Is het mogelijk om op basis van een IP range of lijst van IP adressen te kunnen zien of het een IP adres is van een bedrijf of van een particulier? M.a.w. zijn er ranges IPs die de providers aan bedrijven verkopen? Hoeft natuurlijk niet 100% accuraat te zijn.
Vraag
Alle reacties
Waarom zou daar onderscheid in zitten?
Verwijderd
Niet. Voorbeeldje: Als er al een bepaalde IP range gebruikt wordt voor ziggo-zakelijk, kan het nog steeds zijn dat iemand als prive persoon een ziggo zakelijk abbo heeft afgesloten.
Dat is natuurlijk een ontzettende dooddoener. Je zult aannames moeten doen, en dat geeft TS ook al zelf aan.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:43:
Niet. Voorbeeldje: Als er al een bepaalde IP range gebruikt wordt voor ziggo-zakelijk, kan het nog steeds zijn dat iemand als prive persoon een ziggo zakelijk abbo heeft afgesloten.
Hangt heel erg van de provider af. Om het voorbeeldje van Ziggo er even bij te pakken:ddofborg schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:34:
M.a.w. zijn er ranges IPs die de providers aan bedrijven verkopen? Hoeft natuurlijk niet 100% accuraat te zijn.
code:
1
2
3
4
| inetnum: 84.31.0.0 - 84.31.63.255 netname: ZIGGO-CM descr: Ziggo Consumers country: NL |
code:
1
2
3
4
5
| inetnum: 213.125.163.8 - 213.125.163.15 <snip> role: ZIGGO CO B2B address: Winschoterdiep 60 |
Ook hanteert Ziggo een duidelijk onderscheidbaar (default - bedrijven kunnen hem ongetwijfeld aan laten passen) PTR record, daar zou je het dus ook aan kunnen zien.
Maargoed, dat is Ziggo, inhoeverre je het kunt bepalen. Mocht het niet expliciet in de WHOIS of DNS-gegevens staan dan wordt het lastiger (of: meer maatwerk) - wat wil de TS eigenlijk bereiken?
Ik snap dat het niet altijd klopt. Mijn vraag is dus meer of er een manier is dat beter is dan gokken.Als er al een bepaalde IP range gebruikt wordt voor ziggo-zakelijk, kan het nog steeds zijn dat iemand als prive persoon een ziggo zakelijk abbo heeft afgesloten.
Wat is wil bereiken is dat ik aan bedrijven andere indeling van de website zou willen laten zien dan aan consumenten.wat wil de TS eigenlijk bereiken?
[ Voor 63% gewijzigd door ddofborg op 22-06-2016 19:30 ]
Dan zou ik eerder voor een pagina ervoor gaan met 2 buttons; "consumenten klik hier" "bedrijven klik hier" ofzo.ddofborg schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:26:
[...]
Ik snap dat het niet altijd klopt. Mijn vraag is dus meer of er een manier is dat beter is dan gokken.
[...]
Wat is wil bereiken is dat ik aan bedrijven andere indeling van de website zou willen laten zien dan aan consumenten.
Op basis van ipadressen ga je het niet dicht getimmerd krijgen ben ik bang.
Verwijderd
Precies. Als ik achter een (commerciële) VPN zit, kom ik echt als Base IP BV uit. Dat is een bedrijf. Maar ik ben echt een consument.....
Waarom denk je dat andere sites (van bedrijven) daar gewoon knoppen voor hebben particulier vs zakelijk? Het idee wat je hebt is leuk maar totaal niet betrouwbaar. En gok je verkeerd dan kost je dat een bezoeker omdat mensen het na een paar keer als vervelend gaan ervaren dat ze constant verkeerd op je site binnenkomen.ddofborg schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:26:
[...]
Wat is wil bereiken is dat ik aan bedrijven andere indeling van de website zou willen laten zien dan aan consumenten.
Idee van knoppen is zeker een optie. Het ging juist om het op basis van bijv. IPs te doen. Dank iedereen!
En hoe weet jij of iemand niet vanaf zijn werk voor privé doeleinden naar je site komt?....ddofborg schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:26:
Ofwel: Gewoon niet doen.
Verwijderd
Vergeet niet dat mensen thuis ook iets zakelijks kunnen doen. Of omgedraaid.ddofborg schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:43:
Idee van knoppen is zeker een optie. Het ging juist om het op basis van bijv. IPs te doen. Dank iedereen!
Pagina: 1