[iPhone 5] touch werkt niet meer na vervanging scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik wilde graag een iPhone 5 repareren met een gebarsten scherm, waarvan de touch het ook niet meer deed. Via de homeknop bij Siri en via uit knop de functie 'Uitschakelen' oproepen werkte nog wel, maar geheel uitschakelen dmv swipen reageerde de iPhone niet op.

Zoals gezegd heb ik de iPhone een nieuw scherm gegeven, opnieuw opgestart en je raad het al... De touchfunctie werkte niet. Hierop heb ik de iPhone geprobeerd te herstellen in iTunes, maar ook dit werkte niet.

Waar zou het aan kunnen liggen? Is de Digitizer connector beschadigd op het moederbord of zou het iets anders kunnen zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 9.3.2 hersteld

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
iPhone herstellen naar fabrieksinstellingen dmv herstel iPhone in iTunes.
iPhone moederbord gewisseld van een andere iPhone 5, hierbij deed het scherm het wel maar de power/volume button niets. Ergens klopt het niet helemaal meer in het moederbord denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Vincitore op 24-06-2016 07:28 ]

Stats

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Heb je de accu los gehaald voordat je het scherm ging vervangen?
Wat is de reden waarom het touchscreen niet werkte?

Heeft het toestel water schade gehad?

[ Voor 26% gewijzigd door bartijn2 op 24-06-2016 16:38 ]

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Het toestel heeft geen waterschade gehad voor zover ik weet en volgens mij was dat accu los ja. Anders heb je een kortsluiting lijkt me?r De touch werkte niet omdat de telefoon was gevallen, althans dat dacht ik.
Ik zag later dat de tijd en datum niet meer klopte op het scherm, dus heb daarom de software ook hersteld.

Na het vervangen van het moederbord deed de touch het wel. Daarom dacht ik aan een fout op het moederbord?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Oh. Dat zou best kunnen dan hoor. Hoe heb je de connectors losgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Heb de connectors met een plastic spudger los gehaald zoals bijgeleverd en beschreven word in handleidingen en video's etc.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Okee. D'r zit onder die connector een chip. Die kan beschadigt zijn. Daarnaast kan de connector zelf beschadigt zijn geraakt (op het logicboard).

Doet ie er ook langer over om op te starten met het "oude" bordje?

Op zich kunnen de connectoren en chips heel wat hebben. Ik doe het zelf het liefst met m'n vinger zodat ik ook kan voelen wat er zit en hoeveel kracht daar op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Volgens mij doet hij er niet langer over met opstarten, is me niks opgevallen.

Met je vinger is een goed idee, ga ik ook doen volgende keer!

Hoe kan ik uit sluiten of het het scherm is of de connector op het moederbord? Kan ik dat ergens laten testen?

Stats

Pagina: 1