Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB-kabel modden voor charge-only

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar wat creativiteit van jullie :+.

In de auto gebruik ik de telefoon voor flitsmeldingen en spotify. Dit vreet stroom, dus hij hangt daar aan een laadkabel. De positionering van de 12volt-naar-USB stekker is echter ongelukkig gekozen en ik kan de kabel dus niet netjes wegwerken, het hangt daar maar een beetje.

Het dashboard heeft een mooie usb-aansluiting, maar als ik die voor laad-doeleinden wil gebruiken mekkert de telefoon (en de auto) de hele tijd over het pogen tot verbinden en het mislukken daarvan. Aangezien het slopen van de aansluiting in een leasewagen niet echt een optie is, wil ik een reeds bestaande usb kabel (die je toch voor centenwerk van eBay hebt) aanpassen voor dit doel.

Wat is nu een handige manier om dit te doen? De stekker is te krap aan de binnenzijde om wat stukjes plakband over de contactpunten te friemelen, en de stekker openknippen is ook zo lelijk om te zien. Ik kan wel een charge-only kabel proberen te vinden, maar omdat de telefoon USB-C gebruikt word de spoeling ineens heel dun en de meeste zooi uit china doet er 4+ weken over om hier te komen.

Iemand een briljante notie voor mij? oOo

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zwart kabeltje nemen, die over de lengte open snijden, de specs volgen en de data kabeltjes doorknippen. Dan met zwart plakband weer dichtmaken, zie je er zo goed als niets meer van. Had je zelf toch kunnen bedenken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:53:
Zwart kabeltje nemen, die over de lengte open snijden, de specs volgen en de data kabeltjes doorknippen. Dan met zwart plakband weer dichtmaken, zie je er zo goed als niets meer van. Had je zelf toch kunnen bedenken?
Die had ik zelf ook al verzonnen, maar met tape dichtmaken is echt niet zo netjes als je het nu voordoet ;).
Bijna al mijn usb-kabels zijn ultra plat overigens, de koperdraden zitten daar niet 'los' in de hoes.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Wil je telefoon nog wel genoeg laden met een kabel met alleen +5 en gnd? Ik weet niet of het bij USB-C hetzelfde is, maar bij de andere varianten bepalen weerstanden naar de datalijnen hoeveel stroom je mag trekken uit de aansluiting.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
Zoals hierboven ook al gezegd, je kunt die datadraden niet zonder meer weghalen aangezien hier tegenwoordig zelfs voor het laden behoorlijk wat communicatie overheen gaat. Je kunt bij bijvoorbeeld Android 5 en hoger (meen ik) aangeven dat de telefoon in Charge Only modus moet draaien zodra er een USB verbinding word opgezet. Anders zijn er verschillende Kickstarter projecten geweest welke precies dit aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan AnyLink en LockedUSB.

Ik zou echter eerst even kijken of je telefoon niet in een Charge Only modus gezet kan worden zodra je de USB verbinding aansluit. Dit zou bij Android heel simpel moeten kunnen door de notification drawer bovenin omlaag te trekken en dan bij de USB verbindingsopties te kiezen voor Charge Only. Dat gaat er echter wel vanuit dat je al een USB verbinding hebt, anders zitten die instellingen daar niet ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Xudonax schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:34:
Je kunt bij bijvoorbeeld Android 5 en hoger (meen ik) aangeven dat de telefoon in Charge Only modus moet draaien zodra er een USB verbinding word opgezet.
Dat is sinds Android 6 Marshmallow, niet Android 5 Lollipop. ;)

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Als je dat kabeltje zoals @hero of time beschrijft maakt, en dan daarna netjes een sleeve op toepast met krimpkousjes is het toch netjes opgelost ? :w

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Dat is sinds Android 6 Marshmallow, niet Android 5 Lollipop. ;)
Ja, maar de poging tot verbinden werkt twee kanten uit. De auto probeert het ook steeds.

Ik zal vanavond eens een kabels pogen te midden op jouw manier :9.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:26:
Ik zal vanavond eens een kabels pogen te midden op jouw manier :9.
Kijk, dat is weer denken als een Tweaker. Wie niet waagt, wie niet wint. ;)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:58
Je hebt dit nodig? Maakt van elke USB stekker een 1A oplader. Mits natuurlijk de USB poort 1A kan leveren.
https://www.allekabels.nl/na/0/1145897/usb-20-adapter.html
Pagina: 1