Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo,

Ik heb een probleempje met de Asus AC66U router. Zodra ik de router opstart knipperen in een zeer snel tempo 3 lampjes. Tevens knipperd het lampje op de stekker ook gezellig mee :+ .

De router geeft 0 respons. Ik heb ook al de recovery tool geprobeerd en alle reset mogelijkheden die er maar te bedenken zijn, maar de router reageerd nergens op. Tevens ziet de computer de router totaal niet (fysiek aangesloten) en uiteraard is er ook geen wifi.

Is de router K.O. of weet iemand misschien een oplossing?

Dit is tevens pas gebeurd toen ik naar Zwitserland verhuisde circa 2 maanden geleden. Echter was de modem zeer goed verpakt en deed hij dit niet bij de eerste keer aansluiten op het stroomnet. Ik had hem daarna weer ingepakt op de plank gelegd op afwachting van een nieuwe internet connectie. Nu die in bridge staat wou ik de router erachter gooien.

De router is slechts 1,5 jaar oud.

Hulp is zeer gewaardeeerd, mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het ook graag! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sounds as if it was in recovery mode. Try power cycling it again. If it still does the same thing, set your PC to 192.168.1.100, and try accessing http://192.168.1.1 with your browser. If you see a web page, use it to reflash the firmware or reset your nvram settings.

If it doesn't help, then it's probably RMA-time.
^ van Asus-forum...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

"lampje op de stekker" bedoel je het lampje op de netstroomadapter? Dat klinkt als brak contact / brakke adapter, knippert die ook als je alleen de adapter in het stopcontact steekt, zonder de stekker in de router te steken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
Orion84 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:45:
"lampje op de stekker" bedoel je het lampje op de netstroomadapter? Dat klinkt als brak contact / brakke adapter, knippert die ook als je alleen de adapter in het stopcontact steekt, zonder de stekker in de router te steken?
Stopt met knipperen op het moment dat hij van de router afgehaald word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
EDIT: Geprobeerd en werkt uiteraard niet. Het lijkt erop alsof het signaal van de router naar de laptop met de fysieke kabel helemaal dood is. De laptop heeft geen enkele verbinding met de router en ziet hem gewoon niet (ook al 2 verschillende laptops en verschillende kabels geprobeerd om dat ook uit te sluiten).

[ Voor 50% gewijzigd door Zane11 op 22-06-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LED op de stekker heeft geen enkele signaalfunctie behalve: aan = verbinding.

Als dat knippert, is je stroomtoevoer aan het knipperen. Dan gaat ook niets erachter werken. Probeer op een ander stopcontact, controleer of het goed aangedruk is. En anders kijken naar nieuwe stroomadapter (of iig een andere ergens lenen om dit uit te sluiten).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
dion_b schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:21:
LED op de stekker heeft geen enkele signaalfunctie behalve: aan = verbinding.

Als dat knippert, is je stroomtoevoer aan het knipperen. Dan gaat ook niets erachter werken. Probeer op een ander stopcontact, controleer of het goed aangedruk is. En anders kijken naar nieuwe stroomadapter (of iig een andere ergens lenen om dit uit te sluiten).
Ik ga eens zoeken naar een andere adapter om die te proberen, ander stopcontact geprobeerd maar helaas hetzelfde verhaal.
Pagina: 1