Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dvdk126
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Beste iedereen,

Ik vraag mij af of iemand mij misschien advies kan geven hoe ik nu verder moet gaan in de ICT? ik heb namelijk nu een punt bereikt waarbij ik totaal geen idee meer heb wat ik moet doen.

Ik zal mijn huidige situatie en achtergrond eerst proberen te schetsen;

Ben nu 22 jaar (kom veel volwassener over), en ben al ruim 2 jaar fulltime werkzaam in de ICT in allround functies, mijn kennis is erg breed, en sinds erg jonge leeftijd ben ik al bezig en zeer geïnteresseerd in alles wat met ICT te maken heeft, daarnaast heb ik ook zeer veel interesse in elektrotechniek en meer, ik heb geen rijbewijs.
Bij mijn vorige werkgever zat ik perfect; superleuke collega's (zowel directe als indirecte), en ik had een functie waarbij ik zelfstandig volledig verantwoordelijk was voor de kantoorautomatisering in een enorm groeiend bedrijf voor ongeveer 150 medewerkers.
Helaas werd mijn contract niet verlengd, dit kwam als een zeer grote shock voor mij waarbij ik een paar weekjes in een soort mini-depressie terecht kwam.

In ben hier inmiddels dus al weg, en ben op zoek gegaan naar een andere baan.
Eerst werd ik aangenomen bij een interessant bedrijf als Junior Systeembeheerder, hier ben ik snel weg gegaan omdat er een zeer depressieve sfeer hing op de werkvloer, en collega's waren absoluut niet te spreken over het bedrijf of over elkaar.
Daarna werd ik aangenomen bij een leuk bedrijf als servicedesk medewerker, hier ben ik ook weg gegaan omdat ik mij hier simpelweg niet thuis voelde, en de functie was veel te gemakkelijk voor mij, geen verantwoordelijkheden, en zonder doorgroeimogelijkheden.

Nu zit ik dus alweer thuis en begint het geld langzamerhand wel op te raken, en ik heb nog steeds geen flauw idee wat ik moet doen. Om mijn hypotheek (ja, op deze leeftijd) te kunnen betalen, moet ik minimaal € 2000 bruto verdienen exclusief de bijkomende OV-kosten.

Dit is niet om op te scheppen, maar voor mij is het vrij makkelijk om een baan te vinden, alleen niet om de juiste baan te vinden.

Wat mij zelf nu het de leukste baan lijkt, is om bij een bedrijf werken dat bij andere bedrijven in gesprek gaat, en voor hun nieuwe ICT-infrastructuren bouwt, vanaf de eerste netwerk kabel leggen, tot het installeren van de servers (dus bijvoorbeeld voor bedrijven die een nieuw kantoor in gaan)
Ook lijkt het mij heel leuk om bij een datacenter te werken, of bij een hostingsbedrijf om daar servers te gaan installeren.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe deze functies heten en waar ik moet beginnen.

Heeft iemand misschien advies voor mij? dat zou ik zeer op prijs stellen.
Bedankt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dvdk126 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:14:

Het enige advies wat ik op korte termijn kan geven: pak gewoon eens werk aan ondanks dat het mogelijk net niet leuk/interessant genoeg is. Hiermee voorkom je dat je zometeen zonder geld zit, mogelijk het BKR of schuldsanering moet regelen en toekomstig loonbeslag krijgt (dat is namelijk heeeeeel lastig en verplicht om uit te leggen bij een sollicitatie).

Bot gezegd: zorg voor je natje & droogje en ga over een jaar eens kijken naar iets leukers/interessanters.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dvdk126
MAX3400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Het enige advies wat ik op korte termijn kan geven: pak gewoon eens werk aan ondanks dat het mogelijk net niet leuk/interessant genoeg is. Hiermee voorkom je dat je zometeen zonder geld zit, mogelijk het BKR of schuldsanering moet regelen en toekomstig loonbeslag krijgt (dat is namelijk heeeeeel lastig en verplicht om uit te leggen bij een sollicitatie).

