Laptop voor grafisch ontwerpen, +- €1200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-08 20:15
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik zal vooral bezig gaan met grote Photoshopprojecten, daarnaast wellicht lichte games, maar welke zou ik niet goed weten. De afgelopen drie jaar heb ik namelijk niet kunnen gamen, omdat mijn laptop het niet aan kon.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. .
Het liefst rond de €1200, eronder mag altijd, erboven wordt wat krapper. De echte max is €1300.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Jazeker! Het liefst dus een redelijk lichte laptop, accu hoeft maximaal 5u mee te gaan bij normaal gebruik. Ik zal hem voornamelijk mee gaan nemen naar school, waar ik maximaal 4u per keer les heb. Het grafisch ontwerpen doe ik thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Dit vind ik een lastige vraag. Heb de afgelopen dagen ook gezocht op merkbetrouwbaarheid, maar lees veel verschillende dingen. Zelf heb ik een goede ervaring met Dell en Samsung (helaas verkoopt de laatste volgens mij geen laptops meer in Nederland). En waar ik vroeger altijd slechte berichten hoorde over Asus, hoor ik nu vaak wat positievere verhalen.

Dingen die ik verder belangrijk vind:
- Liefst i7
- Liefst rond de 15inch scherm
- 8 ram minstens
- Een degelijke bouwkwaliteit, geen plastic feel om zo maar te zeggen.
- Helder scherm dat kleurgetrouw is, zodat ik de kleuren goed kan zien en onderscheiden.
- Een mooi design zou ook heel fijn zijn natuurlijk.

Kijkend naar alles hiervoor kwam ik zelf uit op de Dell xps15, quad core i7 processor, 8GB ram, 256gb ssd en naar wat ik vernam een prima videokaart die photoshop aan kan (de NVIDIA® GeForce® GTX 960M met 2 GB GDDR5, al heb ik te weinig kennis om dit zeker te weten).

Daarnaast hoorde ik goede verhalen over de Asus Zenbook, maar daarvan vraag ik me af of de build kwaliteit goed is. Misschien weet iemand dat?

Nog een twijfel: eind juli schijnt er in nieuwe laptops de Polaris10 chip komen te zitten. Deze schijnt echt stukken beter te zijn dan de huidige videokaarten. Is het volgens jullie de moeite waard om te wachten hierop?

Zo, volgens mij is dit alle informatie die ik kan geven :P Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:02
De XPS 15 ziet er prima uit: http://www.notebookcheck....book-Review.156354.0.html
Maar is die niet wat boven budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Ja stom, was even vergeten dat de kortingscodes niet meer stacken. Heb wel nog de 10% vip - korting, maar dan komt hij uit op ongeveer €1400. Jij nog een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Frandroid!

Ik was ook opzoek naar een laptop waarmee ik o.a. photoshop kan draaien, eigenlijk gewoon het gehele adobe pakket.

Kwam zelf terecht bij de Hp-15-bc035nd (ook met hulp van medetweakers)

De laptop beschikt over een SSD van 256GB en daarnaast een normale opslag van 1TB.
Verder ook nog van natuurlijk een i7 processor en de Nvidia GTX960M.

De laptop eergister besteld en vandaag binnen gekregen! Zeker te spreken over de kwaliteit en de looks.

Nog geen photoshop op gedraaid maar dat moet geen probleem gaan vormen.. Als je de laptop bij Hp besteld via de studentenshop krijg je een korting en kost de laptop vervolgens €1079,10.

