MSi ? Goed merk en zijn geld waard ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 784867

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb deze http://www.laptopshop.nl/...1/msi-ge62-6qc-018nl.html
op het oog.. Bij googlen kom ik niet heel veel bijzonders tegen op wat kleine dingen na. Maar bij MyCom werd aangegeven dat er de laatste tijd meer problemen zijn met MSi.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik ga hem gebruiken voor gamen en school en ik gebruik Solid Works. Dus windows, office en oa. Solid Works

Budget is max. 1200.

Wat ik al gevonden heb

Boven genoemde laptop
Of custom build bij laptopplus.nl , is met vergelijkbare specs maar net weer wat duurder
Lenovo http://www.campusshop.nl/...d-y700-15isk/details.aspx
De Asus die mij wel aansprak werd overal "afgekraakt" omdat ie zo ontzettend warm werd en service bagger is.

Mijn vraag dus..

is de genoemde MSi zijn geld waard, service beetje fatsoenlijk? OF kan ik beter voor dat geld een ander kopen ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 777161

De boven genoemde laptop is zeker niet slecht, maar moet je de laptop vaak meenemen?

Anders heb ik nog wel een leuk alternatief, de HP Pavilion 15-bc035nd.

Heeft daarbij ook nog eens 16Gb werkgeheugen. Het enige nadeel is, is dat er nog geen reviews te vinden zijn omdat de laptop 11 juni pas uitgekomen is.

Ik weet niet of je student bent maar als dat zo is kan je er nog korting op krijgen ook bij Hp en kost de laptop €1097,10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb zelf een MSI gehad (GE60 2OE) en was er niet echt over te spreken. Performance was er, maar het ding maakte veel lawaai, het touchpad was niet geweldig, het scherm was matig en de bouwkwaliteit was ook niet al te best. Het toetsenbord was aangenaam, dat wel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:42
Ik heb een GE40 van MSI gekocht iets van 1,5 jaar geleden en na een week brak er een klepje af. Viel niet binnen garantie want dat was gebruikersschade zeiden ze. Ik was het daar niet mee eens maar dan moest ik mn laptop opsturen voor 'onderzoek' afin, daar had ik geen zin in dus ik dacht 'ik betaal wel'. Men durfde 40 euro te vragen voor een frontje van de dvd drive.

De scharnieren van de laptop zijn slecht en moet ik regelmatig in elkaar klikken. Terwijl ik hem echt met handschoentjes aan gebruik bij wijzen van spreken want hij voelt echt niet degelijk aan.

Ik heb meer Msi's gezien die wel sterk en stijf aanvoelde. Maar als je de laptop vaak moet optillen en mee moet nemen zou ik zelf nooit meer een msi kopen.

Btw ik had hem via internet gekocht zonder hem ooit gezien te hebben. En had hem destijds vooral gekocht vanwege zijn processor (i7-4702mq) die handig was tijdens mijn studie. Terwijl het gewicht <2kg was. Natuurlijk moet er dan ergens ingeboet worden en dat is helaas de bouwkwaliteit geweest.

Ik zie tijdens mijn studie vooral de Asus modellen er uit springen qua bouwkwaliteit en toch een mooi design/specs. HP's zijn over het algemeen ook erg sterk maar vaak wat duurder/spec.

[ Voor 8% gewijzigd door Clifdon op 22-06-2016 20:48 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mmm oke hij gaat regelmatig mee naar school en ik wil wel beetje fatsoenlijke kwaliteit :\

Ik vind het erg lastig om een goede keus te maken ..er is zoveel met deze specs
Ik wil die i7 (eis van school minimaal i5), 1 tb HD, 128 (of meer) ssd, NVIDIA GeForce GTX 960M, of hoger, mooi scherm etc..

Eigenlijk ben ik niet merk vast.. Heb nu een HP alweer een aantal jaar.. en die is nu echt op .. Was ook simpel ding. Mijn moeder heeft een Dell XPS en die ook wel mooi , maar boven budget.

deze http://www.laptopshop.nl/...s-rog-gl552vw-cn273t.html heb ik ook nog in mijn lijstje staan..

Die HP zal ik even bekijken.. heb ik nu niet naar gekeken eerlijk gezegd..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 784867 op 22-06-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Welke opleiding/studie ga je doen als ik vragen mag? Misschien kunnen we je dan beter helpen. Anders gezegd welke programma's denk je gebruik van te maken?

Lezen...

Solidworks werkt vooral CPU based heb ik gemerkt. Als je veel render werk zal moeten doen adviseer ik je echt een I7. Zo niet dan is een I5 ook meer dan voldoende. Overigens vraag ik me af waarvoor je die 1tb HDD wil hebben. Deze zat er bij mij ook in maar kies liever voor een 250 of misschien zelfs 500gb SSD. Ik zou persoonlijk geen geld meer uit willen geven aan een HDD.

