Toon posts:

Asus P2BF & PIII????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Welke processor kun je maximaal kwijt op een ASUS P2BF (Met de BX-chipset)
Khad gehoopt op een P3-800... science fiction? Die P2-400 maakt me het leven zuur :-(

Indien mogelijk, kan ik die processor er gewoon opklikken of heb ik nog een soort van adapter nodig? En als het niet teveel is gevraagd: hoe zit het met de jumpers?

Thanx!
Rick

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is echt al heel vaak langs gekomen... Na een bios update kunnen alle 100 MHz P3's erop, evt met een slotket (of hoe zo'n ding dan ook heet ;) )

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 19:16

Foxz

343 Guilty Spark

Mmh interessant:), ik heb er zelf namelijk ook één en wist dat helemaal niet:D. Heb het wel een aantal keer gevraagd, maar nooit dit antwoord gekregen. Welke bios-update moet je dan hebben als ik vragen mag?

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

De laatste voor de P2BF misschien :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op maandag 25 juni 2001 22:30 schreef Foxz het volgende:
Mmh interessant:), ik heb er zelf namelijk ook één en wist dat helemaal niet:D. Heb het wel een aantal keer gevraagd, maar nooit dit antwoord gekregen. Welke bios-update moet je dan hebben als ik vragen mag?
Pak maar gewoon de laatste lijkt me. Dan zit je altijd goed.

* anthonov is een P2B-F bezitter die zijn moederbord beledigt met een Cel466@525

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Volgens mij gaat het voltage niet laag genoeg, tenminste, ik krijg het met geen mogelijkheid laag genoeg voor de coppermine cores van nu.

Music Addicted

Verwijderd

p3 850 is ook mogelijkheid, of zelfs een 1 gig (100fsb) en anders een celeron 600 of 633 die je op 100 fsb zet :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Het hangt van de leeftijd van je P2B-F af of je er een coppermine op kan zetten, dit ivm de gebruikte voltage regulator. Het is gewoon een kwestie van proberen.

Je kan het niet zien aan de revisienummer.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Zou eerst ff in je handleidingkje kijken of je voltage laag genoeg kan (1,65v?)

Music Addicted

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Op dinsdag 26 juni 2001 11:53 schreef Boekster het volgende:
Zou eerst ff in je handleidingkje kijken of je voltage laag genoeg kan (1,65v?)
Dat zul je in de handleiding niet vinden.

Een methode:

1. Neem een FC-PGA CPU en een slotkey adaptor met voltage jumpers (bv. ASUS S370).
2. Zet de voltage jumpers of default.
3. Stop de CPU erin en kijk of het werkt.
4. Doettie helemaal nix, dan ondersteunt ie de Vcore van de CPU niet.
5. Zet de voltage jumpers op 1.8V (dat is het minimum) en draaien maar.

Bij mijn P2B heb ik trouwens eerst effe naar de VRM gekeken. Die zit op het gewone P2B bij de voedingsconnector in de buurt van 2 spoelen. Het type is iets van HIP6004xxx of HIP6019xxx met xxx = CB, ACB of BCB. Alleen de BCB kan de Vcore voor coppermines leveren, de andere 2 gaan niet lager dan 1.8V. Of deze VRM ook op het P2B-F gebruikt wordt weet ik niet, maar het lijkt me wel.

Overigens is die 1.8V nog binnen de tolerantie voor PIII CPUs die normaliter op 1.7V lopen.

Ondersteunt de VRM wel Coppermines, kun je ook slot 1 CPU's nemen.

Heb je een SB Live! aan boord, moet je daarvan ook de laatste drivers installeren i.v.m. de Coppermine CPU.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BX-chipset kan ook een PIII-EB aan. Officieel ondersteunt de bx maximaal 100fsb maar zowel mijn Abit BX6 rev.2 als BE6 hebben geen probleem met een PIII-EB die standaard op 133fsb lopen.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Een PIII-EB versie zou ik afraden omdat:

- De BX chipset niet gegarandeerd is te lopen op 133 MHz.
- De AGP bus gaat naar 89 MHz, niet elke videokaart is daar blij mee.
- Ik verschillende verhalen gelezen heb van mensen met een P2B die niet aan de praat was te krijgen met een PIII-EB versie. Het kan zijn dat BIOS deze CPU's niet ondersteunt. Wat meestal wel werkte was een PIII-E versie en dan overclocked tot 133 MHz.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1