Toon posts:

Gaming PC in combinatie met een ultrabook voor de studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil met de Desktop PC kunnen gamen denk hierbij aan lichte games als CS:GO. Maar ook aan wat zwaardere games als Total War en Star Citizen of Battlefield. Verder wil ik misschien laten wat videos's gaan bewerken in programma's als Sony Vegas. Verder wil ik er op kunnen progammeren voor me opleiding HBO-ICT, dit wil ik ook op me ultrabook kunnen die ik vervolgens meeneem om te gaan studeren, zo dat de laptop klein licht en makkelijk mee te nemen is maar toch snel genoeg voor alle taken. Het zwaardere werk kan ik dan op me Desktop doen zoals Gamen en Videos bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

De Ultabrook tussen de 1000-1500 euro het liefst.
De PC mag zonder behuizing 1500-2000 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb momenteel geen componenten, aangezien het me eerste Desktop wordt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik heb hier een lijstje gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 223,95€ 223,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 201,95€ 201,95
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 527,-€ 527,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master Hyper 212X€ 24,-€ 24,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2666C16€ 79,-€ 79,-
1Corsair VS550€ 45,11€ 45,11
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,45€ 87,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.258,36

Hier me lijstje met laptops:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus G501JW-FI398T€ 1.499,-€ 1.499,-
1Asus G501VW-FI074T€ 1.799,-€ 1.799,-
1Asus ZenBook Pro UX501VW UX501VW-FJ128T€ 1.582,-€ 1.582,-
1Asus Zenbook UX305UA-FB004R€ 1.449,-€ 1.449,-
1Asus Zenbook UX305UA-FC002T€ 1.049,-€ 1.049,-
1HP Spectre 13-v000nd€ 1.399,-€ 1.399,-
1HP Spectre 13-v011nd€ 1.699,-€ 1.699,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 10.476

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Me voorkeur ligt momenteel bij Nvidia & Intel, ik sta wel open voor andere merken mits iemand een goede reden heeft waarom het beter is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb hier niet bepaalde eisen voor, alleen het geluid mag wel goed gedempt worden het liefst.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ben niet van plan te gaan overklokken, tenzij iemand er goede redenen voor heeft om het wel te doen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop dat jullie wat tips hebben voor me PC/Laptop, het is de bedoeling dat me PC me laptop kan gaan aanvullen.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:37
Pc heeft een te dure ssd voor prestaties en gebruik, i7 kan voor i5 vervangen worden met een h170 bordje, dan spaar je genoeg geld op voor een gtx1080 wellicht...

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-11 15:30
Een paar opmerkingen nadat ik je basis van je desktop heb doorgekeken.
1. Als je niet gaat overklokken is het niet nodig om een K versie van een CPU te nemen.
2. Je processor ondersteund geen RAM sneller dan 2133 en het RAM dat je gekozen hebt draait op 2666.

Verder een persoonlijke keuze, waterkoeling is op de meeste intel CPU's die je niet gaat overklokken overkill, kun je beter voor een goede luchtkoeling gaan. De luchtkoeling is vaak nog goedkoper en stiller ook.

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Je gaat niet overclocken maar kiest dan wel voor een 6700K met een duur Z170 bordje en een AIO waterkoeler. Vreemde keuze. Verder is 850W totaal overkill, zelfs bij overclocking. En of die SSD echt meerwaarde gaat bieden in een build als deze met jou wensen lijkt me sterk, voor dat geld heb je een gewone SSD die op zen minst 2x zo groot is en snel zat is.
Pelkie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:40:
Een paar opmerkingen nadat ik je basis van je desktop heb doorgekeken.
1. Als je niet gaat overklokken is het niet nodig om een K versie van een CPU te nemen.
2. Je processor ondersteund geen RAM sneller dan 2133 en het RAM dat je gekozen hebt draait op 2666.

