Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentheo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-05 18:49
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een tijdje geleden een geluidsbox gekocht en deze kan gebruikt worden aan net-stroom en op batterijen (8xD-cell). Die specificaties heb ik hieronder staan.
Model: Harman Kardon Go + Play™ Wireless
Optional batteries for unit: 8 type D alkaline batteries
Drivers: Two Ridge and two Atlas transducers
Power: Tweeters: 2 x 15 watts @ 1% THD
Woofers: 2 x 30 watts @ 1% THD
Frequency response: 40Hz – 20kHz
Input sensitivity (Aux In): 250mV
Bluetooth transmitter frequency range: 2.4GHz – 2.4835GHz
Bluetooth transmitter power: ≤20dBm (EIRP)
Bluetooth transmitter modulation: GFSK/ /4-DQPSK/8-DPSK
Dimensions: Length: 20" (500mm)
Width: 9" (230mm)
Height: 9-1/2" (240mm)
Weight: 9.4 lb (4.3kg)
Input impedance: >10k ohms
Signal-to-noise ratio: >85dB
External power supply Input voltage: 100 – 240V AC
Output voltage: 18VDC @ 3.6A
Power consumption: 65W (maximum); 0.5W (standby mode)
HARMAN International hereby declares that this equipment is in compliance with the essential requirements
and other relevant provisions of Directive 1999/5/EC, ErP 2009/125/EC Directive and RoHS 2011/65/EU
Directive. The declaration of conformity may be consulted in the support section of our Web site, accessible
from www.harmankardon.com
Omdat ik hem komend weekend draadloos ga gebruiken (dus op batterijen), heb ik 8 D-batterijen moeten aanschaffen. Ik heb gekozen met batterijen met een groot mAh, omdat ik dacht dat meer mAh, is meer accu zeg maar. Zo werkt het ook met telefoons dacht ik. Dus ik heb 8 D-batterijen gekocht van 11.000 mAh (NiMH-Akku / 1,2 Volt Mono). In totaal heb ik dan 88.000 mAh. Ik dacht dat dit erg veel was.

Ik ben vervolgens langs een electronicawinkel geweest voor een oplader ervoor en vroeg hoe lang de speaker zou meegaan. Deze maakte een berekening en vertelde mij dat hij hoogstens 1,5 uur meegaat op deze batterijen. Dat viel me erg tegen, vooral omdat ik ong. 130 eu heb neergelegd voor de batterijen.

Weet iemand hier hoe het precies zit en of het klopt van die anderhalf uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

"Hoogstens 1.5 uur op 8 cellen", dus op het zachtste volume... Dus voluit gaat die maar 10 minuten mee?

Het ligt er overigens maar aan hoe deze in verbinding staan (in serie of parallel)... het kan ook 8x 1,2v zijn op 11.000mah.

Het lijkt me niet dat dit apparaat op 1,2v werkt, zeker niet met zulke zware speakers.

Maar desondanks zou het wel heel kort zijn. Dus ik weet niet welke berekening dat kan bepalen, maar er zijn speakers met ingebouwde accu's die het langer volhouden.

[ Voor 7% gewijzigd door BLACKfm op 23-06-2016 10:58 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 18:43
Zal natuurlijk ook van zaken zoals je volume en het soort muziek afhangen. Daarnaast schakelen apparaten die op batterijen werken zich zelf vaak af als de spanning te veel gezakt is waardoor je een heel stuk capaciteit van je batterijen niet kan gebruiken, neem voor het gemak dus eens de helft van je mah's. En zoals BLACKfm inderdaad ook noemt, batterijen in serie verhogen het voltage, niet de mah's.

Is je apparaat overigens wel voor oplaadbare batterijen geschikt (1,2V), of alleen voor normale batterijen (1,5V)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-06 11:11

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Reken het om naar Wh en je weet het:

1,2V * 88 Ah = 105,6 Wh
Verbruik is volgens de specs 65 W, dus je kunt inderdaad 105,6 / 65 = 1,62... uur met deze accu's doen.

Disclaimer: die 65 W is maximaal vermogen, dus dat zal in de praktijk minder zijn. Daarnaast heb je te maken met rendementsverliezen etc. etc. dus bovenstaande berekening is een grove schatting. Maar die 1,5 uur is dus niet zomaar verzonnen en kan wel degelijk ongeveer kloppen.

[ Voor 46% gewijzigd door Icephase op 23-06-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:27
Heb hetzelfde apparaat met een stuk mindere batterijen, 2200mAh.Gaat hier ongeveer 3 a 4 uur mee op vrij hoog volume. Maxed out heb ik het nooit getest hoe lang ze het dan volhouden.