Hoop dat ik je hiermee wat op weg geholpen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zonder de studentenkorting kost deze momenteel 1079,10. Ben heel benieuwd naar je ervaringen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Hé Jessekarel en Peter91259, bedankt voor jullie advies. Ik twijfel alleen altijd heel erg bij HP laptops, had ik misschien ook in mijn beginpost moeten vermelden. Meerdere mensen in mijn omgeving hebben HP laptops gehad die in het begin perfect leken te werken. Echter kregen ze allemaal na 3 tot 6 maanden problemen en waren ze niet zo over de klantenservice te spreken. Hoewel dit al een jaar geleden is, blijf ik het dan eng vinden om een laptop van een dergelijk merk te bestellen. Specs zien er wel goed uit, dus ik ga even op verder onderzoek naar die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Kun je voor thuis niet een losse monitor kopen?
Dan is de kwaliteit van het laptopscherm wat minder belangrijk, waardoor wat meer keus hebt.
Het aantal laptops met een goed ips scherm (>90% sRGB) is namelijk behoorlijk beperkt.

En al gedacht aan schermkalibratie. (af-fabriek gekalibreerde schermen zijn een wassen neus)

[ Voor 17% gewijzigd door wappiewappie op 24-06-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je werkt met echt grote Photoshop projecten is 16GB geheugen ook iets om te overwegen. Hoe meer je in het geheugen kwijt kan hoe sneller de boel zal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
wappiewappie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:19:
Kun je voor thuis niet een losse monitor kopen?
Dan is de kwaliteit van het laptopscherm wat minder belangrijk, waardoor wat meer keus hebt.
Het aantal laptops met een goed ips scherm (>90% sRGB) is namelijk behoorlijk beperkt.

En al gedacht aan schermkalibratie. (af-fabriek gekalibreerde schermen zijn een wassen neus)
Losse monitor ook al aan gedacht, maar zou niet weten waar ik die moet neerzetten. Er is helaas maar beperkt ruimte in een studentenhuis :-p.

En nee, niet bij stilgestaan, wat bedoel je daarmee als ik vragen mag?
CMD-Snake schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:45:
Als je werkt met echt grote Photoshop projecten is 16GB geheugen ook iets om te overwegen. Hoe meer je in het geheugen kwijt kan hoe sneller de boel zal draaien.
Jep aan gedacht, maar ben ergens heel gebrand op die Dell Xps die bij 16gb veel en veel te duur wordt. Daarom ook dit topic, om mijn kijk weer een beetje te verbreden.

Zou het echt veel sneller zijn bij 16gb? En is dat bijvoorbeeld ook iets om te overwegen zodat ik wat langer met de laptop kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
zo'n apparaat: pricewatch: X-Rite i1Display Pro of pricewatch: Datacolor Spyder 5 Pro
Hiermee kun je de kleuren van de monitor goed af te stellen, zodat datgene wat je op jouw scherm ziet, gelijk is aan datgene wat je uitprint of bekijkt op een andere gekalibreerde monitor

af-fabriek kalibratie is onzin, omdat de kleuren na een half jaar toch weer verschoven zijn.
Frandroid schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:39:
[...]
Zou het echt veel sneller zijn bij 16gb? En is dat bijvoorbeeld ook iets om te overwegen zodat ik wat langer met de laptop kan doen?
Nee, zo werkt het niet. Zolang je minder dan 8GB in gebruik hebt, merk je geen verschil.
Wanneer je meer werkgeheugen nodig hebt dan wat er in de laptop zit, moet een deel van het werkgeheugen weggeschreven worden naar de ssd. Een ssd is retetraag vergelijken met ram geheugen en dat merk je dan.

Gelukkig kun je bij de meeste laptops het werkgeheugen eenvoudig achteraf uitbreiden. (wel even op letten bij het uitzoeken van de laptop)
Ik zou dus een laptop met 8GB kopen en wanneer je merkt dat je geheugen tekort komt, koop je voor €35,- een extra geheugenmodule.

[ Voor 56% gewijzigd door wappiewappie op 25-06-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleagent218
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-09 09:56
Ik heb nog een MSI workstation te koop die wellicht wel iets voor je is.
Mooie specs, meer dan genoeg RAM en prima accuduur. Hij is alleen wel wat zwaarder.

