Toon posts:

Kapotte SSD schrijf (OCZ) data recoveren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 60 gig SSD is gecrashed en doet niets meer.
Op zich geen probleem omdat deze alleen windows en programma's bevatte.
Maar ik kom er net achter dat ik mijn favorieten niet gebacked up heb en die ben ik dus kwijt.

Ik heb hem al proberen te benaderen via zo'n usb bay, maar daar reageert ie niet op.
Ook via command prompt kom ik nergens bij dus volgens mij is die dood.
Het vreemde is dat hij in de bios wel netjes aan wordt gegeven.

Is er nog hoop?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wordt 'ie ook niet herkend met een Linux Live-CD?

Een SSD is vrij lastig omdat je niet zomaar de PCB kan vervangen, zoals bij een ouderwetsere HDD. Allicht kan je, met enig voorzichtig priegelwerk, de behuizing loshalen en mogelijk zien of er iets is doorgebrand / opgebold.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:57:
Wordt 'ie ook niet herkend met een Linux Live-CD?

Een SSD is vrij lastig omdat je niet zomaar de PCB kan vervangen, zoals bij een ouderwetsere HDD. Allicht kan je, met enig voorzichtig priegelwerk, de behuizing loshalen en mogelijk zien of er iets is doorgebrand / opgebold.
Dat heb ik nog niet getest.
Zal ik eerst moeten uitzoeken hoe dat werkt :-)

Ik had ook al gezocht na een data recovery bedrijf maar dat is super duur.
Heb net mijn meest recente backup gevonden: mei 2011 :-(

Palthe

Is het een vertex 2?
Dan kun je het misschien wel vergeten ben ik bang (tenminste als de schijf gelocked is, panick lock).
Heb het ook eens gehad en die is wel naar data recovery gegaan. Zonder encryptie sleutel konden die helaas niets voor me betekenen en die geeft OCZ uiteraard ook niet vrij.
Maar misschien valt het wel mee, een van de symptomen van panick lock is juist dat hij niet meer herkenbaar is door de bios en dat probleem heb je niet.
Linux live cd zou ook mijn eerste optie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
palthe schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:12:
Is het een vertex 2?
Dan kun je het misschien wel vergeten ben ik bang (tenminste als de schijf gelocked is, panick lock).
Heb het ook eens gehad en die is wel naar data recovery gegaan. Zonder encryptie sleutel konden die helaas niets voor me betekenen en die geeft OCZ uiteraard ook niet vrij.
Maar misschien valt het wel mee, een van de symptomen van panick lock is juist dat hij niet meer herkenbaar is door de bios en dat probleem heb je niet.
Linux live cd zou ook mijn eerste optie zijn.
Het is een Vertex Plus.

Zal me eens in de linux livecd verdiepen

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Favorieten van Chrome of FireFox misschien? En gesynced met een account? IE favorieten zullen inderdaad lastig te recoveren zijn, als je geen backups hebt.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:34:
Favorieten van Chrome of FireFox misschien? En gesynced met een account? IE favorieten zullen inderdaad lastig te recoveren zijn, als je geen backups hebt.
Had ik ook op gehoopt heb nu firefox maar lang op chrome gedraaid. Maar helaas niets gesynced :-(

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de hulp!

Via een live usb van ubuntu kon ik de schijf benaderen en heb ik mijn favorieten terug!

Ben superblij!

Verwijderd

Mss kun je hem nu opnieuw formatteren in deze setup en doet ie het weer (goed)?
Pagina: 1