Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Informatica en gaming

Pagina: 1
Acties:

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 08:43
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil hem gaan gebruiken voor studie en gaming. Denk dan aan games zoals Hearts of Iron 4. Het is dus niet de bedoeling om de laptop te gebruiken om de nieuwste triple A games te spelen op de hoogste settings.
Gedurende mijn stage heb ik regelmatig een virtual machine moeten draaien waarbij ik merkte dat mijn laptop het niet helemaal aankon. Laptops van collega's waren veel sneller, denk aan 3-4 minuten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximaal 1000E.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, ik zal hem elke dag meenemen voor mijn studie. 15 inch heeft wat dat betreft toch mijn voorkeur, niet te groot en ook niet te klein.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk.
Wel ben ik deze tegengekomen:
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop

Heeft voor de prijs erg goede specs geloof ik en met kortingen kan ik hem krijgen voor 830E.

Mijn huidige laptop heeft de volgende cpu: AMD A10-5745M.
Dus de cpu van de Dell is een hele vooruitgang en zeker bij het draaien van een vm.

• champion16
Niemand?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je vraag is identiek aan 10 andere posts hier...

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:26
Lenovo IdeaPad Y700
HP omen
Dell inspiron 7559

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

http://www.campusshop.nl/...sk-i5-256-gb/details.aspx
Hearts of iron haal je hier mee, zelfs bf4 en COD BO3. Voor 100 euro meer heb je de i7 skylake versie.

[ Voor 19% gewijzigd door matthewk op 27-07-2016 15:29 ]

Consultant - Autogek

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Je kan via Dell nog studentenkorting krijgen, scheelt 10% op de aankoop van je laptop. Voor 900 heb je dan die Inspiron 7559. Met dus i7 quad core met hyperthreading (das toch wat meer kracht dan de Lenovo) en ook de 960m die ook krachtiger is dan de 940m. Enige nadeel is, dat dan een SSD ontbreekt. Voor die 100 euro die je bespaart kan je makkelijk een SSD halen en ze schijnen bij Dell makkelijk te installeren te zijn. Hoeft dan niet eens de grootste SSD te zijn, (denk dat 128 gb SSD al wel genoeg is). Zolang je besturingssysteem en je belangrijkste software die je veel gebruikt er maar op kunnen, zodat die lekker snel starten.

Wat je nog kan overwegen is het volgende: ergens in augustus/september komen de laptops met nieuwe generatie nVidia grafische kaarten uit. Die zijn qua grafische kracht een behoorlijke vooruitgang op de huidige 9xxm varianten omdat de nieuwere veel meer lijken op de desktop equivalenten. De nieuwe generatie heeft namelijk waarschijnlijk geen echte m-versies meer, maar gewoon iets omlaag geclockte desktopkaarten voor de laptops. Ik weet niet hoeveel je geeft om de graphics aangezien je aangeeft niet alles op high settings te hoeven spelen, maar misschien dat dit nog de moeite waard is?

• dennisschr17
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 20:17
SebasC88 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:48:
Je kan via Dell nog studentenkorting krijgen, scheelt 10% op de aankoop van je laptop.
Kun je misschien ook vertellen hoe je deze korting kunt krijgen? Ik weet dat je bij HP ook korting kunt krijgen door een account te maken met je studentenmail. Hoe werkt dit bij Dell?

• SebasC88
Heb zelf via de chat contact gezocht met klantenservice. Daar kan je dan aangeven dat je vraag hebt over koopproces en kan je vervolgens vragen of je code voor studentenkorting kan krijgen. Ze vroegen toen of ik een foto naar ze kon uploaden van mijn studentenpas en zodra je dat hebt gedaan sturen ze je de code toe. Dat uploaden van die foto kan gewoon in het chat venster ergens met een knopje. Is overigens wel beetje brak, is ook volgens mij alleen maar tot uur of 17:00 beschikbaar, daarbuiten krijg je meestal melding dat de dienst nu niet beschikbaar is.

• champion16
SebasC88 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:48:
Je kan via Dell nog studentenkorting krijgen, scheelt 10% op de aankoop van je laptop. Voor 900 heb je dan die Inspiron 7559. Met dus i7 quad core met hyperthreading (das toch wat meer kracht dan de Lenovo) en ook de 960m die ook krachtiger is dan de 940m. Enige nadeel is, dat dan een SSD ontbreekt. Voor die 100 euro die je bespaart kan je makkelijk een SSD halen en ze schijnen bij Dell makkelijk te installeren te zijn. Hoeft dan niet eens de grootste SSD te zijn, (denk dat 128 gb SSD al wel genoeg is). Zolang je besturingssysteem en je belangrijkste software die je veel gebruikt er maar op kunnen, zodat die lekker snel starten.

Wat je nog kan overwegen is het volgende: ergens in augustus/september komen de laptops met nieuwe generatie nVidia grafische kaarten uit. Die zijn qua grafische kracht een behoorlijke vooruitgang op de huidige 9xxm varianten omdat de nieuwere veel meer lijken op de desktop equivalenten. De nieuwe generatie heeft namelijk waarschijnlijk geen echte m-versies meer, maar gewoon iets omlaag geclockte desktopkaarten voor de laptops. Ik weet niet hoeveel je geeft om de graphics aangezien je aangeeft niet alles op high settings te hoeven spelen, maar misschien dat dit nog de moeite waard is?
Dank je voor de reactie sebas. Heb inderdaad al een code voor de 10% korting en na wat onderzoek gevonden dat je voor 900 euro bij Dell de beste laptop kunt krijgen. Is het zeker dat ook Dell de upgrade krijgt op het gebied van de gpu binnen de 2 maanden?

En is het waarschijnlijk dat de Dell laptop met de nieuwe gpu nog steeds dezelfde prijs krijgt?
(Ongeveer 900 euro)

[ Voor 3% gewijzigd door champion16 op 27-07-2016 17:18 ]

• SebasC88
Geen idee of Dell dat ook zo snel gaat doen. Ben ook zelf aan het rondkijken voor een nieuwe dus hoop het wel tegen die tijd. Maar ik weet niet precies hoe snel Dell met dit soort zaken gaat. Misschien dat iemand anders hier meer info over heeft?

• champion16
Kleine kick.

Inmiddels zijn de laptops met pascal gpu's beschikbaar en deze trok de aandacht:

https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p650rp6-g

Inclusief 8 gb ram, 240 gb ssd en een jaar pixel garantie kom ik uit op 1341 euro.
Ik heb nog wel een aantal vraagjes:
- Is 8 gb ram in deze tijd nog wel voldoende?
- Is het zinvol om 13 euro meer uit te geven aan de arctic koelpasta ipv de standaard koelpasta?
Ik ben niet van plan over te clocken.

Extra ram en een hdd kan ik in de toekomst er altijd zelf aan toevoegen indien nodig en de cpu/gpu lijken mij top wat betreft gaming en taken zoals het runnen van vm's.

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 20:09
Heb zelf ook een 6700HQ en krijg deze bijna nooit vol bij het draaien van meerdere virtuele machines. Wat echter wel makkelijk vol te krijgen is, is 8gb ram. Het is dan ook handig om hiervan extra bij te halen alvorens je begint aan je studie.

Het is misschien ook handig om gelijk een grote harde schijf te nemen. Een paar games en enkele virtuele machines en je schijf is zo vol. Waarschijnlijk krijg je ook vanuit je opleiding meerdere iso’s welke handig zijn om te bewaren.
Pagina: 1