Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik heb paar dagen geleden een Oneplus 3 ontvangen. Na ontzegelen kreeg ik al meteen te maken met een defect toestel. De luidspreker van het toestel schijnt defect te zijn, omdat ie bij elk tik een zoom geluidje maakt. Ik had een geschil gestart onwetend hoe het werkt en vervolgens nam ik contact op met de support center van Oneplus. Ze gaven aan dat ik het geschil moest sluiten zodat zij verder konden met hun RMA support. Nadat ik het geschil heb afgesloten niks meer van support center gehoord. Nu zit ik zo beetje elke dag te mailen met de hoop dat ze ooit gaan reageren. Contact opgenomen met paypal om het gesloten geschil terug te draaien maar ze geven aan dat het onmogelijk is, omdat je per transactie maar een keer een geschil mag openen. Daar zitten we dan met een defect toestel van 400 euro. :(

Nu wil ik het geld laten storneren door mijn bank maar weet niet of dat een slimme zet is. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het lijkt me dat je de garantieprocedure bij OnePlus moet starten.
https://oneplus.net/support

Hoe de procedure in zijn werk gaat, weet ik niet. Het lijkt mij echter niet noodzakelijk om dit geschil op te lossen via PayPal, daar de verkoper (OnePlus) de kans nog niet heeft gehad om het probleem op te lossen.

Mijn advies is om de garantieprocedure via OnePlus op te starten en zo toch een werkende OnePlus 3 in bezit te krijgen.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Dennisk. ik zal je advies opvolgen. Wat mij opvalt is dat paypal geneigd is om zich terughoudend te gedragen. Stel dat dit een andere verkoper was zonder een rma proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Jeps via OnePlus spelen.

Sowieso niet slim om direct al een klachtenprocedure te starten bij paypal als je de verkopende partij geen kans hebt gegeven het op te lossen.

Als OnePlus je nu niet zou willen helpen ben je nu wel de zak doordat je (volgens mij) onterecht een geschil heb geopend en dit ook al weer hebt gesloten waardoor je je bescherming door paypal hebt opgebruikt.

Uitgaande van wat ik lees op het internet is Paypal policy inderdaad dat je maar 1 geschil per transactie kan hebben.

Dat is het nadeel van goedkope import uit China. Daar heb je geen wet koop op afstand of uitgebreide kopersbescherming. De enige bescherming die je dan vaak hebt is via je CreditCard of Paypal.

Ik denk echter dat OnePlus je gewoon van een goede oplossing gaat voorzien via RMA. Kost je wel tijd.
Ik zou hier wel lering uit trekken en in ieder geval gaan uitpluizen hoe de klachtenpolicy van paypal werkt zodat je volgende keer correct handelt.

[ Voor 34% gewijzigd door eL_Jay op 23-06-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 13:11
Ik ben wel benieuwd waarom je als titel "misleiding" gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Dank je wel Dennisk. ik zal je advies opvolgen. Wat mij opvalt is dat paypal geneigd is om zich terughoudend te gedragen. Stel dat dit een andere verkoper was zonder een rma proces.
Dat komt door mensen zoals jijzelf die onmiddelijk een klachtenprocedure starten bij paypal zonder zich in te lezen hoe het werkt en dan ook nog zonder eerst de leverende partij een redelijke kans te geven om het op te lossen.

Leer voor de volgende keer, eerst nadenken voordat je als een malle om je heen gaat slaan. Dan worden bedrijven inderdaad terughoudend.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jason X schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:34:
Ik ben wel benieuwd waarom je als titel "misleiding" gebruikt?
Support aanbieden om van het Paypal geschil af te komen en dan ineens communicatie verbreken? Althans, zo lees ik het.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 13:11
Raven schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:55:
[...]

Support aanbieden om van het Paypal geschil af te komen en dan ineens communicatie verbreken? Althans, zo lees ik het.
Ah, dat is inderdaad aannemelijk dat daarop gedoeld werd. Gracias :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:24:
Nu wil ik het geld laten storneren door mijn bank maar weet niet of dat een slimme zet is.
Uhm ,wat wil je precies laten storneren bij je bank? Of er mist iets in je verhaal, of je moet even opzoeken wat storneren precies is...

Verder: waarom naar PayPal gaan als je een conflict hebt met de leverancier? Mss even een stapje terug nemen voordat je verder iets doet en even aan iemand hulp vragen voordat je moord en brand schreeuwt. Waar heb je de telefoon gekocht en waarom kunnen / willen zij het probleem niet oplossen? Is wel een nieuw toestel neem ik aan?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat ik alleen niet uit het verhaal haal is of de telefoon direct bij OnePlus gekocht is, of dat die 2e hands is aangeschaft, omdat je direct bij de betaalprovider wilt claimen, ipv. bij je leverancier.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is gewoon een nieuw toestel afkomstig van de fabrikant. Ze reageren niet echt op mijn mailtjes. Maar die link van dennisk. zou kunnen werken. Zie ik ook voor de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

naitsoezn schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:08:
Uhm ,wat wil je precies laten storneren bij je bank? Of er mist iets in je verhaal, of je moet even opzoeken wat storneren precies is...
Hij heeft denk ik zijn bankrekening gekoppeld aan PayPal, het is dus een automatisch incasso welke te storneren is bij zijn bank.
Ik heb hier geen ervaring mee maar ik denk dat PayPal voor zulke bedragen één aanmaning stuurt en het doorverkoopt aan een incasso bureau.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een "paar dagen", de verkeerde procedure volgen en dan klagen over misleiding is veel te sterk. Ik heb het woord misleiding dan ook uit de titel weggehaald om te voorkomen dat daar weer discussie over komt.

Volg gewoon de goede procedure, dwz RMA. Ga niet zelf storneren of Paypal geschillen openen die niet bedoeld zijn voor wat je aan het doen bent.

Zorg er ook voor dat je realistisch bent in je verwachtingen. Je hebt hier niet met prive-personen te maken maar met een organisatie en je zult gewoon de geeigende kanelen moeten volgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

True schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:16:
[...]

Hij heeft denk ik zijn bankrekening gekoppeld aan PayPal, het is dus een automatisch incasso welke te storneren is bij zijn bank.
Kunnen wil nog wel niet zeggen dat je het recht hebt ;)... In veel gevallen zorgt het impulsief storneren voor meer problemen dan dat het oplost.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:12
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:36:
Paypal is heel duidelijk over hoe een geschil bij ze werkt.
Je had na moeten denken voor je het geschil openende en daarna weer zomaar sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Katerin was eerste keer zoals ik aangeef. Als ik er vanaf wist had ik het niet afgesloten maar bedankt voor je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:10:
Katerin was eerste keer zoals ik aangeef. Als ik er vanaf wist had ik het niet afgesloten maar bedankt voor je post.
Als je ervanaf wist had je nooit een moeten openen :X

Ik zou inderdaad gewoon de eerder door dennisk gegeven link volgen en e.e.a. daar alsnog op correcte wijze afhandelen. Oneplus staat volgens mij niet bekend om slechte service dus e.e.a. zal wel goed komen.
Pagina: 1