V&A aangeboden: MSI GT60 0NG-462NL Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
wappiewappie schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:21:
zo'n apparaat: pricewatch: X-Rite i1Display Pro of pricewatch: Datacolor Spyder 5 Pro
Hiermee kun je de kleuren van de monitor goed af te stellen, zodat datgene wat je op jouw scherm ziet, gelijk is aan datgene wat je uitprint of bekijkt op een andere gekalibreerde monitor

af-fabriek kalibratie is onzin, omdat de kleuren na een half jaar toch weer verschoven zijn.

[...]

Nee, zo werkt het niet. Zolang je minder dan 8GB in gebruik hebt, merk je geen verschil.
Wanneer je meer werkgeheugen nodig hebt dan wat er in de laptop zit, moet een deel van het werkgeheugen weggeschreven worden naar de ssd. Een ssd is retetraag vergelijken met ram geheugen en dat merk je dan.

Gelukkig kun je bij de meeste laptops het werkgeheugen eenvoudig achteraf uitbreiden. (wel even op letten bij het uitzoeken van de laptop)
Ik zou dus een laptop met 8GB kopen en wanneer je merkt dat je geheugen tekort komt, koop je voor €35,- een extra geheugenmodule.
Goede tip, €35,- is een stuk minder dan wat je betaalt bij een leverancier wanneer je kiest voor meer ram.
Doubleagent218 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:40:
Ik heb nog een MSI workstation te koop die wellicht wel iets voor je is.
Mooie specs, meer dan genoeg RAM en prima accuduur. Hij is alleen wel wat zwaarder.

V&A aangeboden: MSI GT60 0NG-462NL Workstation
Thanks, maar is iets te bulky voor mij.

Heeft iemand al (positieve) verhalen gehoord over de Dell Inspiron 15 5000 2 in 1? Lijkt mij een prima ding, alleen vraag ik me bijvoorbeeld af of de 'Intel HD Graphics 520' videokaart zware Photoshopprojecten aan kan op een soepele manier.

Nogmaals bij Lenovo gekeken, maar volgens mij hebben die ook geen volledig goed systeem voor mijn budget. Altijd lever je op iets in. Zelfde geldt voor Zenbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
De meeste taken in Photoshop gebruiken de videokaart geeneens. Voor de paar taken die er wel gebruik van maken is de interne gpu sterk genoeg.
Je gaat meer van de veel zwakkere cpu merken. De Inspiron 15 heeft een i7-6500U. Dit is een dual core ulv processor. Het is heel leuk dat er een i7 label aan hangt, maar helaas zegt dit niet zoveel.
Als je hier de i7-6500U vergelijkt met bijv. de i5-6200U, dan zie je dat er maar 10% verschil tussen zit: http://www.notebookcheck....enchmarklijst.2876.0.html
De achtervoegsel is in feite belangrijker het i5 of i7 label.

Of die Inspiron 15 verder wel goed is kan ik niet vertellen. Als je geen losse monitor koopt, is de kleurweergave van het scherm erg belangrijk. Van deze Inspiron heb ik nog geen review gevonden. Het model van vorig jaar had een behoorlijk bagger scherm.

Als een dual core voldoende is, kun je beter de zakelijk Latitude 5000 lijn in de gaten houden. Die zijn sowieso veel beter gebouwd, hebben een beter toetsenbord, maar ook het scherm is een stuk beter.
Ook van deze laptop is de nieuwste versie (de E5570) nog niet getest door notebookcheck, maar de vorige versies hadden een aardig goed scherm ( http://www.notebookcheck....book-Review.131834.0.html http://www.notebookcheck....view-Update.135229.0.html ).
Via de webshop van Dell zijn de zakelijke laptops overigens wel achterlijk duur. (Let op! alle prijzen zijn ex. btw)
Die kun je dan weer beter via de Pricewatch uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
wappiewappie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:27:
De meeste taken in Photoshop gebruiken de videokaart geeneens. Voor de paar taken die er wel gebruik van maken is de interne gpu sterk genoeg.
Je gaat meer van de veel zwakkere cpu merken. De Inspiron 15 heeft een i7-6500U. Dit is een dual core ulv processor. Het is heel leuk dat er een i7 label aan hangt, maar helaas zegt dit niet zoveel.
Als je hier de i7-6500U vergelijkt met bijv. de i5-6200U, dan zie je dat er maar 10% verschil tussen zit: http://www.notebookcheck....enchmarklijst.2876.0.html
De achtervoegsel is in feite belangrijker het i5 of i7 label.