Verder een persoonlijke keuze, waterkoeling is op de meeste intel CPU's die je niet gaat overklokken overkill, kun je beter voor een goede luchtkoeling gaan. De luchtkoeling is vaak nog goedkoper en stiller ook.
Wat is dat nou voor onzin? Ondersteund geen RAM sneller? Doet ie wel. Standaard draait ie ook op 4ghz, neemt niet weg dat er zat mensen zijn die em sneller draaien hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door VdBorght op 23-06-2016 11:10 ]

• Pelkie
VdBorght schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:01:

Wat is dat nou voor onzin? Ondersteund geen RAM sneller? Doet ie wel. Standaard draait ie ook op 4ghz, neemt niet weg dat er zat mensen zijn die em sneller draaien hebben.
Ik heb het over het RAM geheugen, niet over de kloksnelheid.
Ik ben ook geen expert maar wanneer er bij geheugenspecificaties staat dat hij 2133mhz ondersteunt ga ik er vanuit dat de RAM van 2666 naar beneden geschroefd wordt naar 2133mhz. Wat dus sonde is van het geld

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Deze SSD is dus nauwelijks beter dan bijvoorbeeld een Samsung 850?

Welke proccesor koeler raden jullie aan? In plaats van de 6700-K voor welke prcocesor zouden jullie dan gaan? een 6700? of een i5 6600?

En de voeding, was wat ruim ingeschat.

Verder moet het moederbord wel voldoen aan een wireless wifi aansluiting en een moederbord die DDR4 geheugen ondersteunt.

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
voor de utrabooks die je hebt staan heb ik nog wel een paar suggesties,
voor de hp spectre betaal je erg veel voor hoe het eruit ziet en hoe dun die is, bij de asus zenbook krijg je meer voor een mindere prijs, heb je alleen geen toestenbord verlichting, maar het ligt eraan hoe belangrijk je dat vind. En waarom een 'game' ultrabook nemen als je hiervoor al een pc gaat bouwen, ik zou dus kiezen voor een pc zonder videokaart omdat dit overbodig is.
heb je ook al naar deze opties gekeken?
dell xps 13, heel erg mooie laptop zit eigenlijk alles in wat je wilt, maar wel voor een ietsje hoge prijs. Maar dat past alsnog gewoon in jou budget.
razer blade stealth, ook mooie ultrabook voor toch wel een erg goede prijs, enige nadeel hieraan, batterij is iets minder zeker als je voor de versie gaat met het betere scherm.

voor het moederbord kan je ook gewoon zonder wifi nemen en dan doe je er een wifi kaart in van 4 tientjes. je zou ook eens naar de optie kunnen kijken om internet via het stopcontact te laten gaan als er geen kabel op je kamer ligt, zoals deze;
pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Star...
zeg niet dat je deze moet kopen, maar het gaat om het idee waarmee het werkt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door TvanM op 23-06-2016 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
TvanM schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:24:
voor de utrabooks die je hebt staan heb ik nog wel een paar suggesties,
voor de hp spectre betaal je erg veel voor hoe het eruit ziet en hoe dun die is, bij de asus zenbook krijg je meer voor een mindere prijs, heb je alleen geen toestenbord verlichting, maar het ligt eraan hoe belangrijk je dat vind. En waarom een 'game' ultrabook nemen als je hiervoor al een pc gaat bouwen, ik zou dus kiezen voor een pc zonder videokaart omdat dit overbodig is.
heb je ook al naar deze opties gekeken?
dell xps 13, heel erg mooie laptop zit eigenlijk alles in wat je wilt, maar wel voor een ietsje hoge prijs. Maar dat past alsnog gewoon in jou budget.
razer blade stealth, ook mooie ultrabook voor toch wel een erg goede prijs, enige nadeel hieraan, batterij is iets minder zeker als je voor de versie gaat met het betere scherm.
Bedankt voor uw reactie, ik denk als de Spectre uitkomt in midden Juli deze in prijs gaat zakken, net als in Amerika dus wou dat nog even afwachten. Over de 'game' ultrabook heeft u helemaal gelijk bedankt ! De Razor Blade Stealth is heel slecht leverbaar in Nederland, en een goede accu is geen overbodige luxe. De dell xps 13 is ook zeker een mooie laptop bedankt voor de tip!

