Toon posts:

game computer €1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik ben een pc aan het zoeken voor een vriend. Hij wil voornamelijk gamen en verder gewoon de standaard zaken als internet, Microsoft Office en films & series kijken. De games zijn voornamelijk schietspelen. Ook moet het systeem de komende 5 jaar meekunnen zonder al te veel aanpassingen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€1200 voor alles zei die. Hij wordt door mij in elkaar gezet dus dat hoeft niet meegerekend te worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Denk 1 videokaart, een nieuw scherm moet die nog vinden. En voor de rest de standaard dingen.
Kan iemand een goed scherm aanraden?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee, weinig ervaring mee. Wel is de lijst samengesteld uit erg veel verschillende topics waarin de nodige adviezen al zijn gegeven. Deze adviezen hebben geleid tot deze wenslijst.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Zo stil mogelijk. Energieverbruik en grootte zijn mindder van belang. Hij gebruikt niet veel opslag dus hoef geen hele grote harde schijven te hebben. Denk ongeveer 400Gb ofzo.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, denk het niet. In verschillende topics staat dat de meerwaarde vrij beperkt is, afgezet tegen de kosten.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Hij wilt een zo goed mogelijk systeem voor deze prijs. Alle advies zijn welkom.

- is het beter om een i5-6600 te pakken met het oog op de toekomst?
- De videokaart wordt waarschijnlijk de AMD RX 480

Dit is de lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,80€ 44,80
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Crucial BX200 480GB€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,65

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Mis alleen nog een case pricewatch: NZXT S340 Zwart is bijvoorbeeld een veel gekozen kast maar je zou elke andere ATX kast kunnen kiezen. Ik zou zeggen voor de rest niks meer aan doen. RX480 is een prima keus is nog niet bekend wanneer deze precies uitkomt maar dat zou ergens in de komende maand zijn.

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11 17:40
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:56:
Kan iemand een goed scherm aanraden?

- is het beter om een i5-6600 te pakken met het oog op de toekomst?
Scherm is erg afhankelijk van de voorkeur, welke resolutie (1080, 1440, 4k), formaat (ultrawide, 16:9 of 16:10), hoeveel inch? TN panel voor refresh rate en snelle response tijd of IPS en beter kleurweergave?

i5-6600 is imo te duur in vergelijking met i5-6500.
pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed is wel het overwegen waard tov i5-6400.

Verwijderd

Topicstarter
Case zijn we inderdaad vergeten toe te voegen. Is die case ook zonder een raam? Hij wilt namelijk wel een dichte kast.

Waarschijnlijk resolutie 1080 en een TN paneel vanwege de responstijd. Zal 24 of 27 inch worden.
Ok, dan vertel ik je tip over de processor aan hem. Bedankt.

Is het moederbord, werkgeheugen en voeding goed?

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Voor €15 meer dan de S340 heb je de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart. Daar krijg je onder andere een fancontroller, verlichting, geluidsdempende foam, uitneembare HDD kooi en een strakke afwerking voor terug. Wat mij betreft zeker de €15 waard.

De i5 6500 is niet interessant. Scheelt maar 200MHz met de 6400, daar merk je niets van. Scheelt wel weer twee tientjes. Gewoon die 6400 houden dus.

Moederbord, RAM en voeding zijn uitstekende keuzes, niets meer aan veranderen.

Als ik even snel kijk moet een 144Hz monitor mogelijk zijn.
Lijstje wat je nu hebt kost €560
Kast à €80
RX480 à €250
Totaal €890.
Dan past er nog wel een pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart in. Is een leuk nieuw 144Hz scherm met relatief goede kleuren, leuke extra's en komt ook met FreeSync (is wel leuk met een AMD kaart). Kost bovendien niet veel voor een 144Hz scherm.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik zal ze doorgeven.

Is de voeding niet te zwaar voor dit systeem?

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:47:
Bedankt voor de tips! Ik zal ze doorgeven.

Is de voeding niet te zwaar voor dit systeem?
Eigenlijk wel, maar zo weet je zeker dat je nog minstens 10 jaar met dit systeem kunt. Je krijgt er 10 jaar garantie op en het is kwalitatief gewoon een goede voeding.
Als je wilt besparen kan je een CX450M kiezen, maar aangezien
1) het budget het makkelijk toelaat
2) je dan ergens over een jaar of 5-7 de voeding moet vervangen
3) je dan een luidere en half modulaire voeding krijgt
zou ik gewoon de RM550x pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Is het überhaupt nodig om een extra koeler aan te schaffen aangezien hij niet gaat overclocken en hij al een geluidsdempende kast heeft?

Welke RX 480 kan hij het beste nemen? De 4gb of die van 8gb

Verwijderd

Topicstarter
- Kunnen we straks met de RX 480 in combinatie met de pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart ook die 144HZ halen? Of is dat te zwaar voor die videokaart?

Ik hoop ook dat ik toch nog een antwoord krijg op mijn bovenstaande vragen. Zouden we in ieder geval erg waarderen:

- Is het überhaupt nodig om een extra koeler aan te schaffen aangezien hij niet gaat overclocken en hij al een geluidsdempende kast heeft?

- Welke RX 480 kan hij het beste nemen? De 4gb of die van 8gb

Alvast bedankt!

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:14:
- Kunnen we straks met de RX 480 in combinatie met de pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart ook die 144HZ halen? Of is dat te zwaar voor die videokaart?
Dat hangt natuurlijk af van welke games het zijn...
Mijnenveger moet wel lukken.
Maar Crysis 3? Ho maar.
"Schietspellen" is veel te vaag.
- Is het überhaupt nodig om een extra koeler aan te schaffen aangezien hij niet gaat overclocken en hij al een geluidsdempende kast heeft?
Ja. Die Intel koeler is leuk voor budget systeempjes, maar maakt aardig wat lawaai en koelt ook zeker niet best. Voor een paar tientjes heb je al een goede aftermarket koeler die veel beter koelt en ook nog veel stiller is.
- Welke RX 480 kan hij het beste nemen? De 4gb of die van 8gb
Alvast bedankt!
In principe is de 8GB natuurlijk beter omdat hij meer en sneller VRAM heeft, maar als de meerprijs daarvoor te veel wordt is dat het natuurlijk niet waard. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat je überhaupt meer dan 4GB nodig gaat hebben op 1080p, maar sowieso moet je nog even wachten op de custom RX480's van MSI/ASUS en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Spellen als Maffia 3, Fifa 17, GTA V, Star wars Battlefront, Battlefield 1, COD-games en al dat soort spellen. De nieuwste spellen hoeven niet per se op de allerhoogste graphics gespeeld te worden maar dit moet wel bovengemiddeld zijn. Na verloop van tijd kunnen de nieuwste spellen op een steeds lagere instelling gespeeld gaan worden.

Is ongeveer te zeggen op hoeveel Hz Crysis 3 gespeeld kan worden met dit scherm en deze videokaart?

Dan laten we het gewoon bij de 4gb versie kaart of de prijs moet straks de 8gb versie rechtvaardigen. Wachten zullen we sowieso op de custom kaarten.
Pagina: 1