Batterijen: http://www.duracelldirect...snDD6rqaS3Cqv8hoChp7w_wcB

Edit: Om het verbruik te verduidelijken, wanneer de speaker niet op netstroom aangesloten zit wordt een deel van de interne equalizer/ versterker uitgeschakeld en is de bas van het systeem een stuk lager.

[ Voor 19% gewijzigd door crypt0rr op 23-06-2016 11:04 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

Icephase schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:00:
Reken het om naar Wh en je weet het:

1,2V * 88 Ah = 105,6 Wh
Verbruik is volgens de specs 65 W, dus je kunt inderdaad 105,6 / 65 = 1,62... uur met deze accu's doen.
De 105 Wh is juist, maar het opgegeven verbruik is maximaal. Volgens deze berekening is de uitkomst dus anders en is het plezier wat je er aan kan hebben MINIMAAL 1,62 (~anderhalf) uur, en niet hoogstens.

Maar dan moet je denk ik wel naar een constante bastoon luisteren, de speakers zullen niet altijd volledig belast zijn bij het luisteren van muziek.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je de cellen in serie zet heb je maar 11Ah, bij 9.6v

Als je hem op een normaal niveau speelt zal je mogelijk 10w muziek verstoken. op 9.6v is dat ongeveer 1A. Je zou dus mogelijk een 10 uurtjes kunnen spelen bij 10w....

Verbruik is natuurlijk zwaar afhankelijk van hoe hard en het soort muziek. Hardrock/House verbruikt meer dan RB.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een D-batterij met 11.000 mah? Lijkt me heel erg hoog ook?
Halen die batterijen dat daadwerkelijk of is dat een marketing-term.

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 23-06-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 15:44

doc

Als ik de reviews op internet her en der lees hebben ze het over 10 tot 15 uur (soms zelfs tussen de 6 en 24 uur) gebruik op batterijen, dus met extra veel capaciteit moet je die 15 uur best halen. Hoe lang heb je nodig?

En laat na afloop even weten hoe het gegaan is :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Had je er niet beter een LiPo-pack in kunnen stoppen? Dan was je voor 1/3 van die 130 euro klaar geweest vrees ik :X Heb je nog wel een lader nodig, maar die is ook maar 2 tientjes.

Met die lader kun je jouw NiMh cellen trouwens ook wel opladen, misschien is dat nog een idee.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 23-06-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

ikbentheo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:49:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een tijdje geleden een geluidsbox gekocht en deze kan gebruikt worden aan net-stroom en op batterijen (8xD-cell). Die specificaties heb ik hieronder staan.

[...]

Omdat ik hem komend weekend draadloos ga gebruiken (dus op batterijen), heb ik 8 D-batterijen moeten aanschaffen. Ik heb gekozen met batterijen met een groot mAh, omdat ik dacht dat meer mAh, is meer accu zeg maar. Zo werkt het ook met telefoons dacht ik. Dus ik heb 8 D-batterijen gekocht van 11.000 mAh (NiMH-Akku / 1,2 Volt Mono). In totaal heb ik dan 88.000 mAh. Ik dacht dat dit erg veel was.

Ik ben vervolgens langs een electronicawinkel geweest voor een oplader ervoor en vroeg hoe lang de speaker zou meegaan. Deze maakte een berekening en vertelde mij dat hij hoogstens 1,5 uur meegaat op deze batterijen. Dat viel me erg tegen, vooral omdat ik ong. 130 eu heb neergelegd voor de batterijen.

Weet iemand hier hoe het precies zit en of het klopt van die anderhalf uur?
Als je de spullen al hebt kun je toch gewoon zelf testen, of mis ik wat :?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
130 euro voor 8 D batterijen -O-

Was het niet goedkoper geweest 2 setjes van goedkopere oplaadbare batterijen te halen.
Of gewoon normale, dan heb je er 4 voor 5 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 19:33

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb een subvraag van verbatim afgesplitst naar:
Speakers voor raspberry gezocht (afgesplitsts)

Kan het hier weer on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentheo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-05 18:49
Ik heb ze afgelopen weekend gebruikt op een festival. Ze haalden max 2 uur. Behoorlijke tegenvaller dus. Als moet ik erbij zeggen dat het volume tegen de max zat enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 15:44

doc

Balen! Tijd om te gaan sparen voor een Soundboks :)

https://soundboks.com/

Accu gaat 30 uur mee en je krijgt er twee bij, dus 60 uur plezier

Me Tarzan, U nix!

Pagina: 1