Over de pc heb me lijst iets aangepast:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 223,95€ 223,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 201,95€ 201,95
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 527,-€ 527,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master Hyper 212X€ 24,-€ 24,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2666C16€ 79,-€ 79,-
1Corsair VS550€ 45,11€ 45,11
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,45€ 87,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.258,36

Mijn vragen, weet iemand een goedkoper moederbord die wel Wireless wifi ondersteunt en DDR4 geheugen? En voldoet de voeding aan alle eisen die ik er nu in heb gezet? Heb er nu een luchtkoeler voor de processor ingezet, is deze stil en goed genoeg of raden jullie een andere aan? Verder heb ik de SSD veranderd in een 850.

Edit: Zie nu dat je het bericht heb gewijzigd, ik zat er al eerder aan te denken om misschien een LAN kabel via een stopcontact te laten gaan, aangezien het onmogelijk is hier een kabel te krijgen. Alleen werkt dit net zo goed? En heeft iemand hier ervaring mee?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:36:
[...]
Mijn vragen, weet iemand een goedkoper moederbord die wel Wireless wifi ondersteunt en DDR4 geheugen? En voldoet de voeding aan alle eisen die ik er nu in heb gezet? Heb er nu een luchtkoeler voor de processor ingezet, is deze stil en goed genoeg of raden jullie een andere aan? Verder heb ik de SSD veranderd in een 850.
Geen VS450 nemen, dat is een tikkende tijdbom! Een van de goedkoopste goede PSU's:
pricewatch: Corsair CX450M

SSD kan ook naar de 750 Evo, verschil is een kleiner cache geheugen (hier merk je in de praktijk amper iets van) en 3 jaar garantie i.p.v 5, maar we een stuk goedkoper.

Als moederbord, als je rood-zwart wilt behouden, voldoet deze ook:
pricewatch: Asus B150M PRO GAMING

Geen behuizing nodig?

1 RAM-bankje nooit nemen, dual-channel (2 bankjes dus) is altijd sneller:
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
Edit: Zie nu dat je het bericht heb gewijzigd, ik zat er al eerder aan te denken om misschien een LAN kabel via een stopcontact te laten gaan, aangezien het onmogelijk is hier een kabel te krijgen. Alleen werkt dit net zo goed? En heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zo'n ding hier, werkt prima (Powerline bedoel je toch?). iets trager dan een kabel maar nog steeds zeer respectabele snelheden, een pak beter dan WiFi.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
je pc kan nog wel wat optimalisaties gebruiken.

als je niet gaat overklokken heb je ook geen k cpu nodig en een z170 moederbord.
je voeding is ook heel erg overkill en bovendien relatief duur. een rm550x past bijvoorbeeld beter bij wat jij ermee wilt gaan doen.
ook snap ik niet hoe dat zit, zonder behuizing aangezien je aangeeft nog geen componenten te hebben, vandaar neem ik er wel eentje mee.
die nvme ssd is ook nergens voor nodig, misschien later afhankelijk van wat je allemaal gaat doen maar voorlopig moet een sata-600 ssd meer dan genoeg zijn quo power.

nu heb ik een lijstje samengesteld dat mooi zwart/rood is met window. andere kleuren kunnen ook, maar dicht kan ook mocht je dit willen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 117,95€ 117,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 519,50€ 519,50
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 62,95€ 62,95
1Corsair Hydro H100i v2€ 118,-€ 118,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 58,95€ 58,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 221,95€ 221,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.490,25

dan zou je nog kunnen bezuinigen op de cpu door te gaan voor een 6600 en de koeler iets minder mooi te doen. of gewoon een mooie luchtkoeler ipv waterkoeling ( als is dit wel echt prachtig). iets zoals dit pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 . kleinere ssd kan natuurlijk ook maar het past makkelijk binnen budget .
edit :
mocht je stilte op prijs stellen is het eventueel een idee om die fans van de h100iv2 te vervangen voor een setje : pricewatch: Corsair Air Series SP120 PWM Quiet Edition Twin Pack, 120mm

zelf studeer ik ook hbo-ict op de fontys en ik doe dan de media stroming.
heb nu zelf een laptop met een 750m en een i5-4200 die redelijk aan een upgrade toe is vanwege het feit dat. daar komt ook nog eens bij dat ik in hetzelfde dilemma zit als jij. laptop met of zonder gpu.
voor beide heb ik nu twee keuzes :

voor gaming :
pricewatch: Acer Aspire VN7-592G-76H2
pricewatch: Asus G501JW-FI398T

grootste verschil tussen deze twee is dat de een een 4k scherm heeft en de andere niet. misschien ook de ssd grootte maar dit is zelf ruim binnen te prijs ook op te lossen. quo snelheid en prestaties zijn ze nagenoeg gelijk. gewicht is ook allebei rond de 2.2 kilo.

