Niewe voeding kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Hoi mensen,
Er is iets heeeeeel erg raars gebeurd bij mij. Ik doe zaterdaavond me comp aan zie ik aan de achterkant van me computer vonken komen ik gelijk stopcontact weer uitgegooid. (duurde zo'n 2 sec denk ik)

Nou het probleem was dus dat me comp op een raadselachtige manier op 110 VOLT stond :(

Nou dit was dus het einde van mijn voeding :(

Nu heb ik me voeding los gehaald en zie ik dat het zekeringetje is gebarst en het draadje is verdwenen :(

Deze zekering is vastgesoldeerd lijkt het dus daarom is mijn vraag is het moeilijk om deze te vervangen of moet ik een geheel nieuwe voeding kopen?

Alvast bedank voor uw reacties

PS: het is een ATX 150 Watt

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, de voeding op 110V zetten is een goede manier op m stuk te krijgen. :P Maar ik zou gewoon eerst een nieuwe zekering proberen, als dat niet werkt zul je een nieuwe voeding moeten kopen.

• Sine
  • Laatst online: 21:25
Op maandag 25 juni 2001 22:32 schreef banaan-X het volgende:
Tja, de voeding op 110V zetten is een goede manier op m stuk te krijgen. :P Maar ik zou gewoon eerst een nieuwe zekering proberen, als dat niet werkt zul je een nieuwe voeding moeten kopen.
Eeeh ...

Kan maar ik zou die oude eerst ff testen

gewoon 2 21W autolampjes als belasting aan je +5 en +12 hangen (of een oude hdd)

en dan je groene draadje aan massa leggen (power on)

kijken wat ie doet ..

Repareren doe je zo.

• Justin_Time
Ja oke maar hoe doe je dat dan?

kan ik die zekering die er nu op zit er zo aftrekken ?

en die nieuwe zekering kan je die ook op een andere manier bevestigen dan solderen?

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29
Mijn voeding heeft ook es gevonkt en daarmee de toenmalige spiksplinternije 6.4 Maxtor naar zijn gootje geholpen.

Dus beware.

Nature will strike back.....

• Justin_Time
Op dinsdag 26 juni 2001 14:14 schreef coolgoza het volgende:
Mijn voeding heeft ook es gevonkt en daarmee de toenmalige spiksplinternije 6.4 Maxtor naar zijn gootje geholpen.

Dus beware.
Te laat :(

Ik heb me nieuwe voeding geplaaats bleek het dat me floppydrive een beetje gaar was en 2 connectortjes naar elkaar toe stonden.

Nou ik had dit dus niet gezien en ik met vol goede moed hem aanzetten.
:( :(

Het duurde dus niet lang voordat ik rook zag :(

Nu 1 floppydrive, 3 voeddingen en 2e kast(nieuwe voeding paste niet in me oude kast) verder.

Werkt het eindelijk.

Pagina: 1