Welke soundbar kan ik nemen voor deze setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:08
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een soundbar van degelijke kwaliteit tussen de 0 en 600€, merk speelt geen rol, enkel de kwaliteit telt. Mijn setup is een tv-meubel van 120 cm breed, en zoals je kan zien op de foto een 55" tv curved.
Wat ik niet kan vertellen is hoe de kwaliteit zou klinken als je deze onderaan het meubel plaatst. Gaat de kwaliteit van het geluid verloren of is het gewoon geen goeie plaats dan zal ik moeten uitkijken naar een curved soundbar denk ik.

De foto:
Tv-meubel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Deze natuurlijk: https://tweakers.net/pricewatch/445952/samsung-hw-j7501.html
maar voor de rest eigenlijk nog niks omdat ik niet weet of jullie het aanraden om soundbar beneden op het meubel te plaatsen.

Hopelijk zijn er hier experts of mensen die genoeg ervaring hebben met zo een setup om mij te vertellen wat ik zeker niet mag doen en wat ik moet proberen te doen.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Met een soundbar onderin het kastje zul je merken dat het geluid erg "laag" zit ten opzichte van het beeld, dat wordt al snel vervelend.

Wat je eventueel kunt overwegen is een soundplate, dat is een grotere soundbar waar je de TV bovenop kunt zetten. Nadeel is wel dat je TV dan iets hoger komt te staan.

Dit is de breedste soundplate die ik kan vinden: pricewatch: Sony HT-XT3 (Productinfo). In die markt zijn niet veel merken actief meer.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Alleszins bedankt voor de info, maar de soundplate vind ik niet zo leuk, denk dat ik voorlopig het zo ga laten en wie weet als er iets de revue passeert die leuk is dan dat aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:55
Kun je het meubel niet op z'n kop zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Dat kan ik proberen maar vrees dat de andere kant van mijn bed niet zo gelukkig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:26
TV aan de muur bevestigen zodat je een soundbar op je tv-meubel kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Sick Nick

Drop the top!

Tja, lekker handige vorm van de voet van die TV ook... :P
Pagina: 1