Welke GTX 1070 is de beste AIB kaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kuzomu
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-02 01:08
Mijn vraag

Welke GTX 1070 is tot nu toe gebleken de beste kaart te zijn. Dan heb ik het over als in overclocken, temperaturen, geluid en natuurlijk extra features.

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7 4770k
Z97X Gaming 3
8GB Ram 2000 mhz( soon 16 gb)
S340 met een 280mm radiator dus niet super veel ruimte voor GPU.
850 evo 250 gb
1TB HDD
1080p 144hz

Alle reacties

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je zelf al gezocht naar bijvoorbeeld benchmarks van de verschillende varianten?

• Kuzomu
Kawaii schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:09:
Heb je zelf al gezocht naar bijvoorbeeld benchmarks van de verschillende varianten?
Wel naar een aantal benchmarks, maar kon nog niet echt iets vinden waarbij ik alle kaarten op hetzelfde systeem of iets getest zag. Benchmarks van verschillende sites betekenen niet echt super veel aangezien ze kleine instellingen anders kunnen hebben gedaan. Ik hoopte dat er een aantal tweakers waren die al een 1070 hadden en hoe ver zij bijvoorbeeld met overclocken kwamen. Of dat jullie misschien ergens wel iets konden vinden waar veel kaarten bij stonden.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Rubentje2015 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:12:
[...]

Wel naar een aantal benchmarks, maar kon nog niet echt iets vinden waarbij ik alle kaarten op hetzelfde systeem of iets getest zag. Benchmarks van verschillende sites betekenen niet echt super veel aangezien ze kleine instellingen anders kunnen hebben gedaan. Ik hoopte dat er een aantal tweakers waren die al een 1070 hadden en hoe ver zij bijvoorbeeld met overclocken kwamen. Of dat jullie misschien ergens wel iets konden vinden waar veel kaarten bij stonden.
Overklokken komen ze allemaal tegen dezelfde limiet aan. Scheelt misschien 50Mhz tussen kaarten, niet de moeite.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Kuzomu
Jeroenneman schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:17:
[...]

Overklokken komen ze allemaal tegen dezelfde limiet aan. Scheelt misschien 50Mhz tussen kaarten, niet de moeite.
Ah hetzelfde als bij de gtx 1080s dus? Hoe zit het met welke kaarten het beste koelen en het minste geluid daarbij maken. Weet jij toevallig ook het verschil tussen de Palit Gamerock en de Palit Super Jetstream?

• Jeroenneman

Jeroenneman

Rubentje2015 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 01:33:
[...]

Ah hetzelfde als bij de gtx 1080s dus? Hoe zit het met welke kaarten het beste koelen en het minste geluid daarbij maken. Weet jij toevallig ook het verschil tussen de Palit Gamerock en de Palit Super Jetstream?
De gamerock is al getest via reviews, de super Jetstream nog niet volgens mij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Het belangrijkste is om te kijken naar geluid productie en tempraturen. En even als check het verbruik(maar 9/10 is het niet noemenswaardig.).

De andere dingen kan je aanpassen en verschild ook per game.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:36

Nemesizz

Untouchable

loki504 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:04:
Het belangrijkste is om te kijken naar geluid productie en tempraturen. En even als check het verbruik(maar 9/10 is het niet noemenswaardig.).

De andere dingen kan je aanpassen en verschild ook per game.
Maar wat ik persoonlijk dan weer mis in veel reviews zijn bijvoorbeeld temperaturen van de VRM's en dergelijke.
Ze meten in die reviews bijna altijd alleen maar de core temperature, en hoeveel geluid zo'n ding maakt (meeste tot 60ºC zijn ze stil), maar hoe warm worden die VRM's en dergelijke? hoeveel VRM fases hebben ze? (of belangrijker; de kwaliteit ervan) dat soort dingen mis ik wel vaak in die reviews.

"Who cares?!" kun je dan misschien wel denken :P maar als ik reviews bekijk van een aantal 900-serie kaarten (en Radeon 200 series) zie ik toch vaak dat problemen in dat gebied ontstaan.
Slecht gekoelde VRM's die vervolgens vroegtijdig kapot gaan "terwijl de kaart nooit warm werd" (alleen core temp gemeten en fans bleven uit doordat ie onder de 60ºC bleef).

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:46
Als je niet veel ruimte hebt voor een GPU zou ik daar zeker eerst goed naar kijken. Volgens mij was de 1000 serie alweer iets groter en dikker dan de 900 serie.

Het zou sonde zijn als je straks veel geld uit geeft aan een van deze kaarten en dat deze dan niet blijkt te passen.

Verwijderd

Jeroenneman schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:17:
[...]

Kloksnelheid bepaald de snelheid niet, dat doet de power target, kaarten met hogere power target zijn sneller, ook al is de kloksnelheid lager.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Kloksnelheid bepaald de snelheid niet, dat doet de power target, kaarten met hogere power target zijn sneller, ook al is de kloksnelheid lager.
Dan praten we over verschillen van 1 of 2 fps. Ik geef je gelijk dat er verschil in zit, maar of je daar als consument je druk over moet maken, dat betwijfel ik. Dat zie je ook terug in publicaties waarin meerdere AIB kaarten worden vergeleken: http://www.guru3d.com/art...on_g_panel_review,24.html

Op 1080p is er nog wel wat verschil te zien (maar daar ligt de framerate al zo hoog), en bij 4K zie je dat het verschil tussen de "minste" en de beste kaart 4 fps is.

En als je ze allemaal OC'ed, dan zie je dat de beste versus de slechtste kaart slechts 100 punten scheelt in 3DMark (op een score van 20K, dat is dan een verschil van 0.5%)

Dus verschil: Ja.
Relevant voor de consument: Ik zou zeggen, zeer weinig.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Maar de power target kan je toch ook aanpassen in MSI afterburner?

Verwijderd

Nee, is niet aanpasbaar, er is een standaard power target en één die OC ruimte toestaat. Bij zijn op dit moment niet aanpasbaar. Dus overklokken is op dit moment bij elke kaart volledig beperkt. nVidia staat meer niet toe. Als er een kaart komt die de beperking niet heeft zal die veel duurder zijn omdat nVidia geen garantie op de GPU geeft. Dus dan zijn eventuele kosten van een defecte GPU voor de fabrikant welke de kaart verkoopt, op dit moment heeft nog geen één fabrikant zo'n kaart uitgebracht. Dus gewoon goed kijken welke kaart de hoogste power target heeft als je de snelste wil hebben en/of wil overklokken.

• Kuzomu
Volgens mijn case heb ik met radiator nog 334mm voor mijn GPU. Dat moet meer dan genoeg zijn als het goed is, ik ben niet van plan om triple fan te gaan. Ik zat nu te denken aan de Palit Gamerock, Palit Super Jetstream Palit Gamerock Premium (weet het verschil niet zo tussen deze en de normale gamerock). Daarnaast zag ik ook de Gainward Phoenix 1070 en de Golden Sample en de GLH editie, zit hier nog verschil tussen of is het puur factory OC?
Pagina: 1