Edit: Het moederboord bleek foutief te zijn en na een RMA zijn al mijn problemen opgelost.
Ik heb recent mijn eerste computer in elkaar gezet en ben gelijk voor de 1070 gegaan omdat hij een redelijke prijs/kwaliteit verhouding heeft, en ik dus voorlopig vooruit kan.
Excuses als ik onervaren over komt
Ik had mijn PC al in elkaar gezet, op de videokaart na.
Die kreeg ik gister binnen en heb hem er gelijk in gezet.
De kaart komt met één 8pin connector en één 6pin connector, waarvan ik ergens las dat deze extra is voor als je hem overklokte.
In eerste instantie sloot ik dus ook maar alleen de 8pin connector aan.
Echter werd ik tijdens het opstarten gelijk gegroet met een 'Please power down and connect the PCIe power cables for this graphics card' scherm.
Dus na wat googelen kwam ik er achter dat je toch wel beide moet aansluiten.
En hier beginnen mijn problemen:
Op mijn modulaire PSU heb ik geen ruimte meer voor nog een kabel.
De kabel die nu naar mijn videokaart gaat heeft twee 6+2 connectoren, dus probeerde ik om beide connectoren naar de zelfde videokaart te leiden.
Dit werkt tot in een zekere zin: De computer start op, maar wanneer je iets graphisch intensief doet, crashte de complete pc(Het beeld blijft hangen, geen geluid, reageert nergens meer op) en moet ik de pc uit forceren door de power button ingedrukt te houden.
Ik gok dat dit komt doordat de kaart niet genoeg stroom kan krijgen?
Of is er iets meer aan de hand?
Ik zag dat je ook een 2x molex naar 6pin adapter kan gebruiken. Of levert dit ook niet genoeg stroom?
Iemand die hier meer van af weet die mij kan vertellen wat er aan de hand is?
Ik heb recent mijn eerste computer in elkaar gezet en ben gelijk voor de 1070 gegaan omdat hij een redelijke prijs/kwaliteit verhouding heeft, en ik dus voorlopig vooruit kan.
Excuses als ik onervaren over komt
Ik had mijn PC al in elkaar gezet, op de videokaart na.
Die kreeg ik gister binnen en heb hem er gelijk in gezet.
De kaart komt met één 8pin connector en één 6pin connector, waarvan ik ergens las dat deze extra is voor als je hem overklokte.
In eerste instantie sloot ik dus ook maar alleen de 8pin connector aan.
Echter werd ik tijdens het opstarten gelijk gegroet met een 'Please power down and connect the PCIe power cables for this graphics card' scherm.
Dus na wat googelen kwam ik er achter dat je toch wel beide moet aansluiten.
En hier beginnen mijn problemen:
Op mijn modulaire PSU heb ik geen ruimte meer voor nog een kabel.
De kabel die nu naar mijn videokaart gaat heeft twee 6+2 connectoren, dus probeerde ik om beide connectoren naar de zelfde videokaart te leiden.
Dit werkt tot in een zekere zin: De computer start op, maar wanneer je iets graphisch intensief doet, crashte de complete pc(Het beeld blijft hangen, geen geluid, reageert nergens meer op) en moet ik de pc uit forceren door de power button ingedrukt te houden.
Ik gok dat dit komt doordat de kaart niet genoeg stroom kan krijgen?
Of is er iets meer aan de hand?
Ik zag dat je ook een 2x molex naar 6pin adapter kan gebruiken. Of levert dit ook niet genoeg stroom?
Iemand die hier meer van af weet die mij kan vertellen wat er aan de hand is?