acers aspire T671 accepteert amd radeon HD6450 1GB niet

Pagina: 1
Acties:

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05-2025
hi ik heb hier een leuk systeempje waar mijn schoonvader nog prima de dingen op zou kunnen doen wat hij wil doen.
Ik loop nu tegen een paar dingen aan.
Het systeem is als volgt.
Windows 10 64 bit pro.
Cpu: inter core 2 duo E6600 2.4Ghz.
2 maal 2GB ddr2 geheugen, waarvan bij eigenschappen staat dat er maar 3.75 beschikbaar is.
Codegen 450W voeiding.
500gb samsung spinpoint Harde bschijf.
DVD multi recorder.

Nu heb ik beeld via de onboard video chip. ATI 1250.
Op het bord zit een PCIEx 16 en ik heb zelf nog een nieuwe HD6450 1Gb videokaardje liggen die ik er graag in wil doen.
Maar als ik het kaardje erin doet en aansluit en wil starten krijg ik geen beeld.
Bij integrated Peripherals staat onder het kopje init display first de optie PCIEx aangevinkt, dus dat lijkt me goed.

Verder vroeg ik me af waarom windows 10 me alleen 3.75gb van de 4GB laat zien, of word er wat afgesnoepd voor het onboard video?

Hoop dat iemand me kan helpen, heb al veel gezocht maar kan het niet vinden.
Ook een goede handleiding waar in staat wat alles is en hoe aangesloten kon ik niet vinden.
Op de acer website zijn de handleidingen standaard waar je weer niet mee uit de voeten kunt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Whitelisting, BIOS niet up to date, niet goed aangesloten, niet werkende kaart, zomaar wat opties die het zouden kunnen zijn.

Overigens, als hij nog blij is met zijn pc, waarom dan een videokaart toevoegen? Een SSD maak je hem een heel stuk blijer mee*.

offtopic:
*ik spreek uit ervaring. Exact dat gedaan bij een soortgelijk oud beestje van mijn schoonvader. God wat was hij blij.

• Snarf26966
gaat om een pc die ik gekregen heb van iemand en wat ik zeg heb dat kaartje hier nog liggen en die is vrij nieuw heeft maar 2 dagen gedraait.
niet goed aangesloten lijkt me niet sluit vaker een videokaart aan.
Bios zou kunnen maar aangezien bios flashen ik niet zo ziet zitten omdat wanneer het daar fout gaat je helemaal niks meer heb.
systeem wat schoonpa nu heeft is nog ouder vandaar. en een ssd ja leuk maakt voor hem niet uit.

Verwijderd

Schermkabel aangesloten op de videokaart i.p.v. het moederbord? Als dat het niet is en alles is goed aangesloten dan geeft een BIOS update een grote kans van slagen. Als je gewoon de BIOS file op een USB stick zet en dan vanuit het BIOS zelf gaat updaten en de stappen van de fabrikant volgt kan er weinig mis gaan. Met tools vanuit Windows gaan updaten is niet aan te raden,

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Alsnog zou de videokaart kunnen reseaten. Misschien zit die toch niet helemaal lekker. BIOS updaten is verder een koud kunstje, mits je de het BIOS kan vinden dat bij je pc hoort, te vinden via http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/drivers.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat RAM betreft zal waarschijnlijk inderdaad 256MB naar de onboard videokaart gaan.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Snarf26966
videokaart al meerdere malen er opnieuw ingezet daar ligt het niet aan.
schermkabel echt wel goed aangesloten kan maar op 1 manier.

Bios die er nu op staat is van 2006.
Nu zie ik dat er bij de bios download een versie staat van 2008 dus nieuwer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou ik die sowieso eens updaten en kijken of dat verbetering heeft.
Pagina: 1