Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Tijdens het spelen van zwaardere spellen (Elder Scrolls Online op High) valt de pc na enige tijd uit (reboot). Wanneer ik een FurMark GPU Stress Test uitvoer, reboot de pc op 62 graden. Problemen begonnen enkele maanden geleden, voorheen deed de PC / GPU het prima. Kaart jaar geleden tweedehands gekocht. Hoop dat jullie mij kunnen adviseren in wat te doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7 860 @ 2.93ghz
8GB ddr3
XFX HD7950
Coolermaster 620W
Asus P7H57D-V EVO

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/5clhviomz/Knipsel.png

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Software update van AMD

Alvast dank,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat is de temperatuur van de gpu?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je deze voeding?
pricewatch: Cooler Master Real Power M620

Zou ook kunnen dat deze aan zijn einde is, vrij normaal voor de leeftijd als deze net zou oud is als het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09
Inderdaad temperatuur checken. Wellicht opnieuw koelpasta aanbrengen als dit heel hoog is en je voeding nog goed is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:15
Lijkt mij een voedingprobleem. Zou ook nog aan de temperatuur van je CPU kunnen liggen, heb je die al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Thanks guys voor de support zover,

GPU idle op 41 graden.
CPU idle op 40 graden.

CPU stress test komt er gewoon goed doorheen. GPU stress test reboot dus op 62 graden.

Voeding is inderdaad vrij oud is (Cooler Master Real Power M620).

Stel het is de voeding, wat zou dan een prijs efficiënte PSU zijn voor deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 17:32

Trygve

Redacteur
Corsair CX450M zou een interessante optie zijn. Best goede prijs/kwaliteit-verhouding en kan gewoon genoeg vermogen leveren zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
En waarom zou die van hem dat in eerst instantie niet kunnen? We weten immers niet eens wat "vrij oud" is :).

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 23-06-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
En laat nu een stresstesst eens draaien voor een half uur, en kijk dan naar de temps, dus niet afsluiten of een benchmark runnen, maar echt een leuke stresstest laten lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Jongens niet elke voeding is gelijk brak heh.. Kijk eerst eens naar de temps onder load als je je game afsluit snap ik wel waarom je enkel 61 graden max ziet. Laat die game eens 10 minuten draaien en kijk dan eens. Dit lijkt me puur een geval van thermal throttling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een stresstest laten lopen via Prime95, half uurtje. Zie screenshot. Pc had geen problemen ermee, bleef goed functioneren.

Stresstest GPU reboot dus na 1 min al wanneer hij de 62 graden aantikt.

Ik zal straks de tip van Puddi Puddin even proberen.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/whlq5fixn/Knipsel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-08 19:39
Kun je de VRM temperatuur van de videokaart uitlezen?

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download eens HWMonitor:
http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.29.exe

Hiermee zie je ook gelijk je videokaart temperaturen.

Je CPU wordt dus in ieder geval niet te warm en 62 graden voor de GPU is ook normaal. Wellicht de VRM's zoals Cota aangeeft.

Verder gebruikt de videokaart het meeste stroom van jouw systeem, het kan dus dat de voeding het begeeft en daardoor de belasting niet meer aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Het probleem zit hem in de videokaart, en dan laat je temperaturen zien van de CPU tijdens een CPU stresstest......
Installeer eens heaven benchmark om de GPU te testen en lees de temperaturen uit via GPU-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Tijd helaas afwezig geweest zonder internet connectie. Ik heb in de tussentijd een nieuwe voeding in de kast gezet (Corsair VS550), maar helaas blijft het probleem zich nog steeds voordoen.

Verschillende GPU Benchmarks en GPU Stress testen gedraaid, maar pc valt uit wanneer de temperatuur van de GPU boven de 60 graden komt, dit is momenteel al na 10 seconden. Pillars of Eternity gespeeld op high / med setting, valt na 5 minuten uit.

HWMonitor op Idle:
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/jcuknzw8b/Knipsel.png

HWMonitor met Furmark draaiend (valt uit na 10 seconden, 60 graden):
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/pfj7bg1zv/Naamloos.png

Enig idee wat er nog allemaal mis kan zijn?

Alvast dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Klinkt als een stervende videokaart. Heb je de mogelijkheid om de kaart in een ander systeem te testen? Dan weet je het zeker namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat je helaas gelijk hebt Stin00. Ik ga hem testen in een ander systeem. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom heb je eigenlijk zo'n matige voeding genomen, terwijl je een goede kreeg geadviseerd welke evenveel kost?

Kan overigens ook je moederbord zijn en kan ook een temperatuur probleem zijn, niet overal zitten sensors.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 12-07-2016 23:50 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1