Toon posts:

Hulp nodig bij het samenstellen van een game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen, misschien een stream erbij maar dat is het. Ik speel voornamelijk Dota 2 maar soms ook CS:GO.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de € 1500, €1600 max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb een laptop op dit moment en er is denk ik geen enkel component dat ik mee zou willen nemen, wil er van af lol

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een systeem dat dota 2 en cs go over de 140 fps kan draaien, zodat ik het meeste uit mijn 144hz monitor kan halen. De BenQ XL2411Z

Hoe ik mijn systeem zelf heb samengesteld (Exclusief monitor)
*knip* externe linkjes naar winkelmandjes zijn niet toegestaan. Zet de boel dus even om met Handleiding Pricewatch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet niet precies wat ik kan verwachten van welk merk, ik ben echt een leek op het gebied van een pc samenstellen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een pc die games op 120 of meer fps kan spelen.

Ga je overklokken?
Ik wil wel voor de maximale prestaties gaan maar weet niet zeker of azerty.nl mijn pc wilt overclocken als ik hem heb besteld. (Ik weet niet of ik het zelf kan en of het moeilijk is)

Wat verwacht je van ons?[i]
Jullie hebben waarschijnlijk meer verstand van een pc samenstellen dan mij, dus ik zou willen weten van jullie of ik de goede keuze maak voor mijn budget? Zijn er dingen die ik kan vervangen voor een lagere prijs? Heb ik alle juiste compenten? etc etc.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 23-06-2016 20:04 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Overklokken voor maximale prestaties heeft nog geen nut (voor de meeste mensen is het zelfs geld over de balk gooien als ze een overklokbaar systeem kopen).

Verder zoals elk advies nu: ga voor de RX480 (die er nog niet is), iets goedkoper dan de GPU die je nu kiest, maar veel sterker.

En dan natuurlijk (weer) de voeding. 450 watt is zat, maar als je daar echt de kriebels van krijgt neem een 550 watt. Belangrijk dan, neem een goede.

Verders, maak een lijstje in de pricewatch, want zo is het erg onoverzichtelijk (en het is tegen de regels hier).

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:21:
Overklokken voor maximale prestaties heeft nog geen nut (voor de meeste mensen is het zelfs geld over de balk gooien als ze een overklokbaar systeem kopen).

Verder zoals elk advies nu: ga voor de RX480 (die er nog niet is), iets goedkoper dan de GPU die je nu kiest, maar veel sterker.

En dan natuurlijk (weer) de voeding. 450 watt is zat, maar als je daar echt de kriebels van krijgt neem een 550 watt. Belangrijk dan, neem een goede.

Verders, maak een lijstje in de pricewatch, want zo is het erg onoverzichtelijk (en het is tegen de regels hier).
Bedankt voor de reactie! Ik zag op azerty staan dat ik 500+ watt voeding nodig had voor de grafische kaart die ik op dit moment had. Oh en voor de onoverzichtelijkheid en regels, my bad.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Ik zie al een paar verbeterpuntjes maar zie dit topic even voor het maken van een wensenlijstje :)
Dan kunnen we je verder helpen

Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Moederbord past niet in de behuizing.
Laat het overklokken als je het niet zelf kan/wil. Neem een i5-6400 op een B150 bord.
Waarom een oude GTX 970. Inmiddels zijn we een generatie verder en kan je een 970 beter 2e hands kopen en vaak nog met garantie.
Voeding is overkill. Eigenlijk heb je genoeg aan een heel goede 300w maar die zijn er niet met de juiste aansluitingen.
De aparte geluidskaart voegt niets toe tov de onboard audiochip.
Geen ssd? Dta kan niet meer in 2016. Een systeem uit 2010 met ssd voelt sneller aan dan een systeem uit 2016 zonder ssd.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Kijk eens op slim.nl voor een gratis Windows 10 key(alleen voor studenten) *knip* dat is grijs en niet toegestaan

[ Voor 35% gewijzigd door br00ky op 23-06-2016 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:50:
Moederbord past niet in de behuizing.
Laat het overklokken als je het niet zelf kan/wil. Neem een i5-6400 op een B150 bord.
Waarom een oude GTX 970. Inmiddels zijn we een generatie verder en kan je een 970 beter 2e hands kopen en vaak nog met garantie.
Voeding is overkill. Eigenlijk heb je genoeg aan een heel goede 300w maar die zijn er niet met de juiste aansluitingen.
De aparte geluidskaart voegt niets toe tov de onboard audiochip.
Geen ssd? Dta kan niet meer in 2016. Een systeem uit 2010 met ssd voelt sneller aan dan een systeem uit 2016 zonder ssd.
yup, ben van plan te wachten voor de RX480 na een paar suggesties en de ssd kaart ben ik domweg gewoon vergeten toe te voegen aan de lijst. Zal indd ook wat doen aan de voeding, heb nu wel door dat het te heavy is xD

Verwijderd

Topicstarter
BatmanNL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:54:
Kijk eens op slim.nl voor een gratis Windows 10 key(alleen voor studenten) en knip
Thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 23-06-2016 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Btw, zou ik 2x RX480 kunnen kopen en in dit moederbord kunnen stoppen? https://azerty.nl/0-5602-688122/msi-z97-gaming-5-.html

Verwijderd

Dat bord matched niet met een i5-6600k. De sockets verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Kwam er net inderdaad achter. Gebruik nu https://azerty.nl/0-6462-841663/msi-z170a-gaming-m5-.html daardoor en dan nog 2x de rx480. Thanks

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Externe linkjes zijn niet toegestaan. Ik heb dus je printscreen uit je openingspost gehaald. Zet de boel even om met de Handleiding Pricewatch. In het vervolg kan je ook linkjes uit de pricewatch gebruiken zoals pricewatch: MSI Z170A GAMING M5. Dat leest een stuk makkelijker.
Pagina: 1