verbonden, niet verbonden, verbonden, niet verbonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 785263

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb voor mijn zoon mijn oude computer geformatteerd en terug gezet naar hoe ik hem destijds kocht.
Hij draait op windows xp.
Ik heb draadloos internet op die computer met een dongel. Ik kan niet echt op internet omdat rechts onder op de taalbalk staat; "Verbinding uitstekend" en drie seconde later "geen verbinding' drie seconde later "verbinding uitstekend" drie seconde later "geen verbinding" etc. etc.
Weet iemand waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het lijkt in eerste instantie een driver probleem ?

Maak eens een Linux live USB en boot eens hiermee op en test je verbinding ? Als deze geen problemen heeft, dan is het een driver issue. Als deze ook problemen geeft is het waarschijnlijk hardware/bekabeling of een routing instelling.

PS : iemand nu nog XP als OS serveren is wel heel erg lelijk, installeer dan gelijk Ubuntu of Linux Mint of iets soortgelijks ?

[ Voor 7% gewijzigd door Breezers op 23-06-2016 09:23 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je de dongel ook op een andere PC/laptop getest? Wanneer je geen problemen ondervindt op een andere machine dan heb je de dongle al uitgesloten als veroorzaker. Dan kan het inderdaad een slechte driver zijn of een verrotte USB poort. Wellicht een andere USB poort proberen mocht de aanwezig zijn op die computer...

Geef anders even wat informatie over de dongle :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dongel heeft het altijd gedaan totdat ik de computer geformatteerd heb. Het merk is technicolor TG122N via programma van ralinktech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

In dat geval zou ik eens kritisch kijken naar de drivers van de dongle of naar de USB drivers. Heb je de meest recente drivers van het moederbord geïnstalleerd? En van de dongle?

En heb je bij het installeren van de dongle nog aanvullende software geïnstalleerd? Zoals verbindingssoftware van de fabrikant van de dongle? Zo ja, gooi die er eens af en laat Windows het zelf regelen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:11

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Knipperlicht... aan, uit, aan, uit... ;)

Even serieus, dit ruikt naar een driver probleempje. Probeer ook eens een andere netwerk adapter om dingen uit te sluiten.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de computer compleet geformatteerd, recovery cd's geinstalleerd en daarna de software van de dongel geinstalleerd. Hij draait onder XP dus ik denk niet dat er upgrades op dit systeem zitten. Ik zal de software van die dongel er even af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Ralink Tech is in 2011 overgenomen door MediaTek, maar op die website kom ik de drivers niet tegen.

Zo te lezen is de Technicolor TG122N hetzelfde als de Thompson RTL8192SU en via Realtek kan je daar nog drivers voor downloaden :

http://www.realtek.com.tw...Down=false&Downloads=true

Utility and Driver Auto Installation Program
(Support Win2K/XP/Vista/Win7)(Install Shield v1.00.0187)

XPVista=v1084.53.0809.2011

19-4-2012

[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 23-06-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klopt die heb ook geinstalleerd. Ik heb ook nog de originele cd-rom erbij.

Ik heb nu dat programma verwijderd en zonder dat programma de dongel te laten functioneren. Hij vindt het signaal van de router wel maar als ik de netwerksleutel in gevoerd heb geeft hij deze melding;

het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn.U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCI tekens dan wel 10 of 26 hexidecimale tekens op te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Heb je wel de juiste beveiligingsprotocol ingesteld? En ondersteunt jouw dongle WPA(2), er van uitgaande dat op jouw router een WPA(2) beveiligingsprotocollen staat ingesteld? Ik vermoed van wel omdat deze eerder wel heeft gewerkt. Dan is het een kwestie van het juiste protocol kiezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Han op 23-06-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan zal dat het probleem zijn. Gisteren deed hij het nog gewoon maar omdat de computer erg [lees errrrrg
] traag was heb ik hem geformatteerd.
Hoe moet ik dat protocol kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Dat doet je usb stick normaal gesproken standaard als je de configuratie via windows laat verlopen, Echter sommige oudere sticks kunnen er niet mee overweg waardoor je ook een knipperlicht krijgt (maar gezien het wel werkte voor de her installatie lijkt me dit niet het probleem). Als je er een apart programma voor gebruikt, kan het zijn dat je daar de juiste instellingen moet kiezen. Let dan ook op WPA en het encryptie type wat je bij sommige nog appart kan kiezen tussen AES en TKIP. Waarschijnlijk moet je daar AES hebben.

Maar zoals meerdere al aangeven, pas HEEL erg op met een XP machine online. het is een groot risico omdat lekken in windows niet meer gepatched worden. Hierdoor kan het dus al zijn dat je vrij snel rotzooi er op krijgt... en dat niet alleen, als de windows XP machine is besmet kan die ook gebruikt worden om de andere computers in huis aan te vallen (en dan heb je dus geen firewall van je modem/router er meer tussen).