en niet gamen (of niet al te veel) :
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH
pricewatch: Asus R516UX-DM166T

dit is vooral een merkverschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Ergo op 23-06-2016 11:53 ]

• VdBorght

VdBorght

Pelkie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Ik heb het over het RAM geheugen, niet over de kloksnelheid.
Ik ben ook geen expert maar wanneer er bij geheugenspecificaties staat dat hij 2133mhz ondersteunt ga ik er vanuit dat de RAM van 2666 naar beneden geschroefd wordt naar 2133mhz. Wat dus sonde is van het geld
Je hebt het over de snelheid van het geheugen.. Ik dus ook. Jij zegt dat deze geen snelheid ondersteund die groter is dan 2133. Op de website van intel staat inderdaad 2133, ook staat er dat deze cpu draait op 4ghz,is dit dan ook maximaal? Nee dus. Hier zijn er zat mensen die em lopen hebben op snelheden die richting de 5ghz gaan. Wat intel meegeeft zijn testwaarden of hoe je het okk wil noemen. Zolang je moederbord het ondersteund kan er weinig misgaan.

[ Voor 4% gewijzigd door VdBorght op 23-06-2016 11:52 ]

• Pelkie
VdBorght schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Je hebt het over de snelheid van het geheugen.. Ik dus ook. Jij zegt dat deze geen snelheid ondersteund die groter is dan 2133. Op de website van intel staat inderdaad 2133, ook staat er dat deze cpu draait op 4ghz,is dit dan ook maximaal? Nee dus. Hier zijn er zat mensen die em lopen hebben op snelheden die richting de 5ghz gaan. Wat intel meegeeft zijn testwaarden of hoe je het okk wil noemen. Zolang je moederbord het ondersteund kan er weinig misgaan.
Dan heeft het nog steeds geen nut om sneller RAM te nemen. De RAM snelheid schaalt namelijk automatisch mee wanneer de CPU overklokt wordt.
Wat overigens niet kan aangezien de TS nu gaat voor een CPU die geen K versie is dus niet overklokbaar is.

Kort gezegd. Als je niet gaat overklokken is RAM van 2666mhz overbodig aangezien daar maar 2133mhz gebruikt wordt. Wat de TS daar verder mee doet is aan hem, hij vraagt advies, ik geef hem mijn advies.

• VdBorght

VdBorght

Pelkie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Dan heeft het nog steeds geen nut om sneller RAM te nemen. De RAM snelheid schaalt namelijk automatisch mee wanneer de CPU overklokt wordt.
Wat overigens niet kan aangezien de TS nu gaat voor een CPU die geen K versie is dus niet overklokbaar is.

Kort gezegd. Als je niet gaat overklokken is RAM van 2666mhz overbodig aangezien daar maar 2133mhz gebruikt wordt. Wat de TS daar verder mee doet is aan hem, hij vraagt advies, ik geef hem mijn advies.
Geen idee waar jij jou info haalt.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
VdBorght schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Pelkie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:56:
[...]

even ter verduidelijking.

sneller ram wordt op een b150 bord niet ondersteund. dan wordt het teruggeklokt naar 2133mhz.
er zijn zelfs mobo's die niet werken met modules met snelheden hoger dan 2400mhz.
op een b150 bord kan je het ram overigens ook niet overklokken.

op een z170 bord is dit wel het geval. hier kan je ook werken met ram dat sneller is dan 2133mhz door het xmp profiel toe te passen in de uefi. overklokken kan dus ook maaar het ram laten werken op zijn aangegeven snelheid is zo gedaan.

• Pelkie
Nate-Senpai schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:03:
[...]