[ Voor 57% gewijzigd door Clifdon op 22-06-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Solid works (3d CAD) heet het programma.. Technische opleiding iig..

En die HP ziet er wel mooi uit.. Koeling is even vraagteken.. lijkt me vrij dunne laptop

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 784867 op 22-06-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ja ik las het in je TS. Sorry, ik zit niet altijd op te letten. Zelf doe ik de opleiding Werktuigbouwkunde. Het gebruik van solidworks valt bij ons mee. Normaal parts tekenen kan haast met elke moderne laptop.
Als je werkt in grotere assemblies of veel render werk moet doen is een krachtige CPU aan te raden.

En als we het hebben over renders vaak duurt een filmpje renderen toch wel een nacht. Dus of dat nou 8 uur of 10 uur is maakt dan ook niet zo veel meer uit.

Probleem in die prijsklasse is inderdaad dat er gigantisch veel is.

Ik denk dat je niet snel een miskoop doet. Maar als je hem uit de doos haalt beoordeel dan even of hij stijf genoeg aanvoelt om dagelijks mee te nemen.

Die laatste Asus die jij aanhaalt lijkt mij ook een mooie kandidaat. Best kans dat als ik nu iets zou moeten kopen ik daar op uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja het is idd wisselend wat we doen.. Maar het is wel prettig als het wat soepel en vlot verloopt..

Er is idd veel.. heel veel.. en dan blijf je maar wat rond zoeken.. en loop je iedere keer tegen dezelfde op.. En van sommige is veel te vinden (vooral over de nadelen) maar op de een of andere manier over die MSi heel weinig.. Die valt iig af..

Die Asus en HP zijn ook wel erg mooi.. ook prijstechnisch mooi in budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clifdon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:09:
Welke opleiding/studie ga je doen als ik vragen mag? Misschien kunnen we je dan beter helpen. Anders gezegd welke programma's denk je gebruik van te maken?

Lezen...

Solidworks werkt vooral CPU based heb ik gemerkt. Als je veel render werk zal moeten doen adviseer ik je echt een I7. Zo niet dan is een I5 ook meer dan voldoende. Overigens vraag ik me af waarvoor je die 1tb HDD wil hebben. Deze zat er bij mij ook in maar kies liever voor een 250 of misschien zelfs 500gb SSD. Ik zou persoonlijk geen geld meer uit willen geven aan een HDD.
nog even over die HD. Waarom een SSD erbij (dus 2) ipv een HD ? Los van opstartsnelheid uiteraard.. Is een SSD zoveel handiger/beter dan een standaard hd dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat antwoord kun je makkelijk vinden met inzet/google.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fietsbel, natuurlijk kan ik dat uitgebreid googlen . maar als Clilfdon dat zo in 2 zinnen neerzet waarom niet ? Hij vermeldt het specifiek vandaar dat ik er nog even naar vraag. NIet raar.. Alsof ik alleen maar alles voorgekauwd wil krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94337

Mijn MSI kon ik weggooien na 13 maanden. Viel net buiten de garantie. Zelf heb ik goede ervaringen met Asus & HP dus zou daar eerder voor gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 94337 op 22-06-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 94337 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:36:
Mijn MSI kon ik weggooien na 13 maanden. Viel net buiten de garantie.
oei.. dat is niet best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik zou voor die Asus gaan en je resterende budget eventueel in een goede tas stoppen. Daar heb je een aantal jaar plezier van plus het beschermt je laptop beter.

Ik zou niet per se nog een SSD bijplaatsen. Die GE40 die ik kocht zat een HDD van 1Tb in. Zelf heb ik daar een SSD van 250 gb naast geplaatst. Uiteindelijk heb ik de 1tb HDD er gewoon uit gehaald. Ik weet natuurlijk niet hoe groot jou files zijn die je bij je moet hebben. Maar ik kom wel uit te voeten met 250gb op mijn laptop. Films en dergelijke heb ik thuis op mijn externe HDD staan. Dat hoef ik niet elke dag mee te sjouwen.

Gewoon een persoonlijke keus natuurlijk. Maar ik merk vaak dat mensen automatisch een 1tb HDD willen hebben. Meer omdat het kan dan dat ze het nodig hebben. Met 1 250GB of 500GB SSD komen de meeste een eind.

En moet je een hoop 'slow' data bij je hebben dan is dit nog een oplossing:
https://www.dataio.nl/san...sb-3-0-flash-drive-256gb/

Windows en alle opstartende programmas wil je gewoon op een SSD hebben staan.

