Win 10 startknop doet niets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:07
Mijn vraag
ongeveer een maand na het updaten van Windows 7 naar Windows 10 werkt de startknop ineens niet meer.
als je er op klikt gebeurt er helemaal niets, hoe los ik dit op ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64-bit Nederlandstalig, geupgraded vanaf Windows 7 Proffesional Nederlandstali

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op internet gezocht, en naar aanleiding van de tips die ik daar ben tegen gekomen heb ik :

* PC herstart
* het systeem voorzien van de nieuwste windows updates
* Cortana aan, en weer uit gezet ( stond uit, word niet gebruikt )
* een nieuw lokaal admin-account aangemaakt
* PC in tabletmode gezet en daarna weer terug

dit heeft allemaal niet mogen helpen, vele sites geven aan dat dan een herinstallatie de beste optie is, maar misschien heb ik nog een mogelijke oplossing over het hoofd gezien ?

Beste antwoord (via J-roenn op 04-07-2016 19:52)

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Om het wat makkelijker te maken, dit is de oplossing die in het bewuste topic wordt aangehaald:
1. Open Windows PowerShell als Administrator
  • druk op de Windows toets + R
  • type in "PowerShell" en druk op enter.
  • klik met de rechtermuisknop op het PowerShell icoon op de taakbalk en klik op: Open als Administrator.
2. Plak de volgende tekst in de PowerShell applicatie en druk op enter:
code:
1
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

3. Wacht tot PowerShell het commando helemaal heeft doorgevoerd (er kunnen hier wat foutmeldingen komen die je moet negeren)
Dit commando lost trouwens nog andere mogelijke problemen op zoals bv. rightclick op taskbar icons die niet werkt

[ Voor 14% gewijzigd door Darkstar op 23-06-2016 13:35 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:41
Terug naar een herstelpunt? Kijk anders even op http://home.bt.com/tech-g...-to-fix-it-11364000314532

[ Voor 73% gewijzigd door Ryan_ op 22-06-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Iets heel stoms maar wat bij mij al vaker geholpen heeft, start eens in veilige modus en probeer of ie dan werkt, daarna uiteraard weer normaal opstarten.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

code:
1
sfc /scannow

uitvoeren in een command prompt als administrator; wil in een aantal gevallen ook nog wel helpen met het repararen/opsporen van defecte zaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17
Het antwoord dat in dit topic staat al geprobeerd? Verder staan daar nog meer goede mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Probeer het eens onder een andere user of gooi je profiel eens weg. Heb dit bij meerdere users gezien en daar was het over na een nieuw profiel. Daar was blijkbaar iets corrupt na de upgrade.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
Sluit explorer.exe eens af in taakbeheer, en open deze vervolgens weer via ctrl + alt + del -> task manager -> File -> run new task -> explorer.exe

Heeft dat succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

HenkDePoema schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:59:
Het antwoord dat in dit topic staat al geprobeerd? Verder staan daar nog meer goede mogelijke oplossingen.
Vorige keer ook hetzelfde probleem gehad. Dat powershell commando uitgevoerd en na een reboot werkte het menu weer.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Om het wat makkelijker te maken, dit is de oplossing die in het bewuste topic wordt aangehaald:
1. Open Windows PowerShell als Administrator
  • druk op de Windows toets + R
  • type in "PowerShell" en druk op enter.
  • klik met de rechtermuisknop op het PowerShell icoon op de taakbalk en klik op: Open als Administrator.
2. Plak de volgende tekst in de PowerShell applicatie en druk op enter:
code:
1
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

3. Wacht tot PowerShell het commando helemaal heeft doorgevoerd (er kunnen hier wat foutmeldingen komen die je moet negeren)
Dit commando lost trouwens nog andere mogelijke problemen op zoals bv. rightclick op taskbar icons die niet werkt

[ Voor 14% gewijzigd door Darkstar op 23-06-2016 13:35 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:07
co2301 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:00:
Sluit explorer.exe eens af in taakbeheer, en open deze vervolgens weer via ctrl + alt + del -> task manager -> File -> run new task -> explorer.exe

Heeft dat succes?
Helaas, na deze actie nog steeds geen startmenu
Darkstar schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:28:

[...]

Bedankt voor het meedenken, rechtermuisknop op taakbalk doet het inderdaad ook niet dus was via de system32 map powershell gestart als Admin, en bovenstaand commando uitgevoerd.

na ongeveer 10 seconden was de melding van Powershell
Deployment operation progress: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.VCLibs.120.00_12.0.21005.1_x86__8wekyb3d8bbwe\AppXManifest.xml
Processing

vervolgens na 30 min. nog geen balkje, wel gigantisch veel harde schijfactiviteit, dus neem aan dat de pc ergens mee bezig is...

in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken, ik laat nog even weten of bovenstaande nog iets heeft uitgevoerd...

Edit : na een herstart helemaal opgelost, k had volgens mij dat powershell comando al eerder geprobeerd, maar schijnbaar te snel powershell weer afgesloten ( je verwacht toch wel iets van een statusbalkje of een melding dat ie bezig/klaar is ). nu totdat de harde schijf activiteit minder was geworden opnieuw opgestart, en hij werkt weer, Nogmaals bedankt iedereen !

[ Voor 12% gewijzigd door J-roenn op 04-07-2016 19:52 ]

Pagina: 1