PC gaat uit en weer aan...rara hoe kan dat

Pagina: 1
Acties:

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn PC, P166@200 MMX (al 3+ jaar), Biostar TTD6500 (geen ATX), 64MB SDRAM, Matrox Millennium 2MB, Maxtor 20GB UDMA/66 7200RPM, WinTV PCI, RTL8019 NIC krijgt kuren.

Af en toe, en steeds vaker lijkt wel gaat hij spontaan uit en weer aan. Alsof de netspanning er even af is geweest. Iemand enig idee hoe dit kan?

Op die TV kaart na is er niets nieuws bijgekomen maar ook met die kaart heeft hij nog eerst een tijdje lekker gelopen.

Heb wel pasgeleden een koetje geinstalleerd... zou dat het zijn?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Klippy

Still Game

Je voeding is gaar!
Kan door }:O komen ja, want dan gebruik je meer stroom dus trek je voeding 't niet meer.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Als je koeling slecht is kan het best je koetje zijn, of natuurlijk je voeding (een cpu kost toch stressed meer stroom :? )
Fuck, liquidsilver was me voor >:)

• blender
  • Niet online
Had al zo'n donkerbruin vermoeden maar kan een voeding dus langzaam kapot gaan joh? En hoeveel meer stroom gebruik je als je processor voluit gaat? Kijk een vette videokaart, dat snap ik maar een processor op 5 volt...of 3.3, dat weet ik niet precies..

Heb trouwens wel de koe even op stal gezet nu dus misschien dat het beter wordt nu...

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 15:10
Tja je hebt hem een stuk overklokt, en dan wil die met zo'n koetje nogal eens te warm worden. Zeker als er geen goede koeling op zit. En dat dat is bij die oude pentiums vaak het geval. Mijn P90 (proxyserver) liep ook regelmatig vast, totdat ik het koetje eraf haalde. Sindsdien is hij nooit meer vastgelopen.

Engineering

• blender
  • Niet online
Het is dus niet zo dat hij vastloopt he. Het is van het ene op het andere moment, pats, spanning eraf, en weer erop. En aangezien het geen ATX is.. is het volgens mij of de voeding of de energieboer alhier, maar de wekkers knipperen nog steeds niet. Dus waarschijnlijk toch die voeding. :(
Pagina: 1