Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyhh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 15:47
Ik zoek een?
Een TV met goede beeldkwaliteit en kijkhoek, audio maakt me niets uit (koop er een soundbar bij). Ik kijk TV op ongeveer 3 a 3.5 meter afstand. Ik schat zo dat 43 inch voldoende is, 48 inch begint wat groot te worden, 50 inch is de grens. 3D geef ik niets om, 4K heb ik zover ik de discussies lees niet nodig.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Simpelweg TV kijken, films kijken (Netflix), series kijken (Netflix), niets enorm speciaals.

Wat heb je zelf al gevonden?
UE48J6200
KDL50W805C
KDL50W755C
Soundbar:
BoseSolo5

Welke vragen heb je hier nog over?
Vrij algemene vraag. Zijn deze, met name de Samsung (ligt beter in het budget), goede TVs voor bovengenoemde doeleinden, of kan ik met eenzelfde budget beter krijgen (met oog op beeldkwaliteit (contrast, bleeding, framerate, etc.)? Alle tips zijn welkom (ook voor de soundbar)!

Btw, 1000 euro max is pakketprijs met soundsysteem :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jordyhh op 23-06-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is de bovengrens van de gewenste maat, maar ik zou de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart ook meenemen in je overwegingen. Past nog mooi binnen budget. Een grotere tv went erg snel, heb ik zelf ervaren. Vooral bij het kijken van films heeft het een toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyhh
Ha DvdV, super bedankt voor je tip. Die ziet er inderdaad goed uit. Vergeleken met de 809C lijkt het neer te komen op een verschil in geoptimaliseerde refreshrate, welke dermate hoog is dat ik dat niet ga merken schat ik zo. Ik heb de 809C er uit gegooid. Ik vond daarnaast ook de 755C.

Met name de vraag is dan, waar zie ik die 200 euro extra voor de Sony's vergeleken met de Samsung in terug? Een van de verschillen die ik zie is bluetooth en 5G ondersteuning. Bluetooth is handig voor de soundbar, maar is mij niet 200 euro waard. Wat weten jullie van de beeldkwaliteit? En daarnaast, hoe verhoudt Android TV zich t.o.v. Tizen kwa gebruikersgemak (moet het ook maar een keer gaan ervaren in de winkel)?

[ Voor 10% gewijzigd door Jordyhh op 23-06-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Jordyhh schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:52:
Ha DvdV, super bedankt voor je tip. Die ziet er inderdaad goed uit. Vergeleken met de 809C lijkt het neer te komen op een verschil in geoptimaliseerde refreshrate, welke dermate hoog is dat ik dat niet ga merken schat ik zo. Ik heb de 809C er uit gegooid. Ik vond daarnaast ook de 755C.

Met name de vraag is dan, waar zie ik die 200 euro extra voor de Sony's vergeleken met de Samsung in terug? Een van de verschillen die ik zie is bluetooth en 5G ondersteuning. Bluetooth is handig voor de soundbar, maar is mij niet 200 euro waard. Wat weten jullie van de beeldkwaliteit? En daarnaast, hoe verhoudt Android TV zich t.o.v. Tizen kwa gebruikersgemak (moet het ook maar een keer gaan ervaren in de winkel)?
Zie mijn ervaringen van de Sony vs Samsung in deze post. :)
test_slang_776 in "Sony KDL-50W755C vs Samsung Samsung UE48/50J6200AW"

Tizen werkt eigenlijk best prima, Netflix en Youtube lopen prima, dat zijn apps die ik vooral gebruik. AndroidTV was in het begin nogal zwaar buggy, maar dat schijnt nu minder te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door test_slang_776 op 23-06-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyhh
Thanks voor alle hulp, ik ben uiteindelijk voor de UE50J6200 gegaan, simpelweg omdat deze vergeleken met de 48 inch variant danwel goedkoper ofwel even duur is. Teruglezend in het topic van Willems, blijkt dat er een verschil in panel bestaat. Hopelijk blijft de kwaliteit gewoon goed, anders nog maar gewoon inwisselen voor de 48 inch variant..

Wat betreft audio set ben ik boven mijn budget gegaan (alhoewel de pakketprijs beperkt bleef) door voor de HW-K470 te gaan. Ik stond in de MM, en de Bose Solo 5 viel enorm tegen. Dit Samsung setje gaf enorm geluid, en heeft 'draadloos' surround speakers. Het enige wat jammer is, is dat beschreven staat dat de TV geen bluetooth heeft, maar optisch is altijd 'beter'.

Bedankt voor alle hulp!