Of die Inspiron 15 verder wel goed is kan ik niet vertellen. Als je geen losse monitor koopt, is de kleurweergave van het scherm erg belangrijk. Van deze Inspiron heb ik nog geen review gevonden. Het model van vorig jaar had een behoorlijk bagger scherm.

Als een dual core voldoende is, kun je beter de zakelijk Latitude 5000 lijn in de gaten houden. Die zijn sowieso veel beter gebouwd, hebben een beter toetsenbord, maar ook het scherm is een stuk beter.
Ook van deze laptop is de nieuwste versie (de E5570) nog niet getest door notebookcheck, maar de vorige versies hadden een aardig goed scherm ( http://www.notebookcheck....book-Review.131834.0.html http://www.notebookcheck....view-Update.135229.0.html ).
Via de webshop van Dell zijn de zakelijke laptops overigens wel achterlijk duur. (Let op! alle prijzen zijn ex. btw)
Die kun je dan weer beter via de Pricewatch uitzoeken.
Ik merk dat dit mij de pet te boven gaat, ben echt een leek. Wat voor cpu (of welke) zou jij dan aanraden?

Het scherm is juist belangrijk. Ik heb geen plek voor een losse monitor, dus zal alles op de laptop doen. Photoshop moet dus goed lopen en een goede kleurweergave hebben op het scherm van de laptop zelf. Ik heb gelezen dat je dan op RBG/AdobeRBG/sRBG moet letten en dat staat meestal in reviews. Kan dit niet vinden over de nieuwe Inspiron, nee.

En ja, de zakelijke modellen zijn belachelijk duur. Daarvan heb ik begrepen dat dit komt door de Windows pro versie die er op staat. Heb net heel toevallig een Dell Latitude in mijn handen gehad, 17", weet niet welk jaar het model uit kwam. Was een erg mooie laptop. Zal daar even op zoeken, maar ben bang dat hij boven mijn budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Frandroid schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:
Hé Jessekarel en Peter91259, bedankt voor jullie advies. Ik twijfel alleen altijd heel erg bij HP laptops, had ik misschien ook in mijn beginpost moeten vermelden. Meerdere mensen in mijn omgeving hebben HP laptops gehad die in het begin perfect leken te werken. Echter kregen ze allemaal na 3 tot 6 maanden problemen en waren ze niet zo over de klantenservice te spreken. Hoewel dit al een jaar geleden is, blijf ik het dan eng vinden om een laptop van een dergelijk merk te bestellen. Specs zien er wel goed uit, dus ik ga even op verder onderzoek naar die laptop.
yep, heb ik jaren geleden exact dezelfde ervaring mee gehad, bij mij komt geen HP meer in huis, behalve als printer eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik heb zelf deze:

pricewatch: Asus ROG GL752VW-T4231T

is wel een "gaminglaptop" maar het voordeel is dat je dan weet dat hij zeker zware grafische programma's zal draaien. persoonlijk geen ervaring met grafische programmas maar toch heel tevreden over de specs van deze laptop, en hij ligt binnen je budget.

weliswaar, en daar moet ik eerlijk over zijn: accuduur van 5 uur zal nog nipt lukken, nipt, als je geen te zware programma's draait, maar windows 10 home heeft sowieso een batterijbesparingsmodus dus als je die tijdens de lessen aan zet dan haal je zeker en vast 5 uur accuspanningsduur. maar dan uiteraard niet gamen of beginnen fotoshoppen.

