Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

17 inch Multimedia/Game laptop

Pagina: 1
Acties:

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:53
Hallo tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop om een aantal jaren vooruit te kunnen

Hij word hoofdzakelijk gebruikt voor:
Gamen oa Battelefield, the Witcher 3 etc
Remote play PS4
Films kijken (goede audio is een must)

Het budget is zon 1200/1300 euro.

Het moet een 17 inch laptop zijn, gewicht en formaat is geen probleem.

Kwa merken heb ik geen echte voorkeur maar vind Asus altijd wel een degelijk merk.

Een aantal eisen waaraan hij moet voldoen:
Toetsenbord verlichting
Goede speakers
Scherm met goede zwartwaardes ( twijfel IPS of TN ) wat raden jullie me aan voor films en games???
Hij moet van de mediamarkt komen omdat ik hier nog een aantal waardebonnen voor heb

Hier een aantal modellen die ik zelf wel de moeite waard vind:
Asus ROG GL752VW-T4232T
pricewatch: Asus ROG GL752VW-T4232T
Minpunten:Geen SSD, TN scherm
Pluspunten: Prijs,Uiterlijk,ASUS

MSI GL72 6QF-432NL
pricewatch: MSI GL72 6QF-432NL
Minpunten: TN scherm
Pluspunten SSD

Acer Aspire VN7-792G-78BD
pricewatch: Acer Aspire VN7-792G-78BD
Minpunten: Iets duurder, merk Acer?
Pluspunten: IPS scherm, SSD, 12GB ram

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

En zoiets dan? https://www.laptopplus.nl/producten/quanta-nl9
Clevo wordt ook door MSI gebruikt... en heb je GTX 970m, toch leuk al zeg ik het zelf :p Waarschijnlijk na config wel een klein beetje boven budget, maar grafisch VEEL sterker.

Ik werk overigens niet bij laptopplus :p ze zijn gewoon goedkoop met hun BTO's. Maatje van mij heeft er daar onlangs 1 besteld.

• GabrielZ
JanW23 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:50:
Clevo wordt ook door MSI gebruikt... en heb je GTX 970m, toch leuk al zeg ik het zelf :p Waarschijnlijk na config wel een klein beetje boven budget, maar grafisch VEEL sterker.

Ik werk overigens niet bij laptopplus :p ze zijn gewoon goedkoop met hun BTO's. Maatje van mij heeft er daar onlangs 1 besteld.
Bedankt voor je reactie, hij moet eigenlijk bij de mediamarkt vandaag komen omdat ik daar nog veel kortingsbonnen voor heb liggen.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Tja, dan mag je er daarvan wel veel hebben liggen. Zijn die niet wat langer houdbaar voor de toekomst? Voor dat geld zou ik echt de 970 nemen.

• GabrielZ
JanW23 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:09:
Tja, dan mag je er daarvan wel veel hebben liggen. Zijn die niet wat langer houdbaar voor de toekomst? Voor dat geld zou ik echt de 970 nemen.
Ik wil ze graag gebruiken voor een laptop, een GTX 960 is voor mij al meer dan voldoende

En daarbij heb ik liever geen BTO/Clevo etc maar gewoon een van de eerder genoemde merken in de topic start.

Toch bedankt :)

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 09:59
Ik zit voor dezelfde keuze, hoef hem alleen niet per se van de mediamarkt. Ik ben er laatst geweest en van de asus en acer zou ik de asus nemen. Wel de aluminium variant van de zwarte us van plastic en is heel buigzaam. Nu twijfel ik zelf tussen de msi ge72 6qd en de asus gl72vw. Over msi hoor ik wissellende meningen kwa bouwkwaliteit dus ik zie door de bomen het bos niet meer.
De asus en msi typen in ieder geval heel erg fijn. Het touchpad is van de asus erg fijn en heeft een "macbook" achtig systeem met klikken.

• GabrielZ
easygoingmartin schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:35:
Ik zit voor dezelfde keuze, hoef hem alleen niet per se van de mediamarkt. Ik ben er laatst geweest en van de asus en acer zou ik de asus nemen. Wel de aluminium variant van de zwarte us van plastic en is heel buigzaam. Nu twijfel ik zelf tussen de msi ge72 6qd en de asus gl72vw. Over msi hoor ik wissellende meningen kwa bouwkwaliteit dus ik zie door de bomen het bos niet meer.
De asus en msi typen in ieder geval heel erg fijn. Het touchpad is van de asus erg fijn en heeft een "macbook" achtig systeem met klikken.
Ik hoor zelf ook wisselende verhalen over de MSI laptops, tonen vaak gebreken etc..

Mijn voorkeur gaat uit naar Asus, hij mist een SSD maar deze kan je altijd zelf nog toevoegen net als iets meer ram.

