Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
Geachte Lezer,

Mijn vraag:
Hoe kan ik het best een Wikia site mirroren(Met images)?

Relevante software en hardware die ik gebruik
HTTrack, ik heb WikiTeam geprobeerd echter heb je daar het programma Python voor nodig waar ik verder onervaren mee ben.

Link WikiTeam: https://github.com/WikiTeam/wikiteam

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
HTTrack, echter zonder succes.
Ik heb WikiTeam geprobeerd alleen volgens mij moet ik dat via cmd line met python openen, want als ik erop dubbelklik zie ik een schermpje openen dat zichzelf weer sluit.

Subvragen:
Moet ik WikiTeam download via Python -> Git(hub) -> Wikiteam?
Moet ik de bestanden van WikiTeam openen via Python cmd line?

Beste antwoord (via ---Roel--- op 23-06-2016 17:46)

Verwijderd

Met wget kan je dat inderdaad doen ;-) Als je een pagina hebt waarop alle links naar de verschillende pagina's staan kan je zelfs in 1 keer alle pagina's downloaden met wget en recursive options.

Alle reacties

Verwijderd

wat wil je eigenlijk doen? Gewoon een pagina 'kopiëren' zodat je deze zelf kan publiceren?

Met wget haal je gewoon alle bestanden die je nodig hebt om een webpagina te bekijken binnen.

• ---Roel---
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:30:
wat wil je eigenlijk doen? Gewoon een pagina 'kopiëren' zodat je deze zelf kan publiceren?

Met wget haal je gewoon alle bestanden die je nodig hebt om een webpagina te bekijken binnen.
Ik wil alle pagina's van de Wikia in een offline versie hebben.
Ik heb net wget gegoogled en het ziet er naar uit dat dat kan(wat ik wil bereiken), klopt dit wat ik zeg?

Bedankt voor u reactie! :)

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Met wget kan je dat inderdaad doen ;-) Als je een pagina hebt waarop alle links naar de verschillende pagina's staan kan je zelfs in 1 keer alle pagina's downloaden met wget en recursive options.

• ---Roel---
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:35:
Ik heb 1 probleem ik weet waar de files zijn van de site, maar niet hoe ik ze moet openen. Ze hebben ook geen bestandsextensie. Hopende dat u mij kunt helpen :)

Verwijderd

Geen idee wat je bedoelt nu :-p Kan je jezelf iets verduidelijken?

• ---Roel---
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:41:
Geen idee wat je bedoelt nu :-p Kan je jezelf iets verduidelijken?
Ik heb de mirror van de site nu alleen weet ik niet hoe ik mijn mirror moet openen.
Kunt u mij daarbij helpen? :?

Verwijderd

Vertel eens wat je gedaan hebt (welke commando's je gebruikt hebt), welke bestanden je nu hebt (desnoods screenshot) want zonder glazen bol wordt het moeilijk te raden ;-)

• ---Roel---
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:46:
Vertel eens wat je gedaan hebt (welke commando's je gebruikt hebt), welke bestanden je nu hebt (desnoods screenshot) want zonder glazen bol wordt het moeilijk te raden ;-)
cmd: wget -r (link)

De bestanden zijn html alleen zonder bestandsextensie. Dit heb ik ontdekt nadat ik ze met notepad heb geopend. Gebeurt dit ook bij u? ;)

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:03

Nogne

>.<

---Roel--- schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:56:
[...]

cmd: wget -r (link)

De bestanden zijn html alleen zonder bestandsextensie. Dit heb ik ontdekt nadat ik ze met notepad heb geopend. Gebeurt dit ook bij u? ;)
html is je bestandsextensie, open het is met Internet Explorer.

PS/XBL: Nogne

• ---Roel---
Nogne schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:58:
[...]

html is je bestandsextensie, open het is met Internet Explorer.
Dan weergeeft het gewoon de code van het html bestand niet de webpagina.

Ter verduidelijking:
Ik heb de html bestanden, echter hebben deze GEEN bestandsextensie.
example.(hier staat niks)
als ik in notepad kijk kan ik zien dat er html code in het bestand staat
als ik de bestandsextensie wijzig naar .html kan ik het bestand openen en krijg ik een webpagina(geen html code)

Ik heb het nu met andere commands geprobeerd hoop dat dit beter gaat :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit heeft niets met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken, dus ik tik hem even naar Client Software Algemeen

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• ---Roel---

Verwijderd

Post misschien ook je uiteindelijk gebruikte code, kan handig zijn voor iemand die later hetzelfde zoekt ;)

• ---Roel---
Uiteindelijk gebruikte code:
wget -mkEpnp -D:domein1,domein2 http://example.org

Deze offline mirror werkte echter ook maar half: plaatjes die miste, pagina's die misten (of half gedownload)
dus ik probeer het nog een keer met HTTrack

Mvg
Pagina: 1