En ik ben best tevreden over de bouwkaliteit ondanks het feit dat hij voornamelijk uit plastic bestaat, weliswaar met een geborsteld metalen schermachterkant. de laptop is héél aangenaam om op te werken en heeft een zeer comfortabel en stevig toetsenpaneel (ik vermoed dat de toetsen van aluminium zijn, in ieder geval voelen ze niet plastic aan en zijn ze heel mooi afgewerkt) de oppervlakte rond de toetsen is heel onderhevig aan vingerafdrukken en andere vlekken, ook stof zie je er snel op doordat het uiteraard zwart is. backlit toetsenbord (in één kleur en dus geen kerstboomverlichting) is eveneens handig als je in ietwat minder verlichte omgeving werkt. hij start ràzendsnel op door de SSD en heeft nog een extra HDD van 1 terra. Ook het scherm is van goeie kwaliteit.

persoonlijk verdict na 6 maanden gebruik:

enige contra's die ik kan bedenken zijn de matige batterijduur (wat normaal is voor een 17 inch i7 gamelaptop zonder extra batterypack) en het feit dat je er zeer snel vingerafdrukken etc. op zal zien...
oh en misschien de draagbaarheid; 17inch hoort al bij de grotere laptopformaten, qua gewicht valt het nog mee eigenlijk maar 't is vooral zijn grootte die het soms wat lastig maakt om een goeie laptoptas te vinden.
van de andere kant is een groter scherm tegelijk een voordeel voor het fotoshoppen natuurlijk.

is zéker een aanrader, ook voor niet-gamers die wel zware grafische eisen stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 28-06-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
PinusRigida schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:03:
Ik heb zelf deze:

is wel een "gaminglaptop" maar het voordeel is dat je dan weet dat hij zeker zware grafische programma's zal draaien. persoonlijk geen ervaring met grafische programmas maar toch heel tevreden over de specs van deze laptop, en hij ligt binnen je budget.

weliswaar, en daar moet ik eerlijk over zijn: accuduur van 5 uur zal nog nipt lukken, nipt, als je geen te zware programma's draait, maar windows 10 home heeft sowieso een batterijbesparingsmodus dus als je die tijdens de lessen aan zet dan haal je zeker en vast 5 uur accuspanningsduur. maar dan uiteraard niet gamen of beginnen fotoshoppen.

En ik ben best tevreden over de bouwkaliteit ondanks het feit dat hij voornamelijk uit plastic bestaat, weliswaar met een geborsteld metalen schermachterkant. de laptop is héél aangenaam om op te werken en heeft een zeer comfortabel en stevig toetsenpaneel (ik vermoed dat de toetsen van aluminium zijn, in ieder geval voelen ze niet plastic aan en zijn ze heel mooi afgewerkt) de oppervlakte rond de toetsen is heel onderhevig aan vingerafdrukken en andere vlekken, ook stof zie je er snel op doordat het uiteraard zwart is. backlit toetsenbord (in één kleur en dus geen kerstboomverlichting) is eveneens handig als je in ietwat minder verlichte omgeving werkt. hij start ràzendsnel op door de SSD en heeft nog een extra HDD van 1 terra. Ook het scherm is van goeie kwaliteit.

persoonlijk verdict na 6 maanden gebruik:

enige contra's die ik kan bedenken zijn de matige batterijduur (wat normaal is voor een 17 inch i7 gamelaptop zonder extra batterypack) en het feit dat je er zeer snel vingerafdrukken etc. op zal zien...
oh en misschien de draagbaarheid; 17inch hoort al bij de grotere laptopformaten, qua gewicht valt het nog mee eigenlijk maar 't is vooral zijn grootte die het soms wat lastig maakt om een goeie laptoptas te vinden.
van de andere kant is een groter scherm tegelijk een voordeel voor het fotoshoppen natuurlijk.

is zéker een aanrader, ook voor niet-gamers die wel zware grafische eisen stellen.
Thanks voor je input, maar 17 inch is te groot. En het liefst heb ik een laptop met premium feel, dus juist geen plastic-achtige elementen.

Waar ik echt van baal is dat zowel de LG gram als de Samsung notebook 9 hier niet te koop zijn en de xps 15 te duur is. Misschien moet ik gewoon wachten op weer een stackable kortingsactie van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Frandroid schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:33:
[...]

Ik merk dat dit mij de pet te boven gaat, ben echt een leek. Wat voor cpu (of welke) zou jij dan aanraden?
Als je zegt dat je met grote photoshopprojecten bezig gaat, ligt de voorkeur toch wel bij een quad-core.
Niet dat een dual-core onwerkbaar is, maar een quad-core is toch wat fijner bij zware grafische berekeningen.
Wikipedia heeft alle cpu's overigens wel overzichtelijk op een rijtje staan: Wikipedia: List of Intel Core i7 microprocessors en Wikipedia: List of Intel Core i5 microprocessors
Het scherm is juist belangrijk. Ik heb geen plek voor een losse monitor, dus zal alles op de laptop doen. Photoshop moet dus goed lopen en een goede kleurweergave hebben op het scherm van de laptop zelf. Ik heb gelezen dat je dan op RBG/AdobeRBG/sRBG moet letten en dat staat meestal in reviews. Kan dit niet vinden over de nieuwe Inspiron, nee.
ja, nog belangrijker dan de cpu. Kun je de combinatie quad-core + goed scherm niet vinden binnen je budget, dan zou ik gaan bezuinigen op de cpu.
Qua kleurweergave zou het mooi zijn als het scherm meer dan 90% van het sRGB bereik kan weergeven.
En ja, de zakelijke modellen zijn belachelijk duur. Daarvan heb ik begrepen dat dit komt door de Windows pro versie die er op staat. Heb net heel toevallig een Dell Latitude in mijn handen gehad, 17", weet niet welk jaar het model uit kwam. Was een erg mooie laptop. Zal daar even op zoeken, maar ben bang dat hij boven mijn budget valt.
Deze valt binnen budget, maar die heeft wel een langzamere dual-core cpu: pricewatch: Dell Latitude E5550-6399
PinusRigida schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:03:
Ik heb zelf deze:

Die laptop heeft een goede kleurweergave, maar het is helaas wel een TN scherm. Als je daarmee niet exact haaks op het scherm, verschuiven de kleuren. Niet echt handig voor foto bewerking.

Dan kun je beter kijken naar de pricewatch: Asus N552VX-FY161T
Heeft een quad-core cpu, redelijke goede kleurweergave 88% sRGB: http://www.notebookcheck....book-Review.161311.0.html
De behuizing is niet zo stevig als die van een Latitude, maar het is ook geen budget laptop.
De HDD kun je vervangen door een SSD: pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB of pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB
8GB Ram erbij in: pricewatch: Crucial CT8G4SFD8213
en je bent voor ca. €1150,- klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

wappiewappie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:17:
[...]

[...]

Die laptop heeft een goede kleurweergave, maar het is helaas wel een TN scherm. Als je daarmee niet exact haaks op het scherm, verschuiven de kleuren. Niet echt handig voor foto bewerking.

Dan kun je beter kijken naar de pricewatch: Asus N552VX-FY161T
Heeft een quad-core cpu, redelijke goede kleurweergave 88% sRGB: http://www.notebookcheck....book-Review.161311.0.html
De behuizing is niet zo stevig als die van een Latitude, maar het is ook geen budget laptop.
De HDD kun je vervangen door een SSD: pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB of pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB
8GB Ram erbij in: pricewatch: Crucial CT8G4SFD8213
en je bent voor ca. €1150,- klaar.
thanx for the info, zo heb ik ook alweer iets bijgeleerd, over m'n eigen toestel dan nog! (TN-scherm) :*)
Pagina: 1