Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:54
2 weken geleden is tijdens het duiken in Indonesie mijn Xiaomi Yi behuizing helaas helemaal vol gelopen met zeewater. Camera zette zichzelf uit op 30 meter diepte met 3 piepjes.

Daarna heeft het geheel een week in rijst gelegen (na spoelen in kraanwater) maar helaas wil de camera helemaal niets meer doen.

Nu vind ik dit geen ramp maar ook het micro SD kaartje (Samsung 32gb) met daarop veel duikmateriaal wordt helaas niet meer herkend door mijn PC.

Het kaartje is pas in Nederland weer getest (2 weken kunnen drogen) nadat ik hem voorzichtig met alcohol heb ontdaan van een heel klein beetje corrosie wat er toch nog opgekomen is (vermoed door vocht tijdens de vlucht naar huis).

Het kaartje ziet er nu als volgt uit:
https://drive.google.com/...LZk1FbzA/view?usp=sharing

Het lijkt mij dat met name het middelste deel van het kaartje is aangetast maar ik durf dit nog niet direct wat grover schoon te maken.

Heeft iemand een idee of dit projectje nog kans van slagen heeft en zo ja hoe ik het het beste kan aanpakken nu? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

zonder een scherpe foto kan ik weinig zeggen. probeer je camera op macro-mode te zetten als dat kan.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Hopelijk is het op deze foto wat beter zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 19:09

chem

Reist de wereld rond

Je moet hem open maken en zien wat er binnenin aan de hand is. Vrijwel zeker is het kaartje einde verhaal.

Google eens naar "sd card clean sea water" ofzo.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 14:32
Het ziet er naar uit dat het vierde contactje is gecorrodeerd.

Afgelopen maand was mijn Sony Z3 ook volgelopen met zeewater, gelukkig gaf dit micro-SD kaartje geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15

KrazyJay

Nee, niet openmaken joh. Hoe kan je een micro-sdkaart openmaken?

Ik vermoed eerder dat tijdens het schrijven van data en het plotseling stoppen van de dataoverdracht het kaartje corrupt is geraakt.

Kijk eens in schijfbeheer / Disk management (als je Windows op je computer hebt) en zeg eens wat je ziet als het kaartje ingeplugd is?

Verder eigenlijk nog niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
KrazyJay schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:18:
Nee, niet openmaken joh. Hoe kan je een micro-sdkaart openmaken?

Ik vermoed eerder dat tijdens het schrijven van data en het plotseling stoppen van de dataoverdracht het kaartje corrupt is geraakt.

Kijk eens in schijfbeheer / Disk management (als je Windows op je computer hebt) en zeg eens wat je ziet als het kaartje ingeplugd is?

Verder eigenlijk nog niets doen.
Windows ziet het kaartje helaas helemaal niet meer. Hier was ik zelf ook begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15

KrazyJay

Dan proberen de contactjes te reinigen met een gummetje o.i.d. Ik denk niet dat je dat kaartje kan openmaken, dat zal allemaal wel gegoten zijn of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:28

LankHoar

Langharig tuig

Ik zit te denken aan het artikel dat laatst op T.net stond over twee sims in 1 sim tray. Aah gevonden, deze. Waarom? Het lijkt me dat een SD ook open te maken is op dezelfde wijze, en indien de chip zelf niet beschadigd is zou je wellicht met een andere SD waarvan de contactjes wel werken je data over kunnen zetten.

Natuurlijk eerst proberen deze contactjes te fiksen en uitzoeken hoe een micro SD er van binnen uit ziet, en dan met de verfbrander oefenen op een SD die toch wel stuk mag. Wellicht kan dat je helpen though, kan me voorstellen dat je wel een beetje moeite wilt doen voor je vakantiefoto's.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 19:43
Wat je ook kunt proberen is via mede-tweaker sebastius een aanvraag te doen of hij de reparatie voor je wilt uitvoeren. Gezien de GOT-video, van februari 2015 alweer, heeft hij redelijk veel ervaring met het repareren van elektronica.

Andere oplossing zou kunnen zijn het via recoverfab.com te doen. Een club in Duitsland die dit professioneel verzorgd. Via een post op dpreview zag ik een aantal mensen die hier goede ervaringen mee hebben. Prijzen zijn echter niet laag te noemen, voor de 32 gb kaart die jij hebt betaal je E289, maar dan wel met de "zekerheid" dat je je foto's terugkrijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door volkano op 22-06-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Heb zojuist na 10 minuten gummen heel voorzichtig met een naaldje over het oppervlak van het vierde contactje gevoeld. Helaas zit de corrosie niet "op" het contactje maar heeft het al wat delen van het metaal weg weten te vreten. Gummen zal dan ook weinig nut hebben helaas.

Ik ben bang dat het einde oefening is. Gelukkig ben ik wel zo slim geweest dit kaartje alleen te gebruiken tijdens het duiken dus ik heb al het andere vakantie materiaal gelukkig nog wel. Een professionele recovery gaat me dus wat te ver!

Dank voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:28

LankHoar

Langharig tuig

Jammer dat het niet makkelijk op te lossen is. Ik zou zelf de methode met de verfbrander nog proberen indien je er geen geld voor over hebt. Lekker de tweaker uithangen :p

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1