Bot gezegd: zorg voor je natje & droogje en ga over een jaar eens kijken naar iets leukers/interessanters.
Ik snap je reactie volkomen, maar ik heb iets persoonlijks waardoor ik er absoluut niet tegen kan om niet op de juiste plek te zitten, het is niet een simpele kwestie van ''hier is het niet zo heel erg leuk'', het gaat bijna direct over naar zware depressie.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:58
dvdk126 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:21:
[...]

het gaat bijna direct over naar zware depressie.
Dan kun je daar beter hulp voor gaan zoeken, zou ik haast zeggen. Aangezien je nog 50(+) jaar werken voor de boeg hebt, ga je 100% zeker periodes meemaken waarin het eventjes 'niet zo leuk is'...

Concreet voor de korte termijn: ga eens buurten bij wat detacheerders. Kun je opleidingen doen, krijg je (meestal) om de paar maanden een nieuwe klus met nieuwe mensen en nieuwe dingen te doen en kun je zodoende eens een paar jaar uitzoeken wat je nou eigenlijk wilt.

• dvdk126
anboni schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:25:
[...]
...ga eens buurten bij wat detacheerders. Kun je opleidingen doen, krijg je (meestal) om de paar maanden een nieuwe klus met nieuwe mensen en nieuwe dingen te doen en kun je zodoende eens een paar jaar uitzoeken wat je nou eigenlijk wilt.
Dat heb ik gedaan, het probleem met detacheerders is dat het niets verdiend (maximum 1900 terwijl ik zo'n 2100 nodig heb om te kunnen leven), sommige betalen wel oké maar die hebben niet continue klussen, dus na 2 maanden mag je weer gaan solliciteren.

Ik heb er ook over na gedacht om iets anders dan ICT te doen, i.v.m. deze moeilijke situatie.
Daar heb ik op zich persoonlijk geen probleem mee, het is alleen wel zo dat op deze leeftijd zonder relevante andere ervaringen het natuurlijk al helemaal niets verdiend.

[ Voor 18% gewijzigd door dvdk126 op 22-06-2016 14:32 ]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11 23:25
Misschien wat offtopic maar ik zou je willen adviseren om je rijbewijs te halen zodat je de keuze voor een leuke baan niet hoeft te beperken vanwege reistijd met het OV.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 21:49
dvdk126 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:29:
[...]

Dat heb ik gedaan, het probleem met detacheerders is dat het niets verdiend (maximum 1900 terwijl ik zo'n 2100 nodig heb om te kunnen leven), sommige betalen wel oké maar die hebben niet continue klussen, dus na 2 maanden mag je weer gaan solliciteren.
Voor die leeftijd dat verdienen bij een detacheerder is natuurlijk al aardig.

Verder als je 2100 MOET hebben, dan kan het zijn je misschien nog verder kan snijden in je uitgaves ?.
afgezien van je vaste lasten.

Ik denk dat het op dit moment beter is om ergens te werken waar het misschien mwa mwa is en je inkomsten heb en jezelf kan verbeteren ( groeien en ervaring op doen en niet job hoppen )
En uit eindelijk over 5 jaar je perfecte baan vindt.

Betreffende depressie, daar zou ik is met iemand over praten.
Want zulke tegenslagen komen er helaas nogal veel in je leven zowel als werk als prive ( overlijden ontslag scheidingen vrienden die weggaan etc etc )

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het vermoeden dat persoonlijke problemen, depressie etc. nu je ict loopbaan in de weg zitten. Mogelijk zijn er werk irritaties die er nu zijn omdat jij er gevoeliger voor bent.

Misschien is het goed om ook eerst aan jezelf te werken alvorens op zoek te gaan naar de ideale baan.

Binnen elk bedrijf is er vaak wel discussie en gezeur en gezever, dat wil niet zeggen dat het werken slecht hoeft te zijn. Er dient een bepaalde balans te zijn in de werkzaamheden.

[ Voor 24% gewijzigd door Viper® op 22-06-2016 14:36 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dvdk126 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Ik snap je reactie volkomen, maar ik heb iets persoonlijks waardoor ik er absoluut niet tegen kan om niet op de juiste plek te zitten, het is niet een simpele kwestie van ''hier is het niet zo heel erg leuk'', het gaat bijna direct over naar zware depressie.
Ik hoef/wil jouw problemen niet te horen maar als je volgens je startpost in een depressie raakte door een (onverwacht) ontslag en daarna erg "aanhankelijk" was bij je nieuwe werkgever en alles maar voor zoete koek slikte wat iedereen op de werkvloer vond/zei, dan heb je wel een uitdaging.

Na bijna 20 jaar in de ICT, heb ik ook mijn fair share aan shit gezien maar ook een aantal gezelliger/vriendelijker organisaties. Desondanks zal je bij elk bedrijf een zuurpruim of lijk in de kast vinden; als je van te voren al weet dat je daar niet tegen kan, dan blijft er niet veel werk over, ICT of niet.

Je bent nog jong zat; nu is nog de tijd om jezelf op de rails te krijgen met wat je kan/wil/gaat doen de komende 40 jaar. In zak & as zitten hoort daar niet bij; hulp zoeken / vragen lijkt me een eerste middel om jouw eigen koppie weer leeg te krijgen en "opnieuw" te bedenken wat je wil gaan doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
Misschien een heel andere invalshoek en gewaagd. Maar is ZZP-en niets voor jou? Ik denk dat je dan ook wat meer controle hebt over hoe je het werk uitvoert en daar aanpassingen in doen als je dat nodig acht. Nadeel is dan dat je waarschijnlijk een leuke klus of bedrijf ook weer moet achterlaten.

Afhankelijk van wat je uiteindelijk werkveld wordt kun je ook lekker met de klanten sparren enz.

Maar ik ben het wel met andere mensen eens, zoek hulp voor je depressie. Want het helpt niet als dat je startpositie is bij je zoektocht.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57
Is het een optie om weer bij de eerste werkgever aan de slag te gaan?

Dat zou namelijk een mogelijkheid bieden om vanuit een stabiele situatie verder te werken. De rekeningen kunnen betaald worden, het rijbewijs kan gehaald worden en er kan rustiger naar een vervolgbaan uitgekeken worden.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34

Qwerty-273

Meukposter

analogue schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:42:
Nadeel is dan dat je waarschijnlijk een leuke klus of bedrijf ook weer moet achterlaten.
Groter nadeel, wat als je leuke klus toch niet zo leuk blijkt te zijn na een aantal dagen/weken? Je zult toch moeten leveren.....

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
Qwerty-273 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:52:
[...]

Groter nadeel, wat als je leuke klus toch niet zo leuk blijkt te zijn na een aantal dagen/weken? Je zult toch moeten leveren.....
je bent dan al wel bij de klant geweest en hebt een beeld van het werk neem ik aan. Dus als het echt tegenvalt heb je tijdens het aannemen van de klus al iets mis gedaan. Daarnaast zou je in je overeenkomst een clausule kunnen opnemen waarin je een escape inbouwt. Zoiets heb ik persoonlijk ooit eens gedaan bij een bedrijf dat nogal spaarzaam was met info vooraf.

Maar point taken.

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 16:47

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik zou in ieder geval voor detacheren gaan, al is het maar puur voor het geld. Je doet er ook nog eens op verantwoorde manier veel ervaring mee op. Werkeloosheid staat kut op je CV en je voelt je er ook nog eens slecht door. Daarbij komt nog dat je altijd meer verdient dan nu, want alles is meer dan niks.

Hoewel ik je wel begrijp, ik heb ook mijn fair share aan kut baantjes/collega's/bedrijven meegemaakt en het kan inderdaad deprimerend zijn. Maar bij detacheren heb je in ieder gevel steeds een frisse start.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ben nu 22 jaar (kom veel volwassener over), en ben al ruim 2 jaar fulltime werkzaam in de ICT in allround functies, mijn kennis is erg breed, en sinds erg jonge leeftijd ben ik al bezig en zeer geïnteresseerd in alles wat met ICT te maken heeft, daarnaast heb ik ook zeer veel interesse in elektrotechniek en meer, ik heb geen rijbewijs.
Bij mijn vorige werkgever zat ik perfect; superleuke collega's (zowel directe als indirecte), en ik had een functie waarbij ik zelfstandig volledig verantwoordelijk was voor de kantoorautomatisering in een enorm groeiend bedrijf voor ongeveer 150 medewerkers.
Helaas werd mijn contract niet verlengd, dit kwam als een zeer grote shock voor mij waarbij ik een paar weekjes in een soort mini-depressie terecht kwam.
Misschien moet je toch wat rustiger aan doen. Het is makkelijk als je jong en net van school bent om te denken dat je de wijsheid in pacht hebt. Meestal volgt daarna je wake-up call. Die heb je kennelijk net binnen.

Een 22 jarige vers van school met nauwelijks werkervaring die de hele KA doet van een wat forser MKB bedrijf is moeilijk te slikken. Ik ken er ook wel een paar die deden alsof ze op hun 22e projectmanager waren van projecten met miljoenen als budget.

Je baan verliezen is niet leuk, maar je moet door blijven gaan. Zelfmedelijden betaald de rekeningen niet.
Eerst werd ik aangenomen bij een interessant bedrijf als Junior Systeembeheerder, hier ben ik snel weg gegaan omdat er een zeer depressieve sfeer hing op de werkvloer, en collega's waren absoluut niet te spreken over het bedrijf of over elkaar.
Daarna werd ik aangenomen bij een leuk bedrijf als servicedesk medewerker, hier ben ik ook weg gegaan omdat ik mij hier simpelweg niet thuis voelde, en de functie was veel te gemakkelijk voor mij, geen verantwoordelijkheden, en zonder doorgroeimogelijkheden.
Soms zal je minder leuk werk moeten accepteren als het nodig is om de rekeningen te betalen. Van werk ga je makkelijker ook naar nieuw werk. Nu heb je geen baan en de kosten gaan door. Je zal dus alles moeten accepteren wat er nu aangeboden wordt, je kan niet meer kieskeurig zijn.

Had je echter nog een baan dan is solliciteren makkelijk. Aanbod slecht? Bedrijf niet leuk? Weigeren. Je hebt toch inkomsten. Nu accepteer je omdat je anders volgende week een betalingsachterstand hebt.

Het aanbod van de detacheerder is niet zo slecht voor jouw leeftijd. Ik verwacht dan ook dat je hoogste opleidingsniveau MBO is. Je krijgt er waarschijnlijk ook een lease auto bij. Helaas heb je daar nu niets aan omdat je niet in het bezit bent van een rijbewijs.
Nu zit ik dus alweer thuis en begint het geld langzamerhand wel op te raken, en ik heb nog steeds geen flauw idee wat ik moet doen. Om mijn hypotheek (ja, op deze leeftijd) te kunnen betalen, moet ik minimaal € 2000 bruto verdienen exclusief de bijkomende OV-kosten.
2000 bruto enkel om de hypotheek te betalen? Wat voor monster van een hypotheek heb jij genomen? Ik hoop dat je bedoeld dat je 2000 bruto nodig hebt om al je vaste lasten te betalen.

Verder zal je moeten kijken hoe je kan bezuinigen of verstandiger met je euro's om te gaan. Kijk bijvoorbeeld bij het Nibud: https://www.nibud.nl/cons.../huishoudelijke-uitgaven/

Veel informatie over hoe je beter met je geld om kan gaan. Zeker nu je de broekriem moet aanhalen kan het niet slecht zijn om daar even te kijken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MAX3400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Dat ja. En daar komt bij dat solliciteren vanuit werk altijd beter is. "Hooguit" kan je bijv. vier dagen in de week aan werken om dan een dag in de week rond te kijken.

Ook al zit je niet lekker. Op de bank zit je ook maar jezelf op te vreten. En sowieso zul je uiteindelijk er toch aan moeten wennen dat er slechte maanden en kwartalen gaan zijn. 60 jaar bij dezelfde werkgever in eenzelfde team gaat niet meer.

