Toon posts:

dtt 2500 ellende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, graag jullie advies.

Ik ben sinds kort in het bezit van de combinatie dtt 2500 en live player 5.1.
Ik krijg het geheel echter niet goed aan de praat.
Wanneer ik een test uitvoer van de 5.1 opstelling ( of welke opstelling dan ook)hoor ik het geluid uit alle boxen tegelijk komen. Dus niet apart links voor, links achter, midden etc.
Bovendien gaat het ledje van de dtt 2500 niet branden wanneer ik een dvd (dolby digital afspeel). Heb ik het geheel niet goed aangesloten of verkeerd verbonden?
Ik heb een kabel lopen van de spdif in ingang naar de sl 5.1 digital out. Verder heb ik de groene en zwarte tulpaansluitingen verbonden, en verder natuurlijk de speakers.

Systeem

Win ME
256 mb ram
geforce 2 mx

Alvast bedankt,

Luc Weyts

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ook een DTT2500 en daarvan deed het geluid het ook niet echt geweldig (rear speakers werden constant gemuted).

Ik heb dit opgelost door die brakke Liveware er van af te donderen. geen problemen meer gehad. (Creative is goed, maar de software bugt nogal eens)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ja idd, gewoon software eraf donderen, was toch brak. Gewoon alleen de drivers installen

Verwijderd

De zwarte en groene kabel heb je niet nodig, die is analoog en dat willen we niet!
Naast de sp/dif moet je de kaart ook via het digitale din snoer (met de rode stekker) aansluiten.

Ga naar het luidspreker menu'tje van creative.
1. Klik op geavanceerd en zorg dat het "AC-3 decode" niet aanstaat
2. vink "alle digitale uitvoer"

Dan zal je zien dat het Dolby digital lampje gaat branden en werkt.

Bij die test hoor ik ook elk kanaal uit alle boxen komen, gewoon niks van aantrekken :)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Hoi , met AC3 decode, moet die dan op wit of geel staan , om uit te zetten ? en moet ik nu de liveware uninstallen ? ik zie bij mij ook niet de dolby digital ledje ?

Of werkt dat pas als ik een DVD tje erin doe ?

Ik heb de de Y kabel naar het kastje aangesloten

...

Verwijderd

Wit, dan staat ie uit :)
Het ledje gaat inderdaad pas branden als je de DVD erin stopt

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
thanks ! ik zal het vanmiddag proberen :)

...

Pagina: 1