Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Ik ben op zoek naar een goede Stereoscopic 3D tv, passief.
Een aantal jaren gelden waren die nog erg populair, maar naast een enkele LG vind ik er eigenlijk geen andere meer. En helaas weet men in de meeste TV speciaalzaken ook niets (meer) over dit onderwerp.

Is iemand goed op de hoogte van de huidige stand van zaken in 3D stereo land, of heeft iemand misschien een goede suggestie ?

Thanks! J

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Dit zijn alle passieve 3d tv's op dit moment.

LG was de leverancier die het meeste de passieve techniek gebruikte.
Andere hadden meestal de actieve techniek.

Daarbij zien we dat veel fabrikanten 3d tegenwoordig weer laten vallen waardoor het moeilijker wordt om zomaar een 3d tv te kopen dan vroeger.

Waarom perse passief en niet actief.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DarkSide schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:29:
[knip]

Waarom perse passief en niet actief.
Goede vraag, en ik denk het antwoord te weten, uit persoonlijke ervaring gesproken bedoel ik dan.

Mijn vorige TV (hij is nog warm op dit moment), is een Samsung Plasma D8000 met actieve Full HD 3D ondersteuning. Als ik de testen van vroeger en mijn eigen ervaring mag geloven, dan geeft deze een van de beste actieve 3D ervaringen voor in de huiskamer. Door het gebruik van een actieve bril is het 3D kijken niet zo ontspannend, maar de beleving is goed.

Mijn huidige TV (die draait op dit moment nog), is een LG EF950V met een passieve Full HD 3D ondersteuning en zonder de Samsung tegen het blinkende pootje te willen stoten, de LG steekt met kop en schouders boven de Samsung uit. Passief 3D kijken is zoveel ontspannender en de beleving op deze TV ook werkelijk beter. Een extra noot is wel op zijn plaats. Niet alle LG TV's kunnen Full HD 3D passief weergeven, daarvoor zal het een 4K scherm moeten zijn.

Ik zeg dus ja tegen passief 3D als je liefhebber van 3D in de huiskamer bent.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
@DarkSide thanks for the list, logisch.....
en zoals @hardware-lover al schrijft, passief is in mijn beleving een veel betere beleving ;-)
Verkrijgbaarheid is toch nog lastig, zeker als je een wat kleiner scherm zoekt..