[...]

even ter verduidelijking.

sneller ram wordt op een b150 bord niet ondersteund. dan wordt het teruggeklokt naar 2133mhz.
er zijn zelfs mobo's die niet werken met modules met snelheden hoger dan 2400mhz.
op een b150 bord kan je het ram overigens ook niet overklokken.

op een z170 bord is dit wel het geval. hier kan je ook werken met ram dat sneller is dan 2133mhz door het xmp profiel toe te passen in de uefi. overklokken kan dus ook maaar het ram laten werken op zijn aangegeven snelheid is zo gedaan.
Iemand die er duidelijk meer verstand van heeft dan ik en die het beter uit kan leggen. Dus voordat dit een discussie wordt over hoe en of RAM te overklokken wil ik het hierbij laten.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nate-Senpai schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:48:
nu heb ik een lijstje samengesteld dat mooi zwart/rood is met window. andere kleuren kunnen ook, maar dicht kan ook mocht je dit willen.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.490,25
Voor de PC zou ik aangezien de TS de PC wil gebruiken om te gamen, geen i7 gebruiken. De meerprijs is het gewoon niet waard en extra performance heb je niet. Wel is de i7 duurder, dus je gooit feitelijk geld weg, zonde dus!

Zolang als hyperthreading bestaat wordt er al geroepen dat het in games gaat komen, echter is daar in het afgelopen decennium niets van gekomen en ik verwacht ook op korte termijn zoiets niet. Mocht het wel komen, zal dat dus op zijn minst wat jaren gaan duren en tegen die tijd zijn er allang betere CPU's te krijgen. Gezien de TS ook niet gaat overclocken, zou ik dan eerder de i5 6400, de i5 6500 of de i5 6600 adviseren. Al hebben deze CPU's enkel marginale verschillen en is het aan de TS om de afweging te maken welke CPU te nemen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 23-06-2016 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:48:
je pc kan nog wel wat optimalisaties gebruiken.

als je niet gaat overklokken heb je ook geen k cpu nodig en een z170 moederbord.
je voeding is ook heel erg overkill en bovendien relatief duur. een rm550x past bijvoorbeeld beter bij wat jij ermee wilt gaan doen.
ook snap ik niet hoe dat zit, zonder behuizing aangezien je aangeeft nog geen componenten te hebben, vandaar neem ik er wel eentje mee.
die nvme ssd is ook nergens voor nodig, misschien later afhankelijk van wat je allemaal gaat doen maar voorlopig moet een sata-600 ssd meer dan genoeg zijn quo power.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.490,25

dan zou je nog kunnen bezuinigen op de cpu door te gaan voor een 6600 en de koeler iets minder mooi te doen. of gewoon een mooie luchtkoeler ipv waterkoeling ( als is dit wel echt prachtig). iets zoals dit pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 . kleinere ssd kan natuurlijk ook maar het past makkelijk binnen budget .
edit :
mocht je stilte op prijs stellen is het eventueel een idee om die fans van de h100iv2 te vervangen voor een setje : pricewatch: Corsair Air Series SP120 PWM Quiet Edition Twin Pack, 120mm

zelf studeer ik ook hbo-ict op de fontys en ik doe dan de media stroming.
heb nu zelf een laptop met een 750m en een i5-4200 die redelijk aan een upgrade toe is vanwege het feit dat. daar komt ook nog eens bij dat ik in hetzelfde dilemma zit als jij. laptop met of zonder gpu.
voor beide heb ik nu twee keuzes :

voor gaming :
pricewatch: Acer Aspire VN7-592G-76H2
pricewatch: Asus G501JW-FI398T

grootste verschil tussen deze twee is dat de een een 4k scherm heeft en de andere niet. misschien ook de ssd grootte maar dit is zelf ruim binnen te prijs ook op te lossen. quo snelheid en prestaties zijn ze nagenoeg gelijk. gewicht is ook allebei rond de 2.2 kilo.

en niet gamen (of niet al te veel) :
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH
pricewatch: Asus R516UX-DM166T

dit is vooral een merkverschil.
Bedankt voor uw reactie.
Heeft u ooit de gpu nodig gehad voor de studie HBO-ICT? Volgens mij is deze namelijk niet nodig, en dan ga ik liever voor een dunner lichter model met een grotere accuduur.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!

