Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik zoek een?
Smartphone met een scherm niet >5.2 inch

Wat is je budget?
Maximaal 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te kunnen internetten, foto's maken, Facebook games te kunnen spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na vele reviews te hebben gelezen gaat mijn voorkeur uit naar de Oneplus X (239 euro) en de Huawei P9 Lite Dual (299 euro) Waar ik echter echt geen verstand van heb zijn de processors.
Welke combinatie (processor, geheugen) van de toestellen zal het beste resultaat geven?

Welke vragen heb je hier nog over?
De Oneplus X:
Besturingssysteem: OxygenOS gebaseerd op Android 5.1.1
CPU: Qualcomm® Snapdragon™ 801 processor met 2,3 GHz Quad-core CPU’s
GPU: Qualcomm® Adreno™ 330
Werkgeheugen: 3 GB LPDDR3
Accu: 2525mAh LiPo accu

Huawei P9 Lite Dual
CPU Kirin650 Quad-Core 2.0GHz + Quad-Core 1.7GHZ , 64-bit
Operation System Android 6.0+EMUI 4.1
Memory 3GB RAM / 2GB RAM+16GB EMMC Flash ROM
Accu: 3000mAh

Wie kan mij adviseren over de beste keuze? Kortom, is de Oneplus X snel genoeg voor normaal gebruik? Alvast bedankt! _/-\o_

Beste antwoord (via rens-br op 01-08-2016 09:48)

• hey
Het is de P9 lite geworden! Dank iedereen voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Hier staan ze uitgebreid technisch naast elkaar.
http://www.phonearena.com...ePlus-X/phones/10043,9781

Ik denk dat de Oneplus X snel genoeg is voor je normale gebruik als beschreven in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik zou ook gewoon lekker voor de OnePlus X gaan. Deze heeft gewoon een qualcomm processor, waardoor custom roms en de ondersteuning gewoon goed geregeld heeft. De Huawei heeft een Kirin SOC, kwa snelheid weinig mis mee, maar de ondersteuning wil nog wel eens te wensen over laten.

Verder vind ik OxygenOS (OPX) veel fijner werken dan Emotion UI van Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-07 20:23
Heb zelf de OPX en bevalt me prima. Suoer snek met normale taken browsen apps openen etc. Bij Games die grafisch wat zwaarder zijn denk aan world of tanks Blitz loopt het allemaal soepeltjes alleen wordt de telefoon wel snel warm. Mocht je nog vragen hebben over de OPX stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
Dank jullie wel voor de info en link.

@CCJJVV: Sommigen zijn niet erg enthousiast over de accuduur? Wat zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-07 20:23
hey schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:24:
Dank jullie wel voor de info en link.

@CCJJVV: Sommigen zijn niet erg enthousiast over de accuduur? Wat zijn jouw ervaringen?
Ligt heel erg aan wat je er mee doet. Bij een normale dag met normaal gebruik met wifi en 4g altijd aan en de brightness op 1/4 wat al behoorlijk helder is heb ik een screen-on-time van zo rond de 4.5 tot 5.5 uur. Als ik een film gedownload heb van 2 uur en zet alles uit (wifi gps 4g en dergelijk) dan haal ik met gemak 7 uur screen in time. Zelf heb ik aan 4.5 tot 5.5 uur genoeg om de dag door te komen heb je daar niet genoeg aan dan zal je of hem tussen door moeten opladen of verder gaan kijken naar een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-07 15:41
Ik heb ook de OPX. Mooi toestel, dun en mooi scherm. Alleen camera wat minder.

Heb je ook naar de Nexus 5x gekeken? Iets duurder, geen sd kaart, wel vingerafdruk scanner en goede camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
Heb ik eindelijk besloten voor de Oneplus X te gaan .. is het uitverkocht ... :-( :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

hey schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:30:
Heb ik eindelijk besloten voor de Oneplus X te gaan .. is het uitverkocht ... :-( :? 8)7
Gebeurd wel vaker. Gewoon even een aantal keer op de website kijken vandaag. Ze updaten de melding meerdere malen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firljepper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07 02:41
rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:38:
[...]

Gebeurd wel vaker. Gewoon even een aantal keer op de website kijken vandaag. Ze updaten de melding meerdere malen per dag.
Het kan aan het toeval liggen, maar ben al verschillende dagen zeker tweemaal per dag aan het kijken op de website van Oneplus om de X te kopen en hij is dus al langere tijd niet meer in stock. Staat her en der al ergens dat Oneplus weinig interesse toont om verkoop/productie verder te zetten. Jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nexus 5x lijkt me de beste keus, als je je over het formaat heen kan zetten (ik vind hem te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Firljepper schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Het kan aan het toeval liggen, maar ben al verschillende dagen zeker tweemaal per dag aan het kijken op de website van Oneplus om de X te kopen en hij is dus al langere tijd niet meer in stock. Staat her en der al ergens dat Oneplus weinig interesse toont om verkoop/productie verder te zetten. Jammer :-(
Je hebt gelijk. Ik ben er inderdaad ook erg bang voor. Lees dit nieuwsbericht maar eens nieuws: OnePlus stopt vermoedelijk met leveren OnePlus X-smartphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:01:
Je hebt gelijk. Ik ben er inderdaad ook erg bang voor. Lees dit nieuwsbericht maar eens nieuws: OnePlus stopt vermoedelijk met leveren OnePlus X-smartphone.
Zoals je misschien al weet, gaat het hierom de Amerikaanse versie. Het artikel is hierop aangepast: nieuws: OnePlus stopt vermoedelijk met leveren OnePlus X-smartphone - update

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anonymoussaurus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:46:
[...]
Zoals je misschien al weet, gaat het hierom de Amerikaanse versie. Het artikel is hierop aangepast: nieuws: OnePlus stopt vermoedelijk met leveren OnePlus X-smartphone - update
We gaan het zien!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hey
Het is de P9 lite geworden! Dank iedereen voor de hulp!
Pagina: 1