Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Mijn vraag:
Mijn iPhone 5s van 2,5 jaar oud valt sinds dit weekend spontaan uit, gevoelsmatig bij hogere temperaturen. Vooral als ik m in mijn broekzak heb, of als ie op een wat warmere plek ligt.

Bij vliegtuigstand en op de koude vloer (bijv. als ik slaap), blijft de telefoon wel gewoon aan.

Batterij-indicator geeft niet altijd de juiste waarde aan. Soms ineens een drop van 80 naar 30 % etc.

Vreemd genoeg is een SIM card wel gewoon unlocked als ik de telefoon weer opstart. Gewone PIN code is uiteraard wel nodig.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
iOS 9, laatste versie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De telefoon wat langere tijd uit laten staan. Diagnostische info opgezocht, kan ik geen chocolade van maken en ook Google geeft niet veel hits. Wel dat deze melding vaak in iOS 8 voor kwam, maar was opgelost in iOS 9.

Een half jaar geleden heb ik zelf een nieuwe batterij geplaatst mbv video-instructies, heeft hierna naar volle tevredenheid gewerkt.

Behalve de onverwachte uitval, werkt alles nog wel gewoon aan de telefoon.

Zou een fabrieksreset nog helpen, of gaat hier echt om hardware?

Beste antwoord (via GoeiedagEem op 28-06-2016 20:42)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:52

SuBBaSS

-has Ryzen

Wamte kan duiden op (te) snelle ontlading. Als de externe temperatuur te hoog wordt schakelt een iphone zichzelf ook uit, maar dan altijd wel met een boodschap erbij.
Het kan lastig worden als hij zomaar uitvalt maar wellicht heeft het zin je batterij eens te calibreren:
- Gebruik hem tot hij helemaal leeg is en uitvalt.
- Laad hem (ononderbroken) op tot 100%.
- Restart hem met de sleep/wake en homebutton die je ingedrukt houdt tot je het apple logo op het scherm ziet (met die combi het toestel geforceerd herstarten kan sowieso geen kwaad en lost ook nog wel eens "hikken" op.

Kan natuurlijk ook zijn dat je een kwalitatief uitermate teleurstellende batterij hebt gekocht die er na een half jaar al de brui aan geeft. Helaas zijn daarmee je kansen om hem bij/door Apple na te laten kijken wel verspeeld (then again: garantie had je toch al niet meer).

Verder ook goed om te kijken via instellingen>batterij (pagina even laten laden) naar welke apps eventueel grootverbruikers zijn. App verwijderen en opnieuw installeren mocht dat het geval zijn.

Mocht dat niets opleveren; herstellen via itunes op een computer (eerst backup maken) dmv. dezelfde knoppen als bovenstaand, maar nu ingedrukt houden tot een itunes logo met een kabeltje op het scherm van je iphone verschijnt). Vervolgens herstellen en herstellen en bijwerken.
Als hij dan klaar is zou ik eerst geen backup terugzetten en een bepaalde tijd proberen of het beter is/gaat. Daarna kun je de backup evt. terugzetten en hopen dat het probleem niet daarin zat. ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:52

SuBBaSS

-has Ryzen

Wamte kan duiden op (te) snelle ontlading. Als de externe temperatuur te hoog wordt schakelt een iphone zichzelf ook uit, maar dan altijd wel met een boodschap erbij.
Het kan lastig worden als hij zomaar uitvalt maar wellicht heeft het zin je batterij eens te calibreren:
- Gebruik hem tot hij helemaal leeg is en uitvalt.
- Laad hem (ononderbroken) op tot 100%.
- Restart hem met de sleep/wake en homebutton die je ingedrukt houdt tot je het apple logo op het scherm ziet (met die combi het toestel geforceerd herstarten kan sowieso geen kwaad en lost ook nog wel eens "hikken" op.

Kan natuurlijk ook zijn dat je een kwalitatief uitermate teleurstellende batterij hebt gekocht die er na een half jaar al de brui aan geeft. Helaas zijn daarmee je kansen om hem bij/door Apple na te laten kijken wel verspeeld (then again: garantie had je toch al niet meer).

Verder ook goed om te kijken via instellingen>batterij (pagina even laten laden) naar welke apps eventueel grootverbruikers zijn. App verwijderen en opnieuw installeren mocht dat het geval zijn.

Mocht dat niets opleveren; herstellen via itunes op een computer (eerst backup maken) dmv. dezelfde knoppen als bovenstaand, maar nu ingedrukt houden tot een itunes logo met een kabeltje op het scherm van je iphone verschijnt). Vervolgens herstellen en herstellen en bijwerken.
Als hij dan klaar is zou ik eerst geen backup terugzetten en een bepaalde tijd proberen of het beter is/gaat. Daarna kun je de backup evt. terugzetten en hopen dat het probleem niet daarin zat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Thx voor je zeer duidelijke antwoord. Ik heb een aantal stappen geprobeerd, nog geen soelaas. Inmiddels een nieuwe batterij besteld. Wordt vervolgd...

Ondertussen wel een nieuwe telefoon gekocht, werd helemaal gek van de uitval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ik heb vandaag een nieuwe batterij geplaatst en hiermee lijkt het euvel te zijn verholpen. Denk inderdaad dat de vorige batterij een maandagmorgenmodel is geweest.