Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aangezien ik graag zoveel mogelijk met het toetsenbord doe, heb ik de volgende vraag:

Indien ik in een full screen RDP sessie zit en snel wil schakelen tussen programma's op de host, gebruik ik de toetsencombinatie CTRL + ALT + HOME, die geeft mij vanuit een fullscreen RDP sessie het toetsenbord "terug aan de host", en dan kan ik met ALT + TAB tussen de programma's op de host switchen.

Maar als ik vervolgens weer terug ALT + TAB naar mijn full screen RDP sessie, dan werkt mijn toetsenbord niet in dat venster. Het toetsenbord werkt dan alleen nog op de host.

Dus: hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn fullscreen RDP sessie weer de "input grabbed"?

En nee, ik wil niet het venster met CTRL + ALT + PAUSE/BREAK uit fullscreen halen, want dat probeer ik juist te voorkomen.

De workaround die ik nu hanteer om het toetsenbord weer terug te geven is: WIN + T naar mijn fullscreen RDP sessie, en op het moment dat mijn fullscreen RDP sessie focus heeft, even een SHIFT + F10 doen. Vanaf dat moment heeft de RDP sessie weer focus. Maar dat is een "niet nette" oplossing, want op deze manier haal je dat context menu op.
Dit moet toch simpeler kunnen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Scherm aanklikken met de muis?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Niet online
DPLuS schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:06:
Aangezien ik graag zoveel mogelijk met het toetsenbord doe, heb ik de volgende vraag:
Dat is nou net wat ik probeer te voorkomen.

Ik wil graag een keyboard-only oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat doet die ctrl+alt+home nog meer? Kan je daarmee niet je toetsenbord terug geven? Of eventueel met end? Die sneltoetsen heb je ergens vandaan, daar staat toch ook wel hoe je je toetsenbord weer terug kan geven?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Niet online
Die ctrl+alt+home activeert de "connection bar" bovenin:
MSDN: Remote Desktop Services Shortcut Keys (Windows)

Er staat nergens (ook na zoekwerk google niet) hoe je control kunt teruggeven nadat je ALT+TAB gedaan hebt op de host en daarna teruggaat naar het fullscreen RDP window.

[ Voor 9% gewijzigd door DPLuS op 24-06-2016 16:11 ]