Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onderdelen gekocht, kijken of het past!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond allemaal.

Ik heb zojuist een pc samengesteld en die ga ik morgen met een vriend in elkaar zetten en installeren (hij meer dan ik haha)

Ik heb een vraag, wat is jullie mening hierover?

1.SSD 240GB
2. Videokaart: nVidia GTX 780
3. Western digitial blue (1Tera) - https://www.afuture.nl/productview.php?productID=399215
4. 4GB werkgeheugen - https://www.afuture.nl/productview.php?productID=399467
Deze ga ik naar 16gb doen volgende maand
5. Voeding - Sharkoon WPM 600 Bronze - https://www.afuture.nl/productview.php?productID=1954807
6. Moederbord: asrock - https://www.afuture.nl/productview.php?productID=3366740
7. Processor - AMD Athlon X4 845 - https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4872167

Zal deze beejte goed genoeg voor :

World of warcraft en andere games zijn?

Verwijderd

Mijn mening is dat je belangrijke details van de hardware achterwege laat, voor hetzelfde heb je een IDE ipv SATA SSD gekocht.

Idem voor het geheugen, 4GB is leuk maar hoe snel?

Een Asrock moederbord... welke dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 21:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:35:
Mijn mening is dat je belangrijke details van de hardware achterwege laat, voor hetzelfde heb je een IDE ipv SATA SSD gekocht.

Idem voor het geheugen, 4GB is leuk maar hoe snel?

Een Asrock moederbord... welke dan?
Er staan toch allemaal links naar het product bij, of begin ik nu te hallucineren.

Anyhow - ja dat gaat passen. En nadat je je geheugen hebt geupgrade, nog even investeren in een SSD. Dat kan al voor een euro of 60 en maakt een werels van verschil. Daarvan opstarten, en je systeem voelt 10x zo soepel aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 21:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:55:
[...]

Er staan toch allemaal links naar het product bij, of begin ik nu te hallucineren.

Anyhow - ja dat gaat passen. En nadat je je geheugen hebt geupgrade, nog even investeren in een SSD. Dat kan al voor een euro of 60 en maakt een werels van verschil. Daarvan opstarten, en je systeem voelt 10x zo soepel aan.
In de OP staat toch echt een 240GB SSD vermeld.

En denk je dat ik de moeite neem om alle linkjes te checken omdat TS nieuw is en niet helemaal weet hoe het hier werkt?

Welkom op GoT overigens TopicStarter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 22:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:01:
[...]
In de OP staat toch echt een 240GB SSD vermeld.

En denk je dat ik de moeite neem om alle linkjes te checken omdat TS nieuw is en niet helemaal weet hoe het hier werkt?

Welkom op GoT overigens TopicStarter.
Je hebt helemaal gelijk, ik was zo verblind door de WD Blue dat ik over punt 1 heenlees. Das nog best een prestatie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een GTX780 van een onbekend merk terwijl je met wat goed zoeken een GTX980 erin kan hangen; niet alleen is de 980 een stukje sneller maar de 780 ondersteunt geen DX12 dus je hebt nu al kans dat je een berg met toekomstige games al niet kan spelen.

Je voeding is "bagger"; de mensen die op Tweakers er iets over zeggen, geven duidelijk aan dat er geen constante stroom geleverd wordt door dat ding. Of het voor mij/jou interessant is, moet je zelf weten.

Geen idee wat de hele opstelling kan/mag kosten maar reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 is waarschijnlijk een goede concurrent qua prestaties & geld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:10:
Een GTX780 van een onbekend merk terwijl je met wat goed zoeken een GTX980 erin kan hangen; niet alleen is de 980 een stukje sneller maar de 780 ondersteunt geen DX12 dus je hebt nu al kans dat je een berg met toekomstige games al niet kan spelen.

Je voeding is "bagger"; de mensen die op Tweakers er iets over zeggen, geven duidelijk aan dat er geen constante stroom geleverd wordt door dat ding. Of het voor mij/jou interessant is, moet je zelf weten.

Geen idee wat de hele opstelling kan/mag kosten maar reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 is waarschijnlijk een goede concurrent qua prestaties & geld.
Gezien er geen linkjes bij de SSD en GPU staan gok ik dat die overkomen uit een oude pc/2ehands zijn. Dan is het wellicht een stuk logischer kwa prijs

Verwijderd

Het systeem is niet lekker in balans.
De cpu zal de videokaart bottleknekken in gpu bound games.
De cpu heeft tov Intel een vrij trage singlecore snelheid en dat is nou juist iets wat je in WOW niet wil hebben dus heb je ook prestatieverlies.
Matige voeding. Je had beter een goede 450w kunnen kopen.

Wat ik uit je OP haal is dat je de onderdelen al hebt en je nu om advies komt vragen. Beetje mosterd na de maaltijd.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 17:14
Het geheugen is So-dimm en het bordje pakt toch alleen sd-ram of zit ik ergens overheen te lezen?

Gelukkig zijn ze bij afuture niet moeilijk met retourneren.

[ Voor 24% gewijzigd door Clifdon op 22-06-2016 22:40 ]

Always look on the bright side of life.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je hebt dit al gekocht en gaat nu vragen of het ooit kan werken?...
Antwoord: nope, SODIMM geheugen kan je alleen met een hamer in dit moederbord laten passen en uiteraard werkt het dan niet meer ;)
Was beter geweest als je een topic had geopend voordat je het kocht, we kunnen er nu toch niets meer aan veranderen namelijk...

Fixing things to the breaking point...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 12:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Even wat hoofdletters uit de titel gehaald.

Verwijderd

Clifdon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:39:
Het geheugen is So-dimm en het bordje pakt toch alleen sd-ram of zit ik ergens overheen te lezen?

Gelukkig zijn ze bij afuture niet moeilijk met retourneren.
Pfoe, weer ergens overheen gekeken, verdomd, je hebt gelijk. Dat gaat natuurlijk niet passen.
Pagina: 1