Toevallig net mn pc geformatteerd dus ik kan je wel vertellen wat je nodig hebt:
Windows 10 + Solidworks + Office + standaard programmatjes als vlc en dergelijke is 60Gb.
GTA V neemt 65GB voor zijn rekening. Iets om rekening mee te houden dus als je dat wilt doen.

Nog een EDIT:
Wel gek dat hier nu eigenlijk al 3 mensen zich melden met negatieve ervaringen over Msi terwijl ik dat destijds tijdens het zoeken eigenlijk niet op internet kon vinden.

Overigens in die ASUS ROG GL552VW-CN273T zit al een SSD en HDD. Tsja dan zou ik het er lekker mee doen. Persoonlijk prefereer ik een grotere SSD. Maar ik ben misschien wel een zeikerd O-) .

[ Voor 12% gewijzigd door Clifdon op 22-06-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94337

Misschien was het gewoon pech Gijs, de service afhandeling beviel mij iig niet. Dat is beter geregeld bij partijen als Dell & HP. De Asus is denk ik een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clifdon, oke.. ik ben domweg gewend om alles op mijn HD te gooien.. automatisme ?

echt nodig.. films etc. staan hier op de server thuis.. dat sleep ik niet.. als ik al eens een film meeneem dan is dat er 1 die zet ik erop en na kijken gooi ik die weer weg. Muziek etc. heb ik wel eea.

Ik zal daar nog eens over nadenken..

Edit

idd nogal grappig.. ik zoek me gek over die MSi en vind weinig.. en nu dus al meerdere mensen..

zegt mij genoeg dus die is out of the picture..

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 784867 op 22-06-2016 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:51
Dell inspiron 15 7559 misschien iets? €999,00 waarvan je 10% af kan halen als student. Krijg je een "gamelaptop" maar toch een niet al te schreeuwerig gamedesign. Verder zit er een i7 6700hq, gtx 960m 4gb gddr5, 1tb hdd, 8gb ram en een open m.2 slot waarin je eventueel een ssd in kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CCJJVV, er is nu toch een 7% aktie ? Gewoon bij Dell vragen die studentenkorting? Ik zat beetje met die SSD.. Wat gebeurt er met je garantie als je zelf er een SSD in zet.. Deze is idd ook voorbij gekomen, vooral omdat mijn moeder en zus een meer dan prima Dell laptop hebben (en goede service hebben gekregen) maar dat achteraf/zelf inbouwen van die SSD hield mij wat tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
Anoniem: 784867 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:03:
CCJJVV, er is nu toch een 7% aktie ? Gewoon bij Dell vragen die studentenkorting? Ik zat beetje met die SSD.. Wat gebeurt er met je garantie als je zelf er een SSD in zet.. Deze is idd ook voorbij gekomen, vooral omdat mijn moeder en zus een meer dan prima Dell laptop hebben (en goede service hebben gekregen) maar dat achteraf/zelf inbouwen van die SSD hield mij wat tegen
Die 7% is t/m vandaag dus dat redt je niet meer. Ik raad je aan om wat reviews te kijken dan zie je hoe makkelijk die ssd is "in te bouwen" in werkelijkheid 1 schroefje van de onderkant losschroeven en dan een schroefje voor de ssd. Voor de 10% korting moet je ff kijken in het forum Dell kortingscode in het forum aanbiedingen en kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Heb hier zelf die MSI, prima laptop.
Wordt wel warm na flink gamen dus een coolpad is wel handig, verder prima bouwkwaliteit, het is wel veel plastic maar daar is de prijs ook wel naar...
Met SSD/geheugen upgraden vervalt je garantie niet, je zal vaak wel zo'n stikkertje moeten breken en soms wil een medewerker met een slecht humeur er wel eens over klagen maar ze mogen garantie daar niet voor weigeren...
Overigens is deze MSI wel wat lastiger te openen, hele onderkant moet er af.
Niet onmogelijk, maar wel wat lastiger dan de normale laptop. Je moet aardig wat schroeven losdraaien en dan voorzichtig met een mesje of ander plat voorwerp de behuizing open bewegen.
SSD is gewoon schroefje los, SSD erin en schroefje vast daarna :)

[ Voor 59% gewijzigd door RGAT op 22-06-2016 23:46 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na wat denken kom ik uit op HP of Dell.. Van dell kan ik aan 10% studentenkorting komen én het schijnt dat je die summersale er ook bij kunt gebruiken (die is verlengd tot 29/7) dus.. dan zou ik wel korting op korting hebben.. Geen idee hoe , maar je schijnt het te kunnen stapelen..

