Sinds vandaag doet mijn pc raar. Hij startte vanuit het niets opnieuw op. Dat herhaalde zich, waarbij de tijd ertussen steeds korter werd tot hij uiteindelijk in een loop terechtkwam. Na een uur wachten bleef hij een minuut aan, waarna het weer op dezelfde manier op een bootloop uitliep.
Het viel me op dat de bios-instellingen tussendoor tot twee keer toe gereset waren. Dat zie ik direct want ik heb het splashscreen uitgezet en dat kwam opeens weer tevoorschijn.
De pc is een half jaar oud en heeft altijd goed gewerkt, ook onder zware belasting. Het moederbord is halverwege onder garantie vervangen na een mislukte bios-update.
Ik heb al heel veel geprobeerd en gediagnosticeerd:
- moederbord geeft geen foutmelding (geen storingsleds)
- geheugen verwijderd en teruggeplaatst zonder effect
- alle bekabeling opnieuw aangesloten
- pc zit aangesloten op een geaard stopcontact
- power- en resetbutton gecontroleerd
Er ligt hier een andere tijdelijk geleende voeding maar daarmee kan ik helaas niet testen omdat de molex-kabel mist voor de fancontroller en Kraken waterkoeling.
Wat kan hier het probleem zijn?
Specificaties:
Het viel me op dat de bios-instellingen tussendoor tot twee keer toe gereset waren. Dat zie ik direct want ik heb het splashscreen uitgezet en dat kwam opeens weer tevoorschijn.
De pc is een half jaar oud en heeft altijd goed gewerkt, ook onder zware belasting. Het moederbord is halverwege onder garantie vervangen na een mislukte bios-update.
Ik heb al heel veel geprobeerd en gediagnosticeerd:
- moederbord geeft geen foutmelding (geen storingsleds)
- geheugen verwijderd en teruggeplaatst zonder effect
- alle bekabeling opnieuw aangesloten
- pc zit aangesloten op een geaard stopcontact
- power- en resetbutton gecontroleerd
Er ligt hier een andere tijdelijk geleende voeding maar daarmee kan ik helaas niet testen omdat de molex-kabel mist voor de fancontroller en Kraken waterkoeling.
Wat kan hier het probleem zijn?
Specificaties:
Apparticle SharePoint | Apps | Articles