AMD RX480 i.c.m. IIyama monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Williamvwijk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-08-2024
Mijn vraag
Ik ben van plan om een AMD RX480 te halen zodra deze uitkomt maar ik zit met een dilemma.
Volgens de specificaties (pricewatch: AMD Radeon RX 480 4GB is er één HDMI aanwezig samen met 3 Displayports. Echter ondersteunen mijn beeldschermen alleen DVI en VGA. Wat is jullie advies: Andere videokaart / Andere beeldschermen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Iiyama ProLite E2208HDS-2 Zwart

Beste antwoord (via Williamvwijk op 23-06-2016 13:49)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
AMD heeft een ontwerp gemaakt voor RX 480 kaarten. In eerste instantie zullen de makers van kaarten (Sapphire, MSI, Asus, XFX, Gigabyte, etc.) hun kaarten baseren op dat model.

Na enkele weken echter, kun je RX 480 kaarten verwachten die ontworpen zijn door de makers zelf. Daar zullen ongetwijfeld modellen tussen zitten met een DVI aansluiting.

Wacht op die modellen en je hoeft ook geen geld te verspillen aan een adapter of nieuwe monitor.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Alle reacties

• NitroX infinity
Wachten op non-reference kaarten?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Williamvwijk
Wat bedoel je daarmee?

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 12:51

nexhil

BAM!

Msschien gewoon nog een displayport -> hdmi/dvi adapter kopen ?
http://www.kabelstore.nl/...PoDYWus5N7-CgLRoCPb_w_wcB

[ Voor 66% gewijzigd door nexhil op 23-06-2016 13:44 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-02 23:09
Wachten op kaarten van andere makers, zoals Sapphire, MSI, Asus etc. Deze willen nog wel eens andere/oudere poorten hebben.

• Williamvwijk
nexhil schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:44:
Msschien gewoon nog een displayport -> hdmi/dvi adapter kopen ?
Is dit het waard en verlies ik daarmee niet veel kwaliteit?

• nexhil

nexhil

BAM!

Williamvwijk schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:45:
[...]

Is dit het waard en verlies ik daarmee niet veel kwaliteit?
Het signaal is digitaal, het werkt of het werkt niet.
ik had nog een DPP ->DVI kabel in mijn vorige post gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door nexhil op 23-06-2016 13:47 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• NitroX infinity
AMD heeft een ontwerp gemaakt voor RX 480 kaarten. In eerste instantie zullen de makers van kaarten (Sapphire, MSI, Asus, XFX, Gigabyte, etc.) hun kaarten baseren op dat model.

Na enkele weken echter, kun je RX 480 kaarten verwachten die ontworpen zijn door de makers zelf. Daar zullen ongetwijfeld modellen tussen zitten met een DVI aansluiting.

Wacht op die modellen en je hoeft ook geen geld te verspillen aan een adapter of nieuwe monitor.

• Williamvwijk
NitroX infinity schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:49:
[...]

Dankjewel! :)

• nexhil

nexhil

BAM!

NitroX infinity schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:49:
[...]

Ik ben van plan om een AMD RX480 te halen zodra deze uitkomt maar ik zit met een dilemma. :>

• NitroX infinity
Goede argumentatie kan hem dat laten heroverwegen :)

• nexhil

nexhil

BAM!

NitroX infinity schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:15:
Goede argumentatie kan hem dat laten heroverwegen :)
Ja ja, Goede argumentatie :D :'( Het enige wat je zegt is dat er een kans is dat er ooit wel een bedrijf met een kaart uitkomt die misschien wel 2 HDMI poorten op basis van de R480 heeft. :F

• NitroX infinity
Nee, DVI. En dat baseer ik niet op lucht;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pP2zyjP.jpg
Zie, daar zit al de mogelijkheid voor een DVI poort op het standaard PCB ;)

• nexhil

nexhil

BAM!

NitroX infinity schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:48:
Nee, DVI. En dat baseer ik niet op lucht;

[afbeelding]
Zie, daar zit al de mogelijkheid voor een DVI poort op het standaard PCB ;)
Ik bedoelde ook DVI, sorry. Maar dan zie ik er nog steeds maar 1 op jouw voorbeeld en kost het je alsnog een 10'tje voor een converter. Voor dat zelfde bedrag extra kun je zeker sneller aan de start.
Pagina: 1