Het is echter wel jammer dat er 2x 4gb ddr4 inzit en niet 1 reepje van 8gb, dit zou het uitbreiden iets goedkoper maken

Het model wat ik in de topic start heb gezet is de aluminium variant?
wat is het type nr van het model van plastic?

[ Voor 22% gewijzigd door GabrielZ op 23-06-2016 17:33 ]

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
JanW23 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:50:

Voor zover wij weten gebruikt MSI geen Clevo barebones, MSI Whitebook is hun eigen 'barebone' label.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

laptopplus schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:46:
[...]

Voor zover wij weten gebruikt MSI geen Clevo barebones, MSI Whitebook is hun eigen 'barebone' label.
O, dan is het Lenovo. :p

• laptopplus

laptopplus

Lenovo die Clevo's gebruikt? Lenovo en Medion produceren ook zelf? :).

Als je Clevo's wilt zien, moet je af en toe eens spieken bij #alienware :)

• GabrielZ
En nu weer over naar de orde van de dag :)

Mensen nog aanvullingen en tips welke laptop ik het best kan kopen?

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
GabrielZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:33:
En nu weer over naar de orde van de dag :)

Mensen nog aanvullingen en tips welke laptop ik het best kan kopen?
Als je er een videokaart in wil zou ik zeker wachten op de nieuwe modellen die 'soon' uitkomen met Polaris of Pascal erin.
Daarmee zou je een paar jaar vooruit kunnen.. de huidige grafische kaarten die nog op 28nm zitten zijn binnenkort uitgerangeerd.

• GabrielZ
Artimunor schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Als je er een videokaart in wil zou ik zeker wachten op de nieuwe modellen die 'soon' uitkomen met Polaris of Pascal erin.
Daarmee zou je een paar jaar vooruit kunnen.. de huidige grafische kaarten die nog op 28nm zitten zijn binnenkort uitgerangeerd.
Wat is de verwachting wanneer de modellen met de nieuwe serie videokaarten verkocht worden?

• laptopplus

laptopplus

GabrielZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:20:
[...]

Wat is de verwachting wanneer de modellen met de nieuwe serie videokaarten verkocht worden?
Als je doelt op de GTX10x0M series? Q4 van dit jaar pas beschikbaar, dus vanaf september.

• Artimunor
laptopplus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:30:
[...]

Als je doelt op de GTX10x0M series? Q4 van dit jaar pas beschikbaar, dus vanaf september.
Ik mag hopen voor nVidea dat ze hun Pascal chips, net als AMD met Polaris, in laptops hebben zitten voor het back-to-school season, anders missen ze flinke sales.

Alle verwachtingen van sites die ik gelezen heb gaan er van uit dat ze in augustus in de schappen liggen en niet september.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik ben de laatste weken ook aan het kijken naar een nieuwe laptop. Moet vlot zijn in het dagelijks gebruik, maar nog belangrijker: goed mee kunnen komen met gamen.

Ik wilde in eerste instantie gaan voor een GTX960m videokaart, maar na het lezen van de komst van de Pascal chips, wil ik mijn beslissing wel even uitstellen :P
Waar ik alleen benieuwd naar ben: gaan die laptops qua aanschafwaarde niet sky-high straks? Aangezien het een nieuwe GPU betreft, verwacht ik dat de prijzen nogal hoog zijn in het begin.

Ik zit te denken aan een bedrag van rond de 1000 Euro. 15,6 inch is voor mij eventueel prima.

Join het GoT Pulse-Team!

• Artimunor
Denman schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 00:14:
Ik ben de laatste weken ook aan het kijken naar een nieuwe laptop. Moet vlot zijn in het dagelijks gebruik, maar nog belangrijker: goed mee kunnen komen met gamen.

Ik wilde in eerste instantie gaan voor een GTX960m videokaart, maar na het lezen van de komst van de Pascal chips, wil ik mijn beslissing wel even uitstellen :P
Waar ik alleen benieuwd naar ben: gaan die laptops qua aanschafwaarde niet sky-high straks? Aangezien het een nieuwe GPU betreft, verwacht ik dat de prijzen nogal hoog zijn in het begin.

Ik zit te denken aan een bedrag van rond de 1000 Euro. 15,6 inch is voor mij eventueel prima.
Ik denk eerder dat de huidige laptops een duik in prijs gaan nemen, die zitten dan met super on-efficiente outdated hardware aan boord. De sprong van Pascal en Polaris gaat een hele grote zijn.
Je zal dus komende tijd veel lokkertjes en aanbiedingen gaan zien zodat ze van de oude stock af komen. Mijn advies: trap er niet in.

[ Voor 10% gewijzigd door Artimunor op 25-06-2016 12:16 ]

Pagina: 1