SETI@HOME

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Heren,

Vaker heb ik bijgedragen met de DPC, aan SETI en soms andere, al jaren geleden, dan weer even wel, dan weer maanden/jaren niet. Niet echt een touw aan vast te knopen. Kwam deze sectie van het forum weer tegen en dacht, waarom start ik het niet weer. Heb momenteel 30-40+ Servers idle, veelal VPS op Ubuntu, maar ook enkele CentOS en paar zware bakken (128+GB ram & dual Xeons). Ze draaien meestal maar op 1% en dat is eigenlijk zonde. Wil ze dus eventueel inzetten zolang ik ze niet gebruik.

Mijn vraag
Ubuntu, gaat prima, maar een paar power-bakken runnen CentOS 7, ik weet dat je het dan eventueel moet compilen via de GIT, maar het lukt me gewoon niet (tutorials op fora's via Google zijn nogal outdated). Helaas ben ik geen ster met CentOS, dus tips zijn meer dan welkom!

Relevante software en hardware die ik gebruik
In dit geval gaat het om CentOS 7 (CENTOS 7.2 x86_64)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gewone install via de '.sh' file. krijg dan allemaal missing packages die er niet zijn via yum.
Compile via GIT, maar dan loop ik vast bij 'make', doet die niks. (doe ik misschien iets fout).

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1klb
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 12:32

nl1klb

May the Moo be with You

Koeiemorgen Slijkie!

Top dat je mee wilt helpen met Seti.
Ik heb wel verstand van posten van stats, maar minder van CentOS.. Ik hoop dan ook dat de community je verder kan helpen zodat ik je flusher van de dag kan maken in de dagstats :)

Eventueel kan je op een andere plek in het forum meer info krijgen over specifiek CentOs zodat je de boel aan het draaien krijgt..

Kijk hier maar eens

[ Voor 4% gewijzigd door nl1klb op 24-06-2016 09:07 ]

Stats!
Disce Ut Semper Victurus, Vive Ut Cras Moriturus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Helaas kan ik je er ook niet mee helpen. -O-

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 15:05
Waarom gebruik je niet de versie die met CentOS wordt meegeleverd ?

Kijk met het volgende commando of boinc beschikbaar is:

yum list 'boinc*'

Je krijgt nu een lijst met zowel installed als available packages.
Als in geen van beide boinc packages vermeld staan moet je eerst de EPEL (extra packages enterprise linux) repository installeren:

yum install epel-release.noarch

Probeer nu nogmaals

yum list 'boinc*'

En installeer de boinc packages:

yum install boinc-client.x86_64 boinc-manager.x86_64

Je hebt wel root permissie nodig om packages te installeren ...

Tom
slijkie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:23:
Heren,

Vaker heb ik bijgedragen met de DPC, aan SETI en soms andere, al jaren geleden, dan weer even wel, dan weer maanden/jaren niet. Niet echt een touw aan vast te knopen. Kwam deze sectie van het forum weer tegen en dacht, waarom start ik het niet weer. Heb momenteel 30-40+ Servers idle, veelal VPS op Ubuntu, maar ook enkele CentOS en paar zware bakken (128+GB ram & dual Xeons). Ze draaien meestal maar op 1% en dat is eigenlijk zonde. Wil ze dus eventueel inzetten zolang ik ze niet gebruik.

Mijn vraag
Ubuntu, gaat prima, maar een paar power-bakken runnen CentOS 7, ik weet dat je het dan eventueel moet compilen via de GIT, maar het lukt me gewoon niet (tutorials op fora's via Google zijn nogal outdated). Helaas ben ik geen ster met CentOS, dus tips zijn meer dan welkom!

Relevante software en hardware die ik gebruik
In dit geval gaat het om CentOS 7 (CENTOS 7.2 x86_64)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gewone install via de '.sh' file. krijg dan allemaal missing packages die er niet zijn via yum.
Compile via GIT, maar dan loop ik vast bij 'make', doet die niks. (doe ik misschien iets fout).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Thanks Tom,

Momenteel weekendje weg. Zal het Maandag gelijk even uitproberen!