Windows xp offline gebruiken, prima maar pas op onine (heb er hier zelf ook nog 2 welke ik heel af en toe gebruik, maar die staan wel in een appart Vlan en achter een firewall, afgezonderd van de rest van het netwerk om deze reden).

Ga er zeker geen online betalingen /bankieren meer op doen want dat is vragen om ellende (al neem ik niet aan dat je zoon dit snel zal doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Heb je eigenlijk wel Service Pack 3 geïnstalleerd en alle updates gedraaid ? WPA2 ondersteuning kwam volgens mij pas in SP3 en zelfs die had nog een extra patch nodig voor deze ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb het idee dat ik xp niet meer kan updaten. Met een vaste internet verbinding lukte dat niet. Nu draait de computer met de basis xp zonder udates. Is er een mogelijkheid om xp om te zetten naar windows 7 oid.
Voor het formatteren deed alles het nog, maar dar zaten alle update's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Je zou een register tweak kunnen doen zodat je XP installatie als PoS wordt gezien. Je kan dan iig tot 2019 blijven updaten:

code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\WPA\PosReady]

"Installed"=dword:00000001

Dit kun je in een tekstbestandje zetten, daarna even de extensie aanpassen naar .reg en uitvoeren. Werkt dit niet kun je de aanpassing natuurlijk ook handmatig doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 12:31
Verlies je verbinding met je netwerk of verlies je verbinding met je USB dongle? Als in: is je USB-poort niet verrot? Aangezien het een oud systeem (XP?) betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
XP kaal geïnstalleerd zonder een enkele update of service pack, op een oude PC met een USB WiFi stick met de bedoeling om deze aan het internet te hangen ...... :X

Gooi die troep weg, installeer Linux of koop ergens een licentie voor een moderne (wel ondersteund OS) en als je toch bezig bent, koop dan ook een fatsoenlijke antivirus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik gooi xp eraf en installeer linux mint. kijken of het me dan lukt om verbinding te krijgen. Kan mijn zoon lekker met linux klooien. Ik kan altijd weer terug naar xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alles eraf gegooid en linux mint 17.1 geïnstalleerd. Ik kan alleen in de veilige modus maar Internet doet het :-) maarrrr; Linux start alleen vanaf de cd rom op en niet gewoon via de harde schrijf. Ik heb de boot in de setup al veranderd maar geen resultaat. Wiet weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 17:42
als je hem geinstalleert hebt en hij boot niet via de schijf dan heb je de bootloader niet goed ingesteld. Makkelijkste wat je kan doen is installeren met mint en mint gewoon de hele schijf geven en laten beheren. Dan zou automagisch de boot gewoon goed ingesteld moeten worden. Niet kiezen dan dus voor dual-boot opties.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Anoniem: 785263 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:43:
Ik heb alles eraf gegooid en linux mint 17.1 geïnstalleerd. Ik kan alleen in de veilige modus maar Internet doet het :-) maarrrr; Linux start alleen vanaf de cd rom op en niet gewoon via de harde schrijf. Ik heb de boot in de setup al veranderd maar geen resultaat. Wiet weet wat ik fout doe?
Tijdens de installatie kreeg je diverse opties waar Linux Mint op geinstalleerd moest worden.
Waarschijnlijk heb je niet de juiste partitie gekozen of is er nog een bestaande bootpartitie of recovery partitie die in de weg zit.

Voer nogmaals de installatie uit en laat of Linux Mint de installatie doen door de optie "wis schijf en installeer Linux Mint te kiezen of de optie "Iets anders"om de bestaande partities te verwijderen en een nieuwe primaire partitie aan te maken.

p,s: hier is de NL handleiding:

https://www.linuxmint.com...e/Cinnamon/dutch_17.3.pdf

how-to partities handmatig verwijderen/aanmaken:

https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=122276

[ Voor 5% gewijzigd door Breezers op 25-06-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 785263 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:04:
[...]
Ik kan altijd weer terug naar xp.
Nee. Je kunt voor een computer dat aan het internet hangt nooit meer terug naar XP. De meest ranzige beveiligingslekken die boven water komen worden niet meer gedicht. Ieder willekeurige scriptkiddie die op internet een scan doet een XP-bakken vindt kan erin en doen wat hij wil. Meestal is dat zooi dat jouw computer deel maakt van een zombienet, waarmee dingen als DDoS en spam mee uitgehaald kunnen worden. Het zou zelfs kunnen dat dat afgelopen keer gebeurd is en dat je PC daarom te traag geworden leek :o

Drie opties:
1) upgraden naar ondersteunde versie van Windows. Windows 7 is nu nog te doen, maar gezien hoe MS mensen naar 10 zit te dwingen zou ik het aan een leek niet meer aanraden. Upgrade naar Windows 10 dus.
2) een ander actuele OS (bijv Linux-variant) erop.
3) XP erop en zorgen dat het nooit aan een internetverbinding hangt.
(4) als 1 en 2 niet lukken en 3 onwenselijk is: nieuwe PC kopen waar een modern OS bij aanschaf al op geinstalleerd staat)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1