Goedkoopste fatsoenlijke mediaplayer voor HBO Go

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Afgelopen zondag heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om eens "legaal" naar Game of Thrones te gaan kijken en een abo te nemen op HBO Go. De techniek staat voor niks, dus na een dag wachten ( 8)7) had ik HBO Go. Ik de app installeren op mijn LG LM660S, blijkt die app zo traag als stront te zijn en ook nog eens zwaar buggy. Niet fatsoenlijk mee te werken dus. Dit terwijl Netflix gewoon snel en goed werkt (aan de TV ligt het niet).

"Gelukkig" heb ik ook een PS4, dus daar maar HBO Go op gezet; blijkt de app alleen te werken als ik in de VS zou zijn. Dus nieuw Nederlands account aangemaakt, blijkt daar de HBO Go app niet beschikbaar te zijn :X

Nu wil ik best graag legaal naar HBO kijken, maar dan zal ik dus kennelijk een nieuw extern apparaat moeten gaan aanschaffen. HBO maakt zich namelijk wel ontzettend druk om "illegaal" downloaden, maar een eenvoudige app voor een TV of de meest populaire spelcomputer van dit moment maken, is echt te veel gevraagd...

Welke goedkope mediaplayer kan ik hiervoor aanschaffen die snel opstart, waar de HBO Go app goed op werkt, waar HBO Go dus in Nederland op werkt en ik soepel in Full-HD op min TV kan kijken? Ik begrijp dat de app op Google Chromecast (lijkt me ook redelijk populair) namelijk ook al slecht werkt. Op Apple TV lijkt het wel goed te gaan, maar dat vind ik qua investering weer te veel als het alleen om HBO Go gaat.

Moet ik dan voor Android mediaplayer gaan of is er misschien nog iets dat ik bij het zoeken op internet over het hoofd zie?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Opvallend want zowel Chromecast als AirPlay staan vermeld als supported op de pagina's van HBO GO. Als ik snel kijk; Silverlight (en dus voornamelijk Windows en IE) lijken de "algemene PC manier" te zijn om te kijken.

Ik weet dat er vroeger ook een plugin was voor HBO in XBMC; dan zou je mogelijk zelfs uit de voeten kunnen met een Pi 3 en OpenElec (kost je dus maar 4 tientjes ofzo).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Oscar Mopperkont
Ik vind het überhaupt opvallend dat HBO slecht werkende apps uitbrengt voor diverse platformen. Netflix doet dat beter voor minder.

Pi3 met openelec, dat start toch niet echt instant op?

• Oscar Mopperkont
Klein kickje