere buren is dezelfde nacht nog de aardlekschakelaar overgegaan. Hier overigens niet.

In ieder geval:
Het moederbord heeft nog wel een knipperend ledje: korte pulsen, per seconde ongeveer. (ASUS P6X58D-E)
Ik heb bij de voeding, pin 15 met pin 16 proberen kort te sluiten (na het ontkoppelen van de rest van de kabels), maar de fan gaat niet aan.
Na het meten met een multimeter geven alleen de volgende pins nog stroom:
  • pin  9: 5,06 V
  • pin 16: 3,77 V
Is de voeding nu afgeschreven? Ik wil morgen graag hem eigenlijk weer aan de praat hebben. Want de pc is urgent, zo goed als onmisbaar, zo rond deze periode van mijn studie. :( Zou wel willen weten of het slechts de voeding is, dan kan ik die morgen nog vervangen. Ik heb helaas geen andere van een toereikend wattage, om de rest van de onderdelen te controleren.

[ Voor 23% gewijzigd door dvtxc op 24-06-2016 11:17 ]

Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM