Gebruikersaccount toevoegen Windows 10 faalt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-03 13:42
Mijn vraag:
Omdat ik mijn eigen laptop samen met mijn partner wil gaan gebruiken wil ik een gebruikersaccount voor haar toevoegen. Het toevoegen van het account lukt maar als ik hiermee voor het eerst wil aanmelden krijg ik de foutmelding: "De service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."
Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Dell Inspiron
Core i7 3630QM
6,00 GB Intern
Samsung SSD 830
WD HDD 1 TB
Windows 10 64 bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op 3 manieren een account toegevoegd
Instellingen - Accounts - Familie en andere gebruikers - Een familielid toevoegen (haar Microsoft account)
Instellingen - Accounts - Familie en andere gebruikers - Iemand anders aan deze PC toevoegen (haar Microsoft account)
Instellingen - Accounts - Familie en andere gebruikers - Iemand anders aan deze PC toevoegen (lokaal account)
Alle 3 de manieren geven dezelfde foutmelding bij de 1e aanmelding van het nieuwe account, ook na opnieuw opstarten van de laptop.
Daarnaast ben ik bezig geweest met de tutorial die Microsoft zelf over dit probleem heeft geplaatst: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/947215
Ik heb alleen het idee dat het account niet volledig aangemaakt wordt waardoor het ook niet zichtbaar is S-I-5 map in het register. Ik kan dus niets met deze tutorial.
Bellen met Microsoft levert me 2 mogelijkheden op: een eenmalige hulp, kosten €85,- of een ondersteuningsabonnement, kosten €145,-. Voordat ik hierop overstap vraag ik dus graag jullie eerst om hulp aangezien ik hier meer vertrouwen in heb. Alvast enorm bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb je de volgende event bij inloggen ?
Als de SID aanwezig is, wordt in Windows geprobeerd het profiel te laden met behulp van de vermelding ProfileImagePath die verwijst naar een niet-bestaand pad. Het gebruikersprofiel kan daardoor niet worden geladen.
Gebeurtenislogboekgegevens

De volgende gebeurtenissen worden vastgelegd in het toepassingslogboek:

•Logboeknaam: Toepassing
Bron: Microsoft-Windows-User Profiles-service
Datum: Datum
Gebeurtenis-id: 1515
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Classic
Gebruiker: Gebruiker
Computer: Computer
Omschrijving: Windows heeft een back-up van dit gebruikersprofiel. Windows zal automatisch proberen het back-upprofiel te gebruiken bij de volgende keer dat deze gebruiker zich aanmeldt.

Gebeurtenis-id: 1511
Beschrijving: Windows kan het lokale profiel niet vinden en u wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u aanbrengt in dit profiel gaan verloren wanneer u zich afmeldt.

Gebeurtenis-id: 1500
Niveau: Fout
Beschrijving: Windows kan u niet aanmelden omdat uw profiel niet geladen kan worden. Controleer of u verbonden bent met het netwerk en of het netwerk goed functioneert.
DETAIL - Onbekend

Bron: Microsoft-Windows-Winlogon
Gebeurtenis ID: 6004
Gebruiker: n.v.t.
Beschrijving: De kennisgevingssubscriber van Winlogon Profielen kan een essentiële kennisgevingsgebeurtenis niet verwerken.

Dan gewoon de fix runnen in dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
In het register het profiel met de .bak extensie gewoon verwijderen. Laptop herstarten en daarna inloggen met de gebruikersaccount waar je eerder deze melding kreeg. Windows zal vervolgens het profiel opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
caanova1984 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:07:
Heb je de volgende event bij inloggen ?
Als de SID aanwezig is, wordt in Windows geprobeerd het profiel te laden met behulp van de vermelding ProfileImagePath die verwijst naar een niet-bestaand pad. Het gebruikersprofiel kan daardoor niet worden geladen.
Gebeurtenislogboekgegevens

De volgende gebeurtenissen worden vastgelegd in het toepassingslogboek:

Gebeurtenis-id: 1515
Omschrijving: Windows heeft een back-up van dit gebruikersprofiel. Windows zal automatisch proberen het back-upprofiel te gebruiken bij de volgende keer dat deze gebruiker zich aanmeldt.

Beschrijving: Windows kan het lokale profiel niet vinden en u wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u aanbrengt in dit profiel gaan verloren wanneer u zich afmeldt.