En ga tot die tijd (tenminste) zelfstudie doen, oefenen, etc. Hoe meer je op papier en hoe meer je uit praktijkervaring kan, hoe meer keuzevrijheid je hebt. (Wat voor opleiding heb je? Relevant voor het soort werk op korte en middellange termijn).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:47
Belangrijkste informatie ontbreekt: waarom is het contract niet verlengd?

Want volgens OP ging het als een raket. En een werkgever die een kantoor van 150 man in handen kan geven van 1 jonge werknemer voor <3k bruto, is ook spekkoper.

Ging het in de ogen van werkgever niet zo goed als in de ogen van TS? Had hij andere plannen? Is het bedrijf omgevallen?

Mogelijk zit daar vitale informatie voor een loopbaanadvies.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
2100 euro bruto is vrij fors voor een 22 jarige en gezien je 2 jaar werkervaring heb ga ik ervan uit dat dus geen HBO diploma hebt. Wat heb je naast je werkervaring om dit salaris voor een werkgever aantrekkelijk te maken?

"waarbij ik zelfstandig volledig verantwoordelijk was voor de kantoorautomatisering in een enorm groeiend bedrijf voor ongeveer 150 medewerkers.". Verantwoordelijkheid ligt meestal bij een manager. Ik neem aan dat er ook externe partijen aan de knoppen zaten? Wat als je ziek of op vakantie was? Was er dan geen IT ondersteuning?

[ Voor 106% gewijzigd door Deveon op 22-06-2016 16:01 ]

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:44
[...]

Ik heb er ook over na gedacht om iets anders dan ICT te doen, i.v.m. deze moeilijke situatie.
Daar heb ik op zich persoonlijk geen probleem mee, het is alleen wel zo dat op deze leeftijd zonder relevante andere ervaringen het natuurlijk al helemaal niets verdiend.
Ik ben onlangs benaderd door een recruiter. De salariseis was voor mij te laag voor wat ik nu verdien, maar hij had het over 2200-2250 vast startsalaris. Traineeship twee jaar lang, waar je zelf je keuzes kan aangeven op wat voor functie en wat match met je skills/ambities en groot/klein bedrijf etc.

Als je geintreseerd bent kan ik je wel even je de naam geven van het bedrijf, maar ze verwachten wel een afgerond HBO/WO diploma volgens mij.

En nee.. ik ben geen recruiter, just helping someone out 8)

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024

Beetje raar verhaal dit. Waren je functioneringsgesprekken goed? Ik heb nog nooit gehoord dat een goed functionerende junior er wordt uitgegooid na 1 of 2 jaar. Werd je contract niet verlengd, omdat je anders een vast contract zou moeten krijgen? Dan loopt het bedrijf niet zo goed of je functioneerde niet goed.

Bedankt.
Waarom weggaan als je nog geen andere baan hebt. Je komt op mij nogal impulsief over en dat lijkt me niet handig als je koophuis en gezin(?) hebt. Rijbewijs is enorm handig en geeft veel meer kansen naar nieuwe banen. Het is ook niet echt handig om 4 werkgevers te hebben in 2 jaar tijd op je CV (als potentiële werkgever zou ik hier wel vraagtekens bij hebben).

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe ben je überhaupt aan die hypotheek gekomen als je geen vast contract had? Inmiddels verstrekken de banken weer hypotheken alsof het warme broodjes zijn, een tijdje geleden viel dat toch vies tegen. Maar een tijdelijk contract, vrijwel geen arbeidsverleden (dus geen WW om op terug te vallen), en dan minimaal 2k excl reiskosten bruto nodig hebben om van te kunnen leven, welke bank heeft dit bizarre risico genomen?

Zeker nu je nog zo jong bent, grijp gewoon een baan aan die je tegenkomt, bijt eerst even 5 jaar door en doe wat werkervaring op. Dat jobhoppen was leuk, maar als je dat blijft doen, neemt niemand je meer aan als je straks 30 bent en 20+ werkgevers op je cv hebt staan.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jaarcontract + intentieverklaring = hypotheek. Dat is niet heel moeilijk om te krijgen. Die 2k hangt natuurlijk heel erg af van de overige kosten die hij maakt.

Maar inderdaad, job hoppen is leuk hoor, maar niet als je het teveel doet. Oftewel gewoon de functies die je het leukst lijken uitzoeken en gaan solliciteren (en dat was makkelijker geweest als je nog een baan had, want dan kan je vaker nee zeggen). En als je werk hebt zou ik toch ook aan je rijbewijs gaan werken voor de toekomst.

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Aaah, dus jij bent die systeembeheerder die bij ons plots zijn ontslag indiende... >:)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-11 15:48
Daar komt ook nog bij dat de eerste paar maanden in een nieuwe klus/baan minder leuk kunnen zijn. Je moet ingewerkt worden, collega's doen nog wat zakelijker naar je omdat ze je niet kennen en je krijgt eerst de makkelijke klusjes.

Ik spreek uit ervaring dat mijn huidige opdracht in het begin niet leuk was. Inmiddels gegroeid en steeds meer verantwoordelijkheden gekregen en vind het hier super, ook nog lekker ouwehoeren met mn collega's.

Je kan niet verwachten dat je meteen een parel van een baan hebt. Aannemen wat je aangeboden wordt, laten zien wat je kracht en motivatie is en dan komt die toffe functie echt wel.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:23
Prioriteit is inderdaad om *een* baan te vinden om je rekeningen mee te betalen. Vanuit die baan kun je verder op zoek naar iets leukers. In het vervolg dus niet eerst weggaan en daarna iets anders gaan zoeken als je niet genoeg buffers hebt om een jaar vrij te nemen...

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
[...]

En jij bent makkelijk die 2,1K bruto per maand waard omdat?
Je hebt 2 jaar ervaring en naar alle waarschijnlijkheid geen specifieke certificaten (gokje omdat je ze niet noemt in je OP)

Als je echt zo goed bent, laat een detacheerder je op de bank zitten tussen klussen door.
Ik denk dat dat meevalt. Je hebt blijkbaar een baan gehad met een redelijk loon. Daardoor impulsief een hypotheek afgesloten en andere financiele verplichtingen aangegaan en wordt nu door omstandigheden weer met beide benen op de grond gezet.

Ik heb ook een hypotheek, en een gezin en een auto + een hoop abonnementen. Mochten wij door omstandigheden terug moeten vallen op 2K bruto per maand, dan zullen wij ons ook redden. Dit kunnen we omdat we rekening hebben gehouden met tegenslagen (op de harde manier geleerd).

Als ik jou was ging ik eerst mijn vaste lasten aanpakken. Je roept dat je 2K moet verdienen voor je hypotheek, als je 1900 verdient en wat bezuinigt op je vaste lasten, dan lukt het waarschijnlijk ook wel -> zolang je eerst zorgt dat je niet naast je schoenen gaat lopen door eenmalig een baan te hebben gehad met redelijk loon.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 14:23

drooger

Falen is ook een kunst.

Beste iedereen,

Ik vraag mij af of iemand mij misschien advies kan geven hoe ik nu verder moet gaan in de ICT? ik heb namelijk nu een punt bereikt waarbij ik totaal geen idee meer heb wat ik moet doen.

Ik zal mijn huidige situatie en achtergrond eerst proberen te schetsen;

Niet om je aan te vallen, maar op basis van wat je schrijft zou ik zeker niet durven zeggen dat je kennis erg breed is.
Wellicht dat je bedoelt dat je in de lijn van servicedesk/werkplekbeheer/systeembeheer een vrij brede kennis hebt, maar zelfs in die categorieën kunnen de werkzaamheden erg verschillen t.o.v. wat je gewend bent.

Wat voor opleiding heb je genoten en wat heeft je interesse?
Wil je beheer doen, projecten, ontwikkelen, bezig met hardware/software...?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1