Het heeft dus gene nut om ram te nemen dat hoger is dan 2133mhz?
Dan is https://tweakers.net/pric...fury-hx426c15fbk2-16.html dus overbodig? En kan ik beter gaan kijken naar ander geheugen?

Ik denk dat ik voor een i5-6600 ga, deze is goedkoper ten opzichte van de i7. Zoals jullie aangaven gaat dit nauwelijks tot geen invloed hebben op de game presentaties.

Over de voeding heb ik nu de keuze uit https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html of https://tweakers.net/pricewatch/463791/corsair-rm550x.html. Is 450W voldoende of moet ik toch voor een grotere voeding gaan van 550W?

Bedankt Nate-Senpai voor de koeler opties, de https://tweakers.net/pric...e-quiet!-dark-rock-3.html is dus voldoende en stil genoeg voor mij. Waterkoeling lijkt me wel mooi, maar kost ook weer 100 euro meer.

Ik denk dat https://tweakers.net/pric...aming-aura/specificaties/ prima voldoet voor zowel nu en de toekomst.

Een SSD heb ik aan 256 GB wel voldoende hier kan ik dan het OS op installeren. Ik kan altijd nog een extra SSD of HDD kopen voor meer opslag. Raden jullie een HDD aan voor massa opslag of is het beter hier ook een SDD voor te gebruiken?

De videokaart heb ik nu een 1070, ik kan ook voor een 1080 gaan maar dit kost ook aardig wat meer. Terwijl ik momenteel goed met de 1070 vooruit kan. In de toekomst kan ik altijd nog upgraden naar een betere videokaart over een paar jaar neem ik aan?

Het klopt dat ik de behuizing nog niet heb gekozen, omdat dit vooral een kwestie van smaak is.

Verder heb ik geen LAN kabel die ik op de plek kan krijgen waar ik me game pc wil neerzetten. Dus of ik moet voor een wireless adapter/moederbord gaan. Of ik kan voor een kabel gaan door middel van een stopcontact alleen heb ik hier totaal geen verstand van wat beter werkt, of welk merk hier beter geschikt voor is.

Ik hoop dat iemand de overige vragen kan beantwoorden.

Over de laptop ga ik waarschijnlijk voor een ultrabook zonder videokaart, zodat de accu langer meegaat mits dit geen nadelen heeft voor bepaalde zaken die ik moet doen voor me studie. Volgens de info die ik heb gekregen van me hogeschool is er geen gpu nodig, dus dit moet goed zitten.

Dus waarschijnlijk wordt het een Asus UX305 of een HP Spectre 13, ook de Dell XPS 13 valt binnen de keuzes maar deze laptop is zeer slecht verkrijgbaar in Nederland.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet gaat overclocken, zou ik inderdaad geen geheugen nemen wat sneller kan dan 2133MHz, tenzij sneller geheugen goedkoper is.

De RM550x kan niet alleen meer vermogen leveren, maar heeft ook net wat betere interne componenten. Beiden voedingen zijn echter prima voor jouw PC. Met de RM550x zit je dus qua vermogen wat ruimer, maar heb je ook een kwalitatief betere voeding.

Ik zou voor het moment de GTX1070 kopen, nieuwe kaarten komen er altijd, dus over een paar jaar kun je gerust upgraden. Afhankelijk van de games die je speelt, zou ik overwegen om toch een kabel te leggen, zeker als je veel online speelt. Wifi geeft namelijk extra latency op de verbinding en kan altijd verstoord worden of wat dan ook, terwijl je met een kabel eigenlijk altijd wel een goede verbinding hebt.

• VdBorght

VdBorght

Pelkie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:06:
[...]

Iemand die er duidelijk meer verstand van heeft dan ik en die het beter uit kan leggen. Dus voordat dit een discussie wordt over hoe en of RAM te overklokken wil ik het hierbij laten.
Hij geeft net hetzelfde aan als ik. Als je moederbord het ondersteund is er niks aan het handje. Makkelijker kan het niet uitgelegd worden. :) Heeft niets met overklokken of aangegeven snelheden door intel te maken, wat ik er dus al heel de tijd aan het indrammen ben maar duideluik niet overkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door VdBorght op 23-06-2016 16:09 ]

Pagina: 1