Dus.. als dat kan , dan ga ik voor die Dell.. die is qua specs prima en dan koop ik er een ssd bij los (of met 20% accessoire korting via Dell, zetten die hem er dan ook in ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
Anoniem: 784867 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:48:
Na wat denken kom ik uit op HP of Dell.. Van dell kan ik aan 10% studentenkorting komen én het schijnt dat je die summersale er ook bij kunt gebruiken (die is verlengd tot 29/7) dus.. dan zou ik wel korting op korting hebben.. Geen idee hoe , maar je schijnt het te kunnen stapelen..

Dus.. als dat kan , dan ga ik voor die Dell.. die is qua specs prima en dan koop ik er een ssd bij los (of met 20% accessoire korting via Dell, zetten die hem er dan ook in ?)
Codes gewoon na elkaar invoeren ;)
Of ze de ssd er voor jou inzetten weet ik niet maar zie eerst maar dat je die codes krijgt O-) Let wel op dat het een m.2 ssd moet zijn als je hem naast de 1tb hdd wil zetten. Als ik me niet vergis moet het om precies te zijn een m.2 van 80mm en sata-600 pin me er echter niet op vast. En geloof me een ssd er in zitten in de Dell is echt een eitje er zijn zelfs tutorials op youtube hoe het moet vraag anders in de live-chat of Dell dat doet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TD van Dell al gesproken, die zetten hem er niet in bij aanschaf laptop. Dat zijn twee aparte processen. Dus ik koop een losse en zet hem er zelf in idd.. Zelf ben ik niet zo handig maar ik heb een broertje die daar heel handig in is en anders kom ik wel aan hulp.
Ik denk aan deze SSD pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB, deze is net zo duur als bij dell
of anders
http://accessories.euro.d...u=A8528026&mfgpid=6089248 van dell zelf met 20% studentenkorting (10% op systemen en 20% op accessoires).. Dan weet ik zeker dat hij past..

Ik moet even kopie van mijn studentenkaart maken en mijn email gegevens doorgeven van school en dan krijg ik die korting zei de man van dell. Dus dat zit wel goed.. Hoop wel dat het nog voor het weekend is.. dan heb ik hem ergens eind komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 18:56
Als ik beide codes probeer te stapelen, dan werkt er steeds maar een van de twee overigens. Had vanochtend een chat met de helpdesk en gaven me na een foto te sturen van mijn collegekaart direct een kortingscode. Maar als ik ze beide na elkaar invoer dan blijft er dus maar een staan. Nu is de site ook glitchy als de hel overigens, dus misschien dat het bij hun ergens fout zit, maar hebben anderen dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan dus even morgenochtend in de chat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
Net gesproken met de Dell chat, (deze) waardebonnen (de student en zomerkorting) kunnen niet gezamenlijk worden toegepast op een aankoop. Helaas anders was het een mooie deal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
chat is momenteel onbereikbaar en ook telefonisch kan ik ze niet te pakken krijgen..pff.. irritatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
Nee die chat is ook brak en 50/50 wel of niet bereikbaar, maar vanochtend gaven ze dus aan dat waardebonnen niet stackable zijn. Kwam net in ander topic hier over laptop ook iemand tegen die hetzelfde zei, maar voor een XPS aan 't kijken was:
Frandroid schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:31:
[...]

Ja stom, was even vergeten dat de kortingscodes niet meer stacken. Heb wel nog de 10% vip - korting, maar dan komt hij uit op ongeveer €1400. Jij nog een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
via fb chat vip code gehad.. nu nog even juiste SSD erbij bestellen en dan is het klaar.. Helaas niet stacken dus.. beetje jammer.. is toch weer 7% ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-04 15:49
Haha, ik kreeg een melding vanwege de quote. Maar nee, niet meer stackable. Ook niet door als gast te bestellen, althans, bij mij werkt dat niet. Je kan dat wel proberen: dus niet inloggen, maar als gast de laptop in je mandje leggen. Kijk anders even in dit topic.

Heb met zowel de Dell support als de FB chat van Dell gesproken en met meerdere invalshoeken geprobeerd toch de 17% korting te verkrijgen (immers, als het anderen wel lukt, is het een soort 'oneerlijke' behandeling). Is echt niet meer mogelijk nu. Bellen werkte bij mij overigens ook niet, dan kreeg ik de melding dat belservice niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
besteld inmiddels.. nu even afwachten op verificatie ? en dan leverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
Anoniem: 784867 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:42:
besteld inmiddels.. nu even afwachten op verificatie ? en dan leverdatum
Dan zal je even een kijkje moeten nemen in het Dell levertijden topic daar staat het vast en zeker.
Pagina: 1