Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
VMware Workstation om kleine labs te draaien en daarnaast surfen en mailen. Ik wil de mogelijkheid om in de toekomst een GPU te installeren (GTX 1070/1080) voor games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1000
Randapparatuur heb ik al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x Samsung EVO 850 500GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel i5 6500
Noctua NH-L9x65
Asus Z170I Pro Gaming
Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4-2133
Silverstone FTZ01B
Corsair SF450
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De stiller de beter
Daarnaast wil ik een klein systeem dat energiezuinig is.
Ga je overklokken?
Standaard instellingen, stabiliteit voor snelheid.
Wat verwacht je van ons?[i]
* Enige opmerkingen over het te samenstellen PC? Wat voor verbeteringen zou ik kunnen maken? Ik hoef geen supersnel systeem. Een systeem met quad core Intel >3Ghz, 32GB geheugen en twee SSDs in RAID0 is snel zat.
* Het moederbord heeft een Z170 maar een H170 is prima maar ik heb bijna geen ITX moederbord kunnen vinden die een H170 heeft icm:
WiFi
DDR4
DisplayPort 1.2
Behalve de Asus H170I-PRO maar ik neig naar de Asus Z170I Pro Gaming zonder goede reden
* De Silverstone FTZ01B is een zeer dunne kast (107mm breed) en toch ruimte heeft voor een goede videokaart. De ML08 van Silverstone is dunner met 87mm maar heeft een groot rooster een beide kanten en het oog wil ook wat. De Lian Li PC-Q21 met 149mm staat ook op het lijstje. Enige suggesties?
VMware Workstation om kleine labs te draaien en daarnaast surfen en mailen. Ik wil de mogelijkheid om in de toekomst een GPU te installeren (GTX 1070/1080) voor games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1000
Randapparatuur heb ik al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x Samsung EVO 850 500GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel i5 6500
Noctua NH-L9x65
Asus Z170I Pro Gaming
Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4-2133
Silverstone FTZ01B
Corsair SF450
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De stiller de beter
Daarnaast wil ik een klein systeem dat energiezuinig is.
Ga je overklokken?
Standaard instellingen, stabiliteit voor snelheid.
Wat verwacht je van ons?[i]
* Enige opmerkingen over het te samenstellen PC? Wat voor verbeteringen zou ik kunnen maken? Ik hoef geen supersnel systeem. Een systeem met quad core Intel >3Ghz, 32GB geheugen en twee SSDs in RAID0 is snel zat.
* Het moederbord heeft een Z170 maar een H170 is prima maar ik heb bijna geen ITX moederbord kunnen vinden die een H170 heeft icm:
WiFi
DDR4
DisplayPort 1.2
Behalve de Asus H170I-PRO maar ik neig naar de Asus Z170I Pro Gaming zonder goede reden

* De Silverstone FTZ01B is een zeer dunne kast (107mm breed) en toch ruimte heeft voor een goede videokaart. De ML08 van Silverstone is dunner met 87mm maar heeft een groot rooster een beide kanten en het oog wil ook wat. De Lian Li PC-Q21 met 149mm staat ook op het lijstje. Enige suggesties?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.