Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vakantie wifi mifi of tethering vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Hallo Allemaal
Op vakantie vind ik het wel fijn om m'n eigen wifi te hebben zodat ik niet alleen veiligheid maar ook snelheid zelf in de hand heb. (Netflix, gopro filmpjes delen etc). Nu ben ik zelf niet zo heel erg thuis in netwerken dus ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.
Alvast bedankt hiervoor!

Ik zat te denken aan een Mifi oplossing icm de Huawei e5330 (3g , 21MHz). Een prepaid sim met data ter plaatse kopen en dan kunnen er maximaal 10 apparaten meeliften op hetzelfde wifi signaal.

Maar ik heb ook nog een galaxy s5 smartphone in de kast liggen. En aangezien je met je smartphone ook een wifi spot kunt maken, vroeg ik mij af of ik die kan gebruiken ipv de Mifi. Of is de snelheid dan te beperkt voor wat ik er mee wil doen?

Ik hoop dat jullie mij in deze wat wijzer kunnen maken en adviseren.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Verwijderd

Huawei is beter.

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 16:45
Onderbouwing was leuk geweest...

Uiteraard is een oplossing die er speciaal voor gemaakt is beter, maar de S5 zal ook prima werken. 10 apparaten word dan wel wat gekheid, maar een gezin zal er prima mee kunnen werken. dat wil zeggen 4 a 5 devices maximaal. voordeel van de S5 is ook nog eens dat hij support heeft voor 4G, wat de e5330 niet heeft. Ik weet niet waar de reis naartoe moet gaan, maar daar zou je rekening mee kunnen houden. 4G is namelijk vele malen sneller dan 3G, wat voor filmpjes uploaden best handig kan zijn.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Je S5 kan het waarschijnlijk prima doen, pas alleen wel op dat er niet nog toevallig een simlock op zit ( want dan kan het zijn dat hij de andere simcards accepteerd. Aangezien je de S5 al hebt zou ik dat eerst proberen. Mocht dat nou echt niet bevallen, kun je altijd nog een mifi aanschaffen.

• Lisabella
Ergens begrijp ik de redenering "een apparaat wat ervoor gemaakt is beter is" , maar wat maakt dan echt het verschil?

De s5 is simlock vrij, daar hoef ik me gelukkig geen zorgen om te maken. En inderdaad hij kan 4g aan terwijl die goedkope van Huawei 3g heeft. Hij kost 45 euro, een 4g versie gaat al richting de 160 euro en dat vind ik voor dit doel teveel.

Er gaan maximaal 2 telefoons meeliften en een laptop, hopelijk met netflix. Dus geen 10 apparaten. Zakelijk gebruik ik tethering ook maar dat is geen streaming dus vandaar mijn topic hier.

Gebruik zal voornamelijk in Oostenrijk, Engeland, België en Frankrijk zijn, maar volgend jaar wil ik weer naar Azië.

Op een gegeven moment zal roaming binnen EU uit je eigen abonnement gaan. Ik dacht 2018? Dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden als ik een device zoals de mifi aan zou schaffen.

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 16:45
Ik zou het lekker bij een S5 houden dan, als het een spare S5 is tenminste, die kun je dan gewoon voeden met een powerbank on the road, en in ho(s)tels met een wallcharger.

De redenering een apparaat wat er voor gemaakt is, is beter, houd hier vooral stand omdat hij waarschijnlijk energiezuiniger je netwerkje opzet. maar tethering van de S5 is in dit geval ruim voldoende omdat het maar een paar clients zijn.

• Lisabella
Ik ben een beetje bang dat de batterij te warm wordt en dat ik misschien maar een paar uur ga redden op de batterij van de S5. Dus ik neig nu toch naar een apparaat wat daarvoor bedoeld is.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/430455;540475/

[ Voor 13% gewijzigd door Lisabella op 24-06-2016 13:48 ]

Pagina: 1