Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verbinding te langzaam voor online tv kijken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koenejk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 10:29
Situatie:
PC op zolder (i5, 16gb geheugen, SSD480gb, 4gb videokaart GeForce gtx970) met 2 schermen: 1x hdmi Asus 24 inch en 1x Ilyama 17inch.
Verbinding: bekabeld.
Snelheid verbinding: download 94.78 / upload 15.47 / pin: 16

Vraag: tv-kijken online (Ziggo) blijft wat traag of hapert soms. Ik kan niet achterhalen waar het aan ligt. Kan me niet voorstellen dat de verbinding te langzaam is.
Zou het dat toch zijn? Hoe ontdek ik dat?

Wat zou het anders kunnen zijn en wat doe ik om daar achter te komen.

Geprobeerd:
- andere browser (3 browsers geprobeerd), geen verschil.
- op andere momenten (laat in avond, ochtend vroeg) geen verschil
- ook maakt het geen verschil of ik het windowtje van tv-kijken op het 24inch scherm of 17inch scherm zet.

bedankt alvast voor het meedenken.

Alle reacties

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Helaas ontkom je zoals zovelen onder ons niet aan de bufferproblemen, low quality, uitzendingen die je ineens niet mag kijken enz enz. Ziggo heeft hie al jaren last van. Met de IE browser de minste problemen, maar toch problemen. Ziggo geeft de schuld aan het gebruik van MS Silverlight onderdelen, maar veranderen doen ze t niet helaas.

Beter op je android tablet kijken, die heeft daar geen last van.

Overigens zelfde hardware hier ;)

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 22-06-2016 21:08 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• koenejk
ok. dank voor je reactie. Tenminste.. ;-). Zou balen zijn als er niets aan te doen is..
Had gehoopt dat een nieuwe pc en goede bekabelde verbinding dit toch wel aan zou kunnen..

(Zelfde hardware; ook best-buy? :-)

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Globaal de zelfde hardware. i5 4690k @ 4500Mhz, Gigabyte z97 SOC Force, 8GB 2133c7 ram, GiBy 970 G1 gaming @1500Mhz en een 480gb patriot SSD. Al met al maakt het geen drol uit, snachts heb je vaak beter beeld dan overdag, zou kunnen duiden op een capaciteit probleem. Het is helaas al jaren zo....

[ Voor 35% gewijzigd door millman op 23-06-2016 02:20 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb die problemen ook 300/30 (snelste ziggo verbinding voor particulieren), sneller verbinding gaar dus niet helpen.

Weg

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Als het om de horizon TV site van ziggo zelf gaat... dat werkt alleen goed in Internet explorer (met silverlight). Firefox ondersteunt het in theorie wel, maar daar heb je vaak last van bufferings problemen.

Daarnaast zelfs in internet explorer loopt het soms niet goed, vooral als het waarschijnlijk wat drukker is (bijvoorbeeld ziggo sport tijdens de F1 loopt regelmatig vast).

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Android loopt wel goed? Wat als je test in een Android emulator onder Windows?

• VVV-007
Gadgeteer schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:24:
Android loopt wel goed? Wat als je test in een Android emulator onder Windows?
Laatste keer dat ik keek werkte de horizon app van ziggo niet in een emulator...... kan inmiddels anders zijn, maar vrees van niet.

• koenejk
dank voor de reacties.

Nee, met android emulator werkt ie (bij mij) idd ook niet.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
koenejk schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:31:
dank voor de reacties.

Nee, met android emulator werkt ie (bij mij) idd ook niet.
VVV-007 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Laatste keer dat ik keek werkte de horizon app van ziggo niet in een emulator...... kan inmiddels anders zijn, maar vrees van niet.
Hmm.. sorry, had het zelf ook niet getest, had verwacht dat het wel zou kunnen

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

VVV-007 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 06:37:
Als het om de horizon TV site van ziggo zelf gaat... dat werkt alleen goed in Internet explorer (met silverlight). Firefox ondersteunt het in theorie wel, maar daar heb je vaak last van bufferings problemen.

Daarnaast zelfs in internet explorer loopt het soms niet goed, vooral als het waarschijnlijk wat drukker is (bijvoorbeeld ziggo sport tijdens de F1 loopt regelmatig vast).
precies dit.. hoewel IE het beste resultaat geeft is het ook dan nog vaak ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Tablet en chromecast ding is mss wel oplossing

• VVV-007
millman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:50:
Tablet en chromecast ding is mss wel oplossing
Zelfs daarop vliegt hij er soms uit, met name goed merkbaar bij bijvoorbeeld ziggo sport tijdens de F1.

Zelf merk ik weinig problemen tijdens rustige tijden, dan loopt het allemaal wel aardig door (zolang je maar IE gebruikt...). heel af en toe een buffer en dus even wachten (ondanks de 200mbps verbinding en lan kabel naar de PC). Maar tijdens shows waarvan je kunt verwachten dat die populair zijn en het dus misschien wel drukker is op horizon tv, dan kan het echt drama zijn. Als TS hetzelfde ervaart ligt het dus niet aan zijn opstelling maar gewoon aan de dienst. Heb je altijd problemen, dan kun je er eens naar kijken. Horizon TV heeft niet veel bandbreedte nodig overigens, het werkt zelfs al over een 2mbps ADSL lijn, al krijg je dan wel SD beeld (net als netflix), maar verder werkt dat hetzelfde als op de 200 mbps lijn (alleen krijg je daar dus wel HD beeld op).

• koenejk
thnx ppl.
Ligt idd niet aan de hardware/opstelling, dat had ik ook niet gedacht eigenlijk nee.
Conclusie; t Ligt gewoon aan de beperkingen van de provider.
Ik merk nu idd dat het toch wel wat uitmaakt wanneer ik kijk; populaire uitzendingen (ek wedstrijden nu) gaan erg traag. Jammer.
Pagina: 1