Gebeurtenis-id: 1500
Niveau: Fout
Beschrijving: Windows kan u niet aanmelden omdat uw profiel niet geladen kan worden. Controleer of u verbonden bent met het netwerk en of het netwerk goed functioneert.
DETAIL - Onbekend

Bron: Microsoft-Windows-Winlogon
Gebeurtenis ID: 6004
Gebruiker: n.v.t.
Beschrijving: De kennisgevingssubscriber van Winlogon Profielen kan een essentiële kennisgevingsgebeurtenis niet verwerken.

Dan gewoon de fix runnen in dat artikel.
Hoe kan ik dat logboek terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

eventviewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
RoytjuhV schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:14:
In het register het profiel met de .bak extensie gewoon verwijderen. Laptop herstarten en daarna inloggen met de gebruikersaccount waar je eerder deze melding kreeg. Windows zal vervolgens het profiel opnieuw aanmaken.
Heel het gebruikersprofiel is niet terug te vinden in het register. Er staat dus ook geen .bak profiel vermeld. Er staan echter wel 2 andere profielen, genaamd UpdatusUser en fbwuser. Kan ik daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
Deze kan ik terugvinden:

Daarnaast staat er nog een aantal gebeurtenissen van User Profile Service:

Uw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken vervolgens mogelijk niet meer goed. De gebruiker hoeft verder niets te doen.

DETAIL -
0 user registry handles leaked from \Registry\User\S-1-5-21-2613675297-1620213703-1877598287-1019:

U kunt niet worden aangemeld omdat uw profiel niet kan worden geladen. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of het netwerk correct werkt.

DETAIL - Toegang geweigerd.

Wat kan ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Kijk is in HKEY_USER > S-1-5 blabla > Volatile Environment daar staat de key userprofile.
Staat er onder 1 van de deze keys jouw vriendin haar profile ? dan kan je dat nummer in de profile list verwijderen. Neem aan dat je al een keer heb geprobeerd het account the verwijderen en opnieuw aanmaken onder een andere naam ?

Sowieso even onder c:\users\ TEMP folder verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
caanova1984 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:51:
Kijk is in HKEY_USER > S-1-5 blabla > Volatile Environment daar staat de key userprofile.
Staat er onder 1 van de deze keys jouw vriendin haar profile ? dan kan je dat nummer in de profile list verwijderen. Neem aan dat je al een keer heb geprobeerd het account the verwijderen en opnieuw aanmaken onder een andere naam ?

Sowieso even onder c:\users\ TEMP folder verwijderen
Ik heb inderdaad al meerdere malen de accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik heb nu nog wel een lokale account staan waar ik toegang toe probeer te krijgen maar deze geeft dezelfde problemen als eerder vermeld. Wat betreft het HKEY_USER > S-1-5 blabla > Volatile Environment: ik kan maar van 1 S-1-5 map die Volatile Environment vinden en dat is mijn eigen account. Er staat gewoon geen enkele registratie van de nieuw aangemaakte account in het register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 18:25

amx

Kun je niet gewoon via Configuratiescherm een gebruiker aanmaken?

Als het lukt om daarmee aan te melden, kun je daarna een Microsoft account koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
amx schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:05:
Kun je niet gewoon via Configuratiescherm een gebruiker aanmaken?

Als het lukt om daarmee aan te melden, kun je daarna een Microsoft account koppelen.
Dat laatste is dus precies wat er niet lukt. Ik kan via Configuratiescherm gewoon accounts toevoegen, geen enkel probleem. Het lukt alleen niet om met deze accounts op de laptop aan te melden. Wat ik ook doe, ik krijg steeds de meldig over service User Profile Service waardoor ik niet door de aanmeldprocedure kom en dus niks met het account kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 18:25

amx

Bedoel je Configuratiescherm of Instellingen>accounts?

Dat zijn twee verschillende interfaces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
amx schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:31:
Bedoel je Configuratiescherm of Instellingen>accounts?

Dat zijn twee verschillende interfaces
Vanuit Configuratiescherm\Gebruikersaccounts\Gebruikersaccounts\Accounts beheren word je doorgestuurd naar PC-Instellingen om een account toe te voegen. Je kunt in Configuratiescherm alleen accounts verwijderen of het type wijzigen, niet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, account wel aan te maken, niet mogelijk om in te loggen.

Is al een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.appel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2023
Hier ook hetzelfde probleem... Al iemand met een